تورکی یازوم

مزایا و چالش های کفپوش اپوکسی

0 گؤروش
یازار:‌

توسط تیم Painters USA - آخرین به روز رسانی در آوریل 20 ، 2021
کفپوش اپوکسی

کفپوش اپوکسی یک گزینه محبوب برای کفپوش های صنعتی است. آنها از نظر زیبایی محکم هستند ،کفپوش اپوکسی در گزینه های زیادی مانند پوشش های ضد لغزش و موارد دیگر وجود دارند. هنگام تصمیم گیری در مورد اینکه کفپوش اپوکسی برای نیازهای کسب و کار شما مناسب است ، جوانب مثبت و منفی را در نظر بگیرید.

اما ابتدا باید بدانید که کفپوش اپوکسی چیست

کفپوش اپوکسی چیست؟
کفپوش اپوکسی که به کفپوش رزینی یا کفپوش پلیمری نیز معروف است ، مخلوطی دو قسمتی است که از رزین و سخت کننده تشکیل شده است. اپوکسی روی بتن ، چوب ، VCT ، کاشی یا بسیاری دیگر از کفهای معمولی صنعتی و تجاری قرار می گیرد. واکنش شیمیایی با بستر پیوند ایجاد می کند و یک پلاستیک سخت ایجاد می کند. بعلاوه ، سریع درمان می شود تا شرکت شما بتواند به سرعت به تجارت بازگردد.

مزایای کفپوش اپوکسی
بسیاری از شرکت ها به دلیل سهولت و استحکام کفپوش اپوکسی را انتخاب کردند. کفپوش اپوکسی راه حل مناسبی برای کفهایی است که باید در برابر درجه حرارت شدید ، ترافیک پا و ماشین ، مواد شیمیایی ، روغن و سایر مایعات بدون لایه برداری و خوردگی در طول سالها استفاده مداوم مقاومت کنند. فرآوری مواد غذایی ، لوازم الکترونیکی ، دارویی ، گوشت و طیور ، کارخانه های تقطیر ، لبنیات ، صنایع و تولید تنها برخی از صنایعی هستند که کفپوش اپوکسی راه حل مناسبی برای آنها است.

سطحی بدون درز و به راحتی تمیز می شود
از آنجا که اپوکسی ریخته می شود ، درزها ، اتصالات یا برجستگی هایی مانند کاشی یا انواع دیگر کف وجود ندارد. این امر اپوکسی را به گزینه ای مناسب برای کفپوش بهداشتی تبدیل می کند و ترک ها و شکاف های خاک و باکتری ها را در حین تمیز کردن مخفی می کند. یک افزودنی ضد میکروبی می تواند بهداشت را برای گیاهان غذایی یا مراکز بهداشتی به سطح دیگری برساند. همچنین سطح صاف آن باعث می شود تا غرفه داران یا لیفتراک های بیمارستانی بدون لرزش و مقاومت در برابر ضربه های درز کف راحت تر غلت بزنند.

مقاوم در برابر لکه و آب
کفپوش اپوکسی به خوبی در برابر لکه و آب مقاوم است. اپوکسی بر خلاف چوب ، لمینت یا سایر انواع کفپوش ، در اثر آسیب آب دچار تاب خوردگی و لکه آب نمی شود. هنگام ریختن اجتناب ناپذیر ، تمیز کردن بسیار آسان است و لکه ها نادر هستند.

دوام
وقتی صحبت از کف می شود ، اپوکسی سخت ترین است! ترکیبات شیمیایی کفپوش اپوکسی سه بعدی یک کف مقاوم در برابر ضربه ایجاد می کنند که برای رسیدگی به ضربه ، گرما ، ماشین آلات سنگین و موارد دیگر بدون نگرانی در مورد ترک خوردگی و ساییدگی مناسب است. کفپوش همچنین از دوام کافی برخوردار است تا در برابر نشت مواد شیمیایی برای استفاده در کارخانه های شیمیایی مقاومت کند.

ظاهر
کفپوش اپوکسی با ظاهری صاف ، براق و بدون درز ، گزینه ای جذاب برای بسیاری از ساختمانهای مختلف است. کفپوش اپوکسی رنگهای بسیار زیبایی را ارائه می دهد که برای لابی هتل ها یا مجموعه های ورزشی مناسب است.

مقرون به صرفه بودن
یکی دیگر از مزایای کفپوش اپوکسی ، مقرون به صرفه بودن آن است. هزینه هر فوت مربع به طور قابل توجهی کمتر از سایر انواع کفپوش است. معامله واقعی این است که بدانید کفپوش برای سالهای طولانی نیازی به تعویض ندارد و نیاز به تعمیر و نگهداری کمی دارد.

استحکام - قدرت
هنگام ارزیابی مقاومت خمشی ، اکثر کفپوش های اپوکسی بیش از 3 برابر قوی تر از بتن هستند که معمولاً کمتر از 3000 psi است. کفپوش اپوکسی برای مقاومت در برابر ماشین آلات سنگین ، تردد زیاد و دمای شدید مانند آنچه در فرآوری مواد غذایی یافت می شود ایجاد شده است. هیچ چیزی قوی تر از کفپوش اپوکسی نیست!

ایمنی
اولویت شماره یک هر شرکت باید ایمنی باشد. می توان روکش ضد لغزش را نصب کرد تا نیازی به نگرانی در مورد لغزش و تصادف با کفپوش اپوکسی نباشد. این یک معیار ایمنی عالی برای مناطقی است که تردد در آنها زیاد است. کفپوش های اپوکسی نیز بسیار قابل مشاهده هستند ، بدون هیچ گونه ترک یا برجستگی پنهانی که باعث تصادف می شود.

سازگار با محیط زیست
فرسایش یا پوسته پوسته شدن کفپوش اپوکسی برای آلودگی محیط زیست هیچ خطری ندارد. علاوه بر این ، نصب و راه اندازی پسماند کمتری نسبت به سایر انواع کفپوش ها بر جای می گذارد. از آنجا که متخلخل نیست ، مواد شیمیایی تمیز کننده سخت مورد نیاز نیست. همه این عوامل کفپوش اپوکسی را به گزینه ای سازگار با محیط زیست تبدیل می کند.

نگهداری آسان
کفپوش اپوکسی یکی از آسان ترین انواع کف برای نگهداری است. این تراشه یا ترک خوردگی ندارد و بدون منفذ است و سالها دوام می آورد.

همین امروز کف اپوکسی خود را تهیه کنید!
درخواست برآورد
چالش های کفپوش اپوکسی
در حالی که مزایای زیادی برای انتخاب کفپوش اپوکسی وجود دارد ، خوب است همه چالش هایی که ممکن است ایجاد شود را بشناسید. مسلماً مزایا بر معایب آن بیشتر است ، اما همچنان این موارد را در نظر بگیرید.

لغزنده
به دلیل سطح صاف و یکدست ، کفپوش اپوکسی هنگام خیس شدن می تواند لغزنده باشد. توصیه می شود که یک پوشش ضد لغزش اضافه کنید ، که از افتادن جلوگیری می کند.

در حین خشک شدن بو دهید
کفپوش های اپوکسی استاندارد هنگام خشک شدن می توانند بوی شیمیایی داشته باشند. بخارات کف اپوکسی در صورت قرار گرفتن در معرض آنها می تواند خطرناک باشد. با این حال ، اگر زمان مناسبی را برای درمان به کفپوش بدهید ، گاز کشی به اندازه بسیاری از انواع کفپوش ها دوام نمی آورد.

چند روز طول می کشد تا خشک شود
خشک شدن کفپوش های اپوکسی نسبت به انواع دیگر کفپوش ها بیشتر طول می کشد. اپوکسی های سریع تری نسبت به معمولی 24-72 ساعت وجود دارد ، بنابراین می توانید سریع عمل کنید

آردینی اوخو
یکشنبه 31 مرداد 1400
بؤلوملر :

فرش چگونه ساخته می شود؟

0 گؤروش
یازار:‌

فرش چیست؟
فرش کف پوش پارچه ای است که برای ایجاد گرما ، راحتی و نرمی در زیر پا برش موکت  طراحی شده است. می توان آن را از مواد طبیعی یا مصنوعی مختلف برای ویژگی های منحصر به فرد خود انتخاب کرد ، مانند مقاومت در برابر لکه یا دوام. انواع مختلفی از فرش مانند ساکسونی ، بافت ، پیچ و تاب و حلقه وجود دارد که همه آنها ظاهر و احساس خاصی دارند. انواع و اقسام فرش ها در مجموعه ما وجود دارد ، انتخاب آنها دشوار است! یک فرش با کیفیت خوب می تواند سالها دوام بیاورد - ترفند انتخاب یک فرش مناسب است که آنچه را که شما می خواهید انجام دهد. با تشکر از چندین سال تخصص کفپوش ، ما می توانیم به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا فرش کفپوش مناسب خانه شما است و در صورت وجود ، کدام را انتخاب کنید.


فرش چگونه ساخته می شود؟

فرش سازی یک مهارت سنتی است که قرن ها در وجود آن بوده است. همه روشها با نخ شروع می شود - اعم از پشمی ، پلی پروپیلن ، نایلون یا مخلوط - چرخیده و رنگ آمیزی می شود ، سپس هر نوع فرش به روش کمی متفاوت ساخته می شود تا ظاهر و احساس متمایز خود را ایجاد کند (آنچه ما شمع می نامیم ) انواع اصلی فرش عبارتند از: ساکسونی ، پیچ و تاب ، بافته ، حلقه (بربر نیز نامیده می شود) و مخمل. اینها به دو دسته تقسیم می شوند: بافته و بافته شده.

استفاده از دستگاه تافتینگ سریع ترین و مدرن ترین روش برای ساخت فرش است. برای ساخت فرش پرزدار ، نخ را از پشت اصلی عبور می دهید و سپس توسط حلقه ای از زیر آن را می کشید تا ارتفاع شمع مناسب برسد. برای فرش های شمع بریده مانند ساکسونی ، پیچ و تاب و مخمل ، نخ حلقه ای بریده شده و در قسمت بالا جدا می شود تا بافت نرم و دوست داشتنی ایجاد شود. در مورد فرش های حلقه ای یا بربر ، نخ ها به صورت حلقه باقی می مانند ، که آنها را محکم تر و قوی تر از فرش شمع بریده می کند. پس از آن پشتی ثانویه متصل می شود.

فرش های بافته شده به روش سنتی بر روی باف ساخته می شوند. نخ کاملاً از طریق پشتی اولیه و ثانویه بافته می شود و یک فرش قوی و محکم ایجاد می کند که زیر پای شما سفت می شود. دو نوع فرش بافته شده Axminster و Wilton نامیده می شوند که روش های تولید ویژه آنها امکان ایجاد فرش های طرح دار فوق العاده دقیق و رنگارنگ را می دهد.

آردینی اوخو
یکشنبه 31 مرداد 1400
بؤلوملر :

آموزش نصب پارکت لمینت

0 گؤروش
یازار:‌

Pinterest
فیس بوک
توییتر
پست الکترونیک

کفپوش لمینت را 02:33 نصب کنید
 
مرحله 1

حذف زبان
قبل از شروع نصب ، هر تخته را بررسی کنید. برای اولین ردیف در امتداد دیوارهای مستقیم ،آموزش نصب پارکت لمینت  زبان را در تمام مفاصل جانبی بلند و سمت کوتاه اولین تخته را با استفاده از اره رومیزی بردارید.

گام 2


ردیابی و برش
برای دیوارهای ناهموار ، کانتور را با یک قطب نما در طرف زبان تخته بکشید و با یک اره مویی برش دهید.

مرحله 3

جمع آوری ردیف اول
ردیف اول را با زبان کنار دیوار از دیوار جمع کنید. زبان انتهایی را در شیار انتهایی وارد کرده و به سمت پایین بچرخانید تا جمع شود. تخته ها را در یک راستا و مفاصل را بسته نگه دارید.

مرحله 4

فضایی برای توسعه فراهم کنید
با استفاده از جدا کننده های چوبی ، فضایی 3/8 اینچی برای گسترش در هر طرف فراهم کنید. توجه: دو فاصله بین ضخامت و ضخامت 3/8 اینچ است.

مرحله 5


برش برای ردیف های جدید
قطعه اول را حداقل با طول 8 اینچ با استفاده از اره رومیزی برش دهید. ردیف های جدید را با استفاده از قطعاتی که از ردیف قبلی کوتاه شده اند ، شروع کنید و حداقل یک افست انتهایی 12 اینچی را تضمین کنید.

مرحله 6



جمع آوری ردیف دوم
زبان تخته ردیف دوم را در شیار تخته ردیف اول با زاویه کمی وارد کنید تا لبه های لمینت به هم برسند. سپس ، تا زمانی که مفاصل قفل شوند بچرخانید (تصویر 1). برای تخته بعدی ، ابتدا انتهای کوتاه تخته را بپیوندید (تصویر 2). هنگامی که تخته به پایین چرخانده می شود ، شکافی در مفاصل طرف بلند مشاهده خواهید کرد. لبه خارجی تخته را تقریباً 1 اینچ به سمت بالا بلند کنید. این زاویه را هنگام فشار دادن تخته به داخل نگه دارید تا لبه های لمینت به هم برسند. به سمت پایین روی تخته بچرخانید تا مفصل قفل شود (تصویر 3). مراحل قبلی را برای تکمیل نصب تکرار کنید.

نکته حرفه ای
برای ثابت نگه داشتن تخته های نصب شده در حین نصب ، جعبه تخته ها را در انتهای ردیفی که نصب می کنید یکدست قرار دهید.

مرحله 7


این روش جایگزین را امتحان کنید
زبانها را در شیارهای طرفهای بلند و کوتاه تخته ها تراز کنید. ابتدا قسمت بلند را با قرار دادن یک بلوک ضربه زنی نزدیک به 8 اینچ از هر دو طرف نصب کنید. به آرامی روی قسمت بلند ضربه بزنید تا محل اتصال محکم بسته شود (تصویر 1). در مرحله بعد ، با استفاده از بلوک ضربه زدن ، انتها را در موقعیت قفل شده ضربه بزنید (تصویر 2).

نکته حرفه ای
استفاده از نیروی بیش از حد ممکن است به مفصل آسیب برساند.

مرحله 8

شکاف را بررسی کنید
از یک نوار اندازه گیری برای اطمینان از وجود فاصله 3/8 اینچی (پس از بستن مفصل) از دیوار استفاده کنید تا امکان انبساط ایجاد شود.

مرحله 9

Last Row را نصب کنید
تخته ای را که به ردیف دوم تا آخر متصل می کنید تراز کنید. با استفاده از یک تخته تمام عرض به عنوان فاصله دهنده ، خط دیوار را ترسیم کرده و تخته را به اندازه برش دهید. زبان جانبی بلند را داخل شیار نصب کنید و انتهای مفصل را تراز کنید. به طور مساوی در طول تخته کار کنید و با استفاده از کش و چکش لاستیکی به آرامی روی مفصل بسته شده ضربه بزنید. پس از ضربه زدن به مفصل جانبی بلند بسته ، با استفاده از بلوک ضربه زدن یا کشیدن نوار ، روی قسمت کوتاه بسته شده ضربه بزنید. همه فاصله گیرها را بردارید.

مرحله 10

سیلانت بزنید
یک سیلانت سیلیکونی قابل انعطاف و صددرصد روی کل محیط بمالید تا یک آب بندی محکم ایجاد شود.


بعدی

نصب کفپوش لمینت
دستورالعمل های گام به گام نحوه چیدن کفپوش لمینت در یک آخر هفته را دریافت کنید.
توصیه می کنیم

نحوه نصب فرش دیوار به دیوار خودتان 17 مرحله

نحوه نصب کاشی در حمام در 12 مرحله

نحوه کاشی کردن یک طبقه 12 مرحله

نحوه نصب کاشی کف 9 مرحله

نحوه طبقه بندی 5 مرحله

نحوه نصب کفپوش وینیل 14 مرحله

آردینی اوخو
یکشنبه 31 مرداد 1400
بؤلوملر :

خرید سایت گلاس کستل

0 گؤروش
یازار:‌

شیشه دید و شیرآلات
حفظ سطح مناسب آب در دیگ بخار برای ایمنی و حفاظت از تجهیزات سایت گلاس کستل شما بسیار مهم است. شیشه دید دیگ پنجره ای است برای آنچه در داخل دیگ بخار شما می گذرد. BoilerWAREhouse.com انواع بسیاری از شیشه ها و شیرآلات را از تولیدکنندگان اصلی مانند Clark Reliance ، Jerguson ، Conbraco و United Brass Works ذخیره می کند.
اگر قسمتی را که می خواهید در زیر نمی بینید ، با خیال راحت از عملکرد چت استفاده خرید سایت گلاس کستل کنید و ببینید آیا احتمالاً آن قسمتی را که به دنبال آن هستید در انبار داریم.

آردینی اوخو
سه شنبه 19 مرداد 1400
بؤلوملر :

بال ولو فریونی چیست

0 گؤروش
یازار:‌

شیرآلات و متر
Malcolm J. Brandt BSc، FICE، FCIWEM، MIWater، ... Don D. Ratnayaka BSc، DIC، MSc، FIChemE، FCIWEM، in Twort's Water Supply (Seventh Edition)، 2017

18.11 سوپاپ توپی
شیرهای توپی از یک انسداد کروی با یک سوراخ استوانه ای تشکیل شده است بال ولو که معمولاً به قطر لوله است ، اگرچه می تواند کوچکتر باشد. عملیات با چرخش (1/4 چرخش) شفت نصب شده ، اغلب به صورت افقی ، و محور آن در زاویه راست سوراخ استوانه ای است. مهر و موم ها معمولاً انعطاف پذیر هستند و می توانند باعث خاموش شدن شدید شوند. شیرهای توپی معمولاً در قطرهای کوچک (تا DN 300) استفاده می شوند ، اگرچه حداقل یک سازنده می تواند شیرهای توپی را تا 1200 DN بسازد. شیرهای توپی به صورت یک تکه ، ورودی بالا ، دو تکه (شکل 18.6) و سه ساخته می شوند. -بدن های قطعه بدنه ورودی بالا اجازه دسترسی به توپ و صندلی ها را برای نگهداری بدون نیاز به برداشتن شیر می دهد و برای اندازه های بزرگتر ترجیح داده می شود.


برای بارگیری تصویر در اندازه اصلی وارد سیستم شوید
شکل 18.6. شیر توپی (بدنه دو قسمتی).

متر و شیرآلات
E. Shashi Menon، in Transmission Pipeline Calculations and Simulations Manual، 2015

شیر توپی 13
شیر توپی از بدنه دریچه ای تشکیل شده است که در آن یک کره بزرگ با سوراخ مرکزی بال ولو فریونی برابر با قطر داخلی لوله نصب شده است. با چرخاندن توپ ، در حالت کاملاً باز ، شیر دریچه مجرای یا سوراخ کامل مورد نیاز برای جریان نامحدود سیال و تراشنده ها یا خوک ها را تأمین می کند. در مقایسه با شیر دروازه ، شیر توپی مقاومت بسیار کمی برای جریان در موقعیت کاملاً باز دارد. هنگامی که کاملاً باز است ، نسبت L / D برای یک شیر توپی تقریباً 3.0 است. شیر توپی ، مانند شیر دروازه ، عموماً در موقعیتهای کاملاً باز یا کاملاً بسته استفاده می شود. یک شیر توپی معمولی در شکل 12.10 نشان داده شده است.


برای بارگیری تصویر در اندازه اصلی وارد سیستم شوید
شکل 12.10. شیر توپی معمولی.

برخلاف سوپاپ دروازه ای ، یک شیر توپی نیاز به یک چهارم چرخش چرخ دستی دارد تا از موقعیت های کاملاً باز به حالت کاملا بسته حرکت کند. چنین باز و بسته شدن سریع شیر توپی ممکن است در برخی از تاسیساتی که در مواقع اضطراری به جداسازی سریع لوله ها نیاز است اهمیت داشته باشد.

شیرآلات
روی A. Parisher ، Robert A. Rhea ، در Pipe Drafting and Design (چاپ سوم) ، 2012

شیر توپی
شیر توپی جایگزینی ارزان برای سایر شیرآلات است. سوپاپ های توپی از یک توپ فلزی با یک سوراخ در مرکز استفاده می کنند که بین دو صندلی برای کنترل جریان قرار گرفته است. سوپاپ های توپی که در بسیاری از کاربردهای فرآیند هیدروکربن استفاده می شوند ، قادرند گازها و بخارات را از بین ببرند و به ویژه برای شرایط جریان کم مفید هستند. این دریچه ها سریع باز می شوند و بستن بسیار محکمی روی مایعات سخت نگهدارنده ایجاد می کنند (شکل 5.13 را ببینید).


برای بارگیری تصویر در اندازه اصلی وارد سیستم شوید
شکل 5.13. شیر توپی.

با احترام از برادران جنکینز
شیرهای توپی از چرخ دستی استفاده نمی کنند بلکه از آچار برای کنترل جریان استفاده https://salamsarma.ir/بال-ولو-چیست/  می کنند. گردش 90 درجه ای آچار ، شیر را باز یا بسته می کند. این طراحی ساده یک عملیات غیر چسبنده را به ارمغان می آورد که در صورت باز بودن سوپاپ در حالت باز شدن کامل ، حداقل افت فشار ایجاد می کند. نمادهای رسم برای شیر توپی در شکل 5.14 نشان داده شده است.


برای بارگیری تصویر در اندازه اصلی وارد سیستم شوید
شکل 5.14. نمادهای ترسیم شیر توپی.

فن آوری سوپاپ و انتخاب
کاران ستوده ، در راهنمای عملی لوله کشی و شیرآلات برای صنعت نفت و گاز ، 2021

انتخاب شیر توپی
شیرهای توپی برای برنامه های FO توصیه نمی شود. به طور کلی ، می توان بال ولو خط مایع با نصب یک سوپاپ خروجی سریع بر روی صفحه کنترل ، زمان باز شدن شیر باز شده را کاهش داد تا هوای ابزار از محرک پنوماتیک در حالت خرابی سریع خارج شود. با این حال ، صندلی و دیسک شیر توپی در باز و بسته شدن در تماس هستند ، که می تواند FO را به خطر بیندازد. علاوه بر این ، حرکت توپ نسبتاً بزرگ و سنگین نیاز به گشتاور ساقه بیشتر ، محرک بزرگتر و شاید زمان باز شدن بیشتر دارد. از تولید کننده شیر توپی در مورد امکان استفاده از شیر توپی نرم صندلی برای این برنامه سوال شد. سازنده معتقد بود که FO شیر توپ نرم صندلی در 2 ثانیه می تواند به دلیل تماس بسیار سریع با توپ ، به صندلی نرم آسیب برساند. از سوی دیگر ، سازنده اظهار داشت که می توان با دریچه توپی فلزی صندلی ، زمان باز شدن 2 ثانیه را به دست آورد. اما یک صندلی فلزی برخلاف صندلی نرم دارای نشتی احتمالی است و به دلیل سوپاپ و محرک بزرگ نصب شده ، راه حل گرانتری نسبت به شیرهای پروانه ای و محوری است.

آردینی اوخو
یکشنبه 17 مرداد 1400
بؤلوملر :

فن سرخانه ای چیست

0 گؤروش
یازار:‌

یک سیستم تبرید متکی بر یک فرایند چرخه ای است که گرما را از ناحیه مورد نیاز فن سردخانه برای سرد خارج می کند و آن را به محیط دور از منطقه سرد منتقل می کند. این فرآیند با استفاده از یک مبرد به دست می آید که در طول سفر با تغییر حرارت در سیستم تغییر حالت می دهد.

نمونه ای که بیشتر با آن آشنا می شویم یخچال و فریزر خانگی ماست.

وقتی یخچال های خود را در خانه با محصولات سرد یا محیطی خریداری شده از سوپر مارکت پر می کنیم ، دمای آن معمولاً بیشتر از دمای داخل یخچال خواهد بود. این گرمای اضافی در غذا تأثیر افزایش دمای داخل یخچال را با همرفت ، هدایت و تابش دارد.

این گرما توسط مدار مبرد - اواپراتور - در داخل یخچال جمع شده و از طریق کمپرسور به خارج کشیده می شود. کمپرسور گرمای جمع آوری شده در داخل یخچال را به بیرون به یک مدار رد گرما - کندانسور - ارسال می کند که مبرد را از طریق دریچه انبساط حرارتی به قسمت سرد یخچال باز می گرداند.

این چرخه تبرید مدار بسته تضمین می کند که دمای داخل یخچال تا حدی حفظ می شود که تضمین می کند غذای ما برای مدت طولانی تری تازه تر می ماند.

کولر یونیتی چیست؟

الزامات خنک کننده بیشتر برای فرآیندهای خرده فروشی ، تجاری یا صنعتی اجزای مختلف سیستم را جدا می کند. اتاق های سرد یا مناطقی که باید سرد نگه داشته شوند معمولاً عایق بالایی هستند یا جرم حرارتی بالایی دارند. این امر باعث می شود که انرژی تبرید در جایی که مورد نیاز است باقی بماند. واحد کولر در داخل منطقه سرد قرار دارد و شامل یک مبدل حرارتی - که به آن سیم پیچ اواپراتور گفته می شود - و شیر انبساط حرارتی است.



هوای داخل اتاق سرد معمولاً با استفاده از یک فن محوری از طریق مبدل حرارتی پره دار فن سردخانه ای خارج می شود. فاصله بین لوله های مبرد و پره های مبدل حرارتی مقاومت کمی در برابر جریان ایجاد می کند که منطقه عملیاتی ایده آل برای فن محوری است. علاوه بر این ، سطح یک فن محوری مساحت وسیعی از پوشش سیم پیچ را فراهم می کند و اطمینان می دهد که خنک سازی در بیشتر سیم پیچ اواپراتور اتفاق می افتد.

مبدل حرارتی شامل تعدادی لوله فلزی متصل به نوارهای ورق نازک به نام "باله" است. باله ها به لوله ها متصل می شوند تا مساحتی را که تبادل حرارتی در آن انجام می شود افزایش دهند و در نتیجه بازده تبادل حرارتی را افزایش دهند.

انرژی گرمایی موجود در هوا که از روی باله ها عبور می کند ، توسط مبرد جذب می شود و فاز آن را از مایع به گاز تبدیل می کند. سپس گاز خنک توسط کمپرسور از مبدل حرارتی خارج می شود که بخشی از فرآیند رد حرارت است.

به منظور اطمینان از پوشش کامل سیم پیچ ، حداقل فاصله بین فن و سیم پیچ تبادل حرارتی مورد نیاز است. توصیه این است که حداقل 1/3 فاصله قطر فن حداقل وجود داشته باشد

به طور معمول ، فن های محوری مورد استفاده در واحد خنک کننده هوا فن سردخانه صنعتی را از طریق سیم پیچ هوای خنک کننده را از طریق محافظ نصب آن خارج می کنند. با دمای محیط تا -40 درجه سانتی گراد ، رطوبت زیاد با خطر تراکم و یخ ، حفاظت قوی برای جلوگیری از خرابی های الکتریکی و مکانیکی مورد نیاز است. برای این نوع محیط حفاظت از رطوبت بالا توصیه می شود ، (H1 یا H2).

نمونه هایی از این نوع فن ها را می توانید در صفحات وب RS Components زیر مشاهده کنید…

قطر (میلی متر)

ارتباط دادن

200

230V EC - (701-3583)

115V EC - (825-7942)

115V EC - (825-7951)

230

230V AC - (701-3592)

115V EC - (825-7967)

250

115V EC - (825-7960)

230V AC - (825-8171)

 

کولر یونیتی چگونه استفاده می شود؟

هنگامی که داخل یک اتاق عایق مهر و موم شده یا در یک منطقه سرد با جرم حرارتی بالا قرار می گیرد ، واحد کولر در سطح بالایی نصب می شود و هوا را از زیر سیم پیچ بیرون می آورد و از طریق فن در سطح بالایی خارج می کند. هوای در حال گردش در اتاق ، گرما را از محصولات یا فرآیند موجود در داخل می گیرد و هوا را به واحد خنک کننده باز می گرداند ، جایی که انرژی گرمایی گرفته شده و به محیط اطراف منتقل می شود.

یک نکته مهم برای اتاق سرد این است که از مناطقی که در آن هوا هنوز می تواند نقاط گرم در منطقه سرد شده ایجاد کند ، اجتناب کنید. نگهداری خوب ، نگهداری و بررسی منظم توسط اپراتورهای اتاق می تواند مسائلی را که ممکن است در حین استفاده از اتاق سرد رخ دهد برطرف کند.

انتخاب و طراحی فن نیز برای اطمینان از ورود هوا در کل منطقه کنترل شده با درجه حرارت بسیار مهم است. عواملی مانند سرعت و الگوی جریان هوا هنگام خروج از فن تعیین می کند که آیا هوای سرد به طول کامل ناحیه کنترل شده با دما می رسد یا خیر.

الگوی هوای خروجی از فن محوری تحت تأثیر موقعیت فن در دهانه نصب و نقطه کار قرار می گیرد.

موقعیت طرفدار

آردینی اوخو
یکشنبه 17 مرداد 1400
بؤلوملر :

فن کندانسور

0 گؤروش
یازار:‌

دمنده یا فن برای استفاده در چیلرهای آب خنک با هوا فن چیلر
تمام چیلرهای آب قابل حمل با حجم 10 تن با هوا خنک کننده مجهز به فن های پروانه ای برای جابجایی کندانسور جریان هوای مورد نیاز هستند.

چیلرهای قابل حمل با خنک کننده هوا از 15 تا 30 تن مجهز به دمنده های گریز از مرکز هستند.

تصویر

کندانسور هوای خنک کننده پروانه ای (مدل 10 تن نشان داده شده است). کندانسور هوا خنک کننده نوع دمنده گریز از مرکز (مدل 30 تن نشان داده شده است).
حرکت هوایی
هر دو دستگاه فن و دمنده تقریباً 1000 CFM هوا در هر تن ظرفیت خنک کننده نامی را جابجا می کنند. مهم است که فضای کافی در اطراف چیلر برای حرکت آزادانه این حجم هوا فراهم شود.
تاثیر تهویه مطبوع
هر دو دستگاه فن و دمنده گرما را دوباره به محیط اطراف اضافه می کنند. تقریباً 1.25 تن فن کندانسور حرارت به ازای هر 1 تن ظرفیت خنک کننده نامی اضافه می شود. چیلرهای خنک کننده هوا بار خنک کننده قابل توجهی را به فضای تهویه مطبوع اضافه می کنند. اطمینان حاصل کنید که سیستم تهویه مطبوع بار اضافی ارائه شده توسط چیلر را تحمل می کند.
دمای محیطی
هر دو دستگاه فن و دمنده برای شرایط محیط 95 درجه فارنهایت درجه بندی شده اند. در دمای بالاتر از 95 درجه فارنهایت ، ظرفیت از بین می رود و چیلر ممکن است در اجرا مشکل داشته باشد.
خارج از احتمالات دکتینگ
واحدهایی که از فن برای جابجایی هوا استفاده می کنند ، نمی توانند بدون افزودن یک کنترل کننده هوای اضافی به فضای بدون تهویه یا خارج از منزل هدایت شوند. واحدهایی که از دمنده برای جابجایی هوا استفاده می کنند ، می توانند بدون نیاز به تهویه مطبوع یا خارج از منزل ، بدون افزودن یک دستگاه هوای اضافی ، به خارج منتقل شوند.
برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد چیلرهای آب قابل حمل سری حداکثر با بخش فروش مزایا به شماره 317-887-0729 تماس بگیرید.

آردینی اوخو
یکشنبه 17 مرداد 1400
بؤلوملر :

فن اکسیال اروپایی

0 گؤروش
یازار:‌

وقتی صحبت از طرفداران صنعتی به میان می آید ، شما همیشه بین چندین گزینه  فن اکسیال اروپایی  یک انتخاب دارید. اما هنگام انتخاب فن برای صنایع مختلف - از جمله آنهایی که برای استفاده در معادن ، کارخانه ها و ساختمانهای تجاری استفاده می شوند - دو مورد از محبوب ترین آنها محوری و شعاعی هستند.

پنکه های محوری و شعاعی نه تنها بیشترین کاربرد را در طیف وسیعی از صنایع دارند ، بلکه دو نوع رایج ترین فن هایی هستند که امروزه در بازار موجود هستند.

طرفداران صنعتی: درک تفاوت بین فن محوری و شعاعی
بنابراین کدام نوع فن - محوری یا شعاعی - برای کاربرد شما بهتر است؟ هیچکدام انتخاب بدی نیستند ، اما شرایطی وجود دارد که یکی باید بر دیگری انتخاب شود. بنابراین ، انتخاب نوع مناسب فن اغلب به عواملی مانند جابجایی هوا ، حجم و حتی تیغه بستگی دارد. در این پست به مبانی ، تفاوت های کلیدی و مزایا و معایب فن های محوری و شعاعی نگاهی دقیق تر می شود.

طرفداران محوری
اگر تا به حال در خانه ای بدون تهویه مطبوع زندگی کرده اید یا در اتاق زیر شیروانی خوابیده اید که برای ایجاد یک محیط راحت به گردش هوای بیشتری نیاز داشته باشد ، فن قابل حمل که برای کمک به خنک کردن منطقه ایجاد کرده اید احتمالاً یک فن محوری است.

فن های محوری نام خود را برای نحوه عملکرد پره های فن گرفته اند - حول یک محور می چرخند و در نتیجه هوا را به روشی موازی با محور خارج می کنند. نمونه ای که در بالا استفاده کردیم در محیط های خانگی و کوچک صنعتی رایج است. با این حال ، فن های محوری را می توان بسیار بزرگتر ساخت و برای کارخانه ها و عملیات معدن زیرزمینی مناسب است.

در صورت نیاز به حجم زیاد هوا ، فن های محوری اغلب مورد استفاده قرار می گیرند. اگرچه فن های محوری برای رسیدن به این هدف کار خوبی انجام می دهند ، اما هوا نسبتاً کم فشار است و در منطقه خاصی متمرکز نیست.

طرفداران شعاعی
فن های شعاعی همچنین به عنوان "فن های گریز از مرکز" شناخته می شوند ، فن های شعاعی هوا را به موازات محور مانند فن های محوری نمی کشند. در عوض ، آنها هوا را از مرکز به صورت شعاعی منتقل می کنند - از این رو نام آنها از این رو است. برای ایجاد هوا ، فن های شعاعی ابتدا آن را به داخل فن می کشند. این کار اغلب از طریق ورودی جانبی انجام می شود که بر اساس اندازه فن متغیر است.

یک مثال ساده از یک فن گریز از مرکز ، یک فن کوچک "دمنده" است که در شرکت فن زیلابگ محیط های مسکونی و تجاری برای خشک کردن سریع مناطق مرطوب ساختمان یا مناطقی با آسیب آب استفاده می شود.

اگرچه حجم این نوع فن ها معمولاً کمتر از فن های محوری است ، اما فشار بسیار بیشتر است. آنها همچنین بهتر می توانند مستقیماً منطقه خاصی را هدف قرار دهند. فن های شعاعی مورد استفاده در محیط های سنگین صنعتی و معدنی معمولاً بزرگتر هستند ، از طریق ورودی ها به هوا می رسند و سپس قبل از پراکنده شدن آن را در یک سری مجاری می گذرانند.

فن های گریز از مرکز نیز ممکن است به دلیل نحوه عملکرد و ظاهر برخی از مدل ها به عنوان طرفداران سنجاب ، پنکه قفس سنجابی و بادبزن شناخته شوند.

کدام برای برنامه شما مناسب است؟ تفاوت بین فن های محوری و شعاعی
بهترین راه برای تصمیم گیری اینکه کدام فن برای برنامه شما مناسب است این است که نگاهی عمیق تر به نقاط قوت و ضعف اصلی هر کدام داشته باشید.

فشار
وقتی از فشار باد صحبت می کنیم ، به نوع هوایی که در یک منطقه انتخاب شده ایجاد می کند اشاره می کنیم. فن های محوری هوای کم فشار ایجاد می کنند ، زیرا طراحی چنین فن هایی به این دستگاه ها اجازه می دهد تا هوا را تا حدودی به طور مساوی در یک منطقه مشخص توزیع کنند.

برعکس ، فن های شعاعی ، هوا با فشار بالا تولید می کنند. به عبارت دیگر ، آنها جریان مداوم هوا را ایجاد می کنند که می تواند برای هدف قرار دادن یک منطقه متمرکز استفاده شود.

جلد
فن های محوری حجم زیادی از هوا را پخش می کنند ، فقط مقدار زیادی از قیمت فن زیلابگ هوا را فشار نمی دهند. همانطور که قبلاً گفته شد ، این امر برای مناطقی که جابجایی زیاد هوا ضروری است بسیار مناسب است.

در حالی که فن های شعاعی هوا با فشار بالا تولید می کنند ، اما آن را در حجم زیاد تولید نمی کنند.

آردینی اوخو
یکشنبه 17 مرداد 1400
بؤلوملر :

خرید مبدل حرارتی آلفالاوال

0 گؤروش
یازار:‌

راه حل های ابتکاری آلفا لاوال پایدار هستند. بهینه سازی فناوری برای بهره وری انرژی ، کاهش انتشار گازها و بازیافت زباله و آب.

چگونه کار می کند


مبدلهای حرارتی صفحه واشر (GPHE) انتقال حرارت را بهینه می کند.  پلیت آلفالاوال  ورق های راه راه انتقال حرارت آسان را از یک گاز یا مایع به گاز دیگر فراهم می کند.
 
صفحات مبدل ورق دارای واشرهای الاستومری هستند. آنها کانال ها را می بندند و رسانه ها را به کانال های متناوب هدایت می کنند. بسته بندی صفحه بین صفحه قاب و صفحه فشار قرار دارد. سپس با پیچ و مهره بین صفحات فشرده می شود. میله پشتیبانی از کانال و صفحه فشار پشتیبانی می کند. سپس آنها توسط یک نوار راهنمای پایین در ستون پشتیبانی در موقعیت ثابت می شوند. این طرح به راحتی تمیز و اصلاح می شود (با برداشتن یا اضافه کردن یک بشقاب).
 
در اینجا سه ​​مرحله است که می توانید برای شروع روند آماده سازی برای میانجیگری انجام دهید.

ناحیه انتقال حرارت مبدل حرارتی صفحه واشر ورق های راه راه است. اینها بین قاب و صفحات فشار قرار دارند. واشرها به عنوان مهر و موم بین صفحات عمل می کنند.
 
جریان سیال در مبدل حرارتی این کارآمدترین عملکرد حرارتی را ارائه می دهد. همچنین یک روش دمای بسیار نزدیک را ممکن می سازد. به عنوان مثال ، تفاوت دما بین سرویس های ورودی و خروجی.
 
برای محیط های حساس به گرما یا چسبناک ، مایع سرد با مایع داغ جمع می شود. این امر خطر داغ شدن بیش از حد یا یخ زدگی رسانه ها را به حداقل می رساند.
 
صفحات در عمق های مختلف فشار ، الگوی زاویه ای شورون و اشکال راه راه  خرید مبدل حرارتی آلفالاوال  در دسترس هستند. همه برای عملکرد مطلوب طراحی شده اند. بسته به کاربرد ، هر محدوده محصول ویژگی های صفحه مخصوص به خود را دارد.
 
این منطقه توزیع جریان سیال را به کل سطح انتقال حرارت تضمین می کند. این از مناطق راکد که ممکن است باعث رسوب شوند جلوگیری می کند.
 
تلاطم جریان زیاد بین صفحات منجر به انتقال حرارت و افت فشار بیشتر می شود. طرح های حرارتی آلفا لاوال قابل تنظیم هستند. مناسب برای کاربردهای مختلف برای حداکثر عملکرد حرارتی با حداقل افت فشار.
 
با وجود انواع مختلف مبدل های حرارتی صفحه واشر ، مزایا و معایبی در انتخاب مبدل حرارتی صفحه واشر وجود دارد:
مزایای مبدل حرارتی صفحه:
بهبود روش انتقال حرارت دقت-دما ، جریان متقابل واقعی ، کاهش قیمت مبدل حرارتی آلفالاوال حجم 80-90 less کمتر.
هزینه کم - سرمایه گذاری کم ، هزینه های نصب ، هزینه های محدود نگهداری و بهره برداری.
حداکثر قابلیت اطمینان - رسوب کمتر ، تنش ، سایش و خوردگی.
مسئول - کمترین مصرف انرژی برای حداکثر کارایی فرآیند ، کاهش پاکیزگی.
مقیاس پذیری آسان - صفحات قابل تنظیم در فریم های موجود.
معایب مبدلهای حرارتی صفحه ای:
آب بندی ضعیف باعث نشتی می شود که جایگزین دردسر می شود.
استفاده از فشار محدود به طور کلی بیش از 1.5MPa نیست.
محدودیت دمای کار به دلیل مقاومت در برابر درجه حرارت مواد واشر.
مسیر جریان کوچک ، و برای تبادل حرارت گاز به گاز یا تراکم بخار مناسب نیست.
وقوع انسداد زیاد به ویژه با مواد جامد معلق در مایعات.
مقاومت فعلی بزرگتر از پوسته و لوله است.

آردینی اوخو
یکشنبه 17 مرداد 1400
بؤلوملر :

اواپراتور پلیتی ینی چی

0 گؤروش
یازار:‌

مبدل حرارتی صفحه ای چگونه کار می کند
نظریه انتقال حرارت
قانون فیزیک همیشه اجازه می دهد تا انرژی محرک در یک سیستم تا تعادل  مبدل حرارتی پلیتی  جریان یابد. هنگامی که اختلاف دما وجود دارد ، گرما از بین می رود.
 
مبدل حرارتی از اصل همسان سازی پیروی می کند. با مبدل حرارتی صفحه ای ، گرما سطح را قطع کرده و محیط گرم را از سرما جدا می کند. بنابراین ، مایعات و گازهای گرمایش و سرمایش از حداقل سطوح انرژی استفاده می کنند.
 
نظریه انتقال حرارت بین محیطها و سیالات زمانی اتفاق می افتد که:
 
گرما همیشه از محیط گرم به محیط سرد منتقل می شود.
همیشه باید اختلاف دما بین محیط ها وجود داشته باشد.
گرمای از دست رفته از محیط گرم برابر با مقدار گرمای حاصل از محیط سرد است.
 
برای حل یک مشکل حرارتی ، بیایید از روش محاسبه مبدل حرارتی صفحه استفاده کنیم.
درباره مبدل حرارتی
مبدل حرارتی قطعه ای از تجهیزات است که گرما را از یک محیط به محیط دیگر منتقل می کند.

دو نوع اصلی مبدل حرارتی وجود دارد:

تبادل حرارت مستقیم ، جایی که هر دو رسانه در تماس مستقیم ب مبدل حرارتی صفحه ای پلیت ا یکدیگر هستند. به عنوان مثال - یک برج خنک کننده که در آن آب از طریق تماس مستقیم با هوا سرد می شود.
تبادل حرارت غیر مستقیم با وجود رسانه های تقسیم شده.
مبدل حرارتی صفحه ای چیست


طراحی مبدل حرارتی صفحه ای (PHE) شامل چندین صفحه انتقال حرارت است. برای ایجاد یک واحد کامل توسط یک صفحه ثابت و یک صفحه فشار شل نگه داشته می شود. هر صفحه انتقال حرارت دارای یک واشر واشر است که دو سیستم مجزای مجزا را ارائه می دهد.
 
ترتیب واشرها اجازه می دهد تا جریان را در کانال های مجزا انجام دهید. این امر رسانه های اولیه و ثانویه را در یک جریان ضد جریان فعال می کند. رسانه ها به دلیل طراحی واشر مخلوط نمی شوند.
 
صفحات موج دار هنگام عبور از واحد ، تلاطم را در سیالات ایجاد می کنند. این تلاطم یک ضریب انتقال حرارت م givesثر می دهد.
 
آلفا لاوال دارای مبدل های حرارتی صفحه ای برای همه صنایع و برنامه های کاربردی است - برای گرمایش ، سرمایش ، بازیابی حرارت ، تراکم و تبخیر.
مبدلهای حرارتی از نوع صفحه و قاب واشر دار
محدوده خطوط صنعتی
مبدل حرارتی صفحه ای نیمه جوش داده شده با صفحه خطی
مبدلهای حرارتی ورق و بلوک جوش داده شده به عنوان مثال آلفا لاوال کامپلوک
مبدلهای حرارتی ورق و پوسته جوش داده شده به عنوان مثال Alfa Laval DuroShell و Packinox
مبدلهای حرارتی مارپیچی جوش داده شده
راه حل های ابتکاری آلفا لاوال پایدار است. بهینه سازی فناوری برای بهره وری انرژی ، کاهش انتشار و بازیابی پسماند و آب.

طراحی مبدل حرارتی صفحه ای (PHE) شامل چندین صفحه انتقال حرارت است.  اواپراتور صفحه ای  برای ایجاد یک واحد کامل توسط یک صفحه ثابت و یک صفحه فشار شل نگه داشته می شود. هر صفحه انتقال حرارت دارای یک واشر واشر است که دو سیستم مجزای مجزا را ارائه می دهد.
 
ترتیب واشرها اجازه می دهد تا جریان را در کانال های مجزا انجام دهید. این امر رسانه های اولیه و ثانویه را در یک جریان ضد جریان فعال می کند. رسانه ها به دلیل طراحی واشر مخلوط نمی شوند.
 
صفحات موج دار هنگام عبور از واحد ، تلاطم را در سیالات ایجاد می کنند. این تلاطم یک ضریب انتقال حرارت م givesثر می دهد.
 
آلفا لاوال دارای مبدل های حرارتی صفحه ای برای همه صنایع و برنامه های کاربردی است - برای گرمایش ، سرمایش ، بازیابی حرارت ، تراکم و تبخیر.
مبدلهای حرارتی از نوع صفحه و قاب واشر دار
محدوده خطوط صنعتی
مبدل حرارتی صفحه ای نیمه جوش داده شده با صفحه خطی
مبدلهای حرارتی ورق و بلوک جوش داده شده به عنوان مثال آلفا لاوال کامپلوک
مبدلهای حرارتی ورق و پوسته جوش داده شده به عنوان مثال Alfa Laval DuroShell و Packinox
مبدلهای حرارتی مارپیچی جوش داده شده

آردینی اوخو
یکشنبه 17 مرداد 1400
بؤلوملر :