تورکی یازوم

درمان وززو گوش نی نی سایت

0 گؤروش
یازار:‌

شیوع
بیشتر افراد در یک زمان یا زمان دیگری دچار وزوز گوش موقتی می شوند درمان وزوز گوش که به مدت چند ثانیه یا چند دقیقه طول می کشد. با این حال ، دیگران وزوز گوش طولانی مدت را تجربه می کنند که می تواند برای یک عمر باقی بماند. شیوع وزوز گوش در میان افراد بالای 65 سال از 12٪ تا 15٪ است (1-6). تقریباً 1٪ از مردم از وزوز گوش شدید و ناتوان کننده رنج می برند که بر خواب ، تمرکز ، کار و کیفیت زندگی تأثیر منفی می گذارد و این امر به درمان و مشاوره پزشکی نیاز دارد. وزوز گوش در زنان و مردان تقریباً به یک اندازه اتفاق می افتد (7 ، 8). مانند اکثر اختلالات ، شیوع وزوز گوش با افزایش سن افزایش می یابد و در حدود 60-70 سالگی به اوج خود می رسد (7).

در سال 2005 ، تخمین زده شد که بازار بالقوه در ایالات متحده برای درمان وزوز حدود 10 میلیارد دلار باشد (9). گزارش مزایای اداره پیشکسوتان وزوز گوش را به عنوان دومین ناتوانی شایع در ارتباط با خدمات رتبه بندی کرده است. در میان کسانی که از سال 2006 مزایا را دریافت کردند ، وزوز گوش در میان معلولیت های مربوط به خدمات با 9.7٪ از کل (http://www.vba.va.gov/bln/21/) در رتبه اول در بین معلولیت های مربوط به خدمات قرار گرفت. در سال 2005 ، غرامت سالانه معلولیت مربوط به وزوز گوش 418 میلیون دلار بود. تأثیر اقتصادی این اختلال ناتوانی ، همراه با افزایش تعداد کارکنان رزمی در معرض سر و صدا و صفوف تورم افراد مسن مبتلا به وزوز گوش (10 و 11) ، باعث ایجاد علاقه مجدد به یافتن ترکیبات درمانی شده است که می توانند وزوز گوش را سرکوب یا مدیریت کنند.

ویژگی های ادراکی وزوز گوش
اندکی بیش از نیمی از بیماران وزوز گوش صدای فانتوم را از داخل گوش (وزوز گوش) می دانند که نشان می دهد ممکن است وزوز گوش از گوش داخلی منشا گرفته باشد. برخی دیگر گزارش می دهند که صدای فانتوم در داخل سر قرار دارد (وزوز گوش) ، احتمال ایجاد منشأ مرکزی را افزایش می دهد (12 ، 13) ، در حالی که چند بیمار صدای فانتوم را از خارج سر می دانند. تقریباً 60٪ بیماران وزوز گوش دو طرفه را تجربه می کنند ، در حالی که بقیه صدا را فقط از یک گوش می شنوند (14).

بیماران برای ارزیابی وضعیت مسیر شنوایی اغلب ارزیابی دقیق شنوایی سنجی و روان آکوستیک را انجام می دهند. شنوایی سنجی با صدای خالص ، که فرکانس های شنوایی را مختل می کند ، یک روش مهم است ، زیرا وزوز گوش به طور کلی با کاهش شنوایی همراه است. در افراد جوان کم شنوایی غالباً با قرار گرفتن در معرض سر و صدا همراه است ، در حالی که در افراد مسن اغلب با کاهش شنوایی مرتبط با سن یا پیرچشمی همراه است. شیوع وزوز گوش با درجه کم شنوایی مربوط به سن به طور پیوسته افزایش می یابد (7). با وجود ارتباط مکرر بین کاهش شنوایی و وزوز گوش ، بسیاری از افراد مبتلا به کم شنوایی وزوز گوش را تجربه نمی کنند. برعکس ، برخی از افراد با شنوایی طبیعی وزوز گوش را تجربه می کنند. با این حال ، تعریف شنوایی "طبیعی" می تواند گمراه کننده باشد ، زیرا بیشتر آزمایش های شنوایی فقط در فواصل اکتاو از 125 تا 8000 هرتز انجام می شود. می توان تصور کرد که این شنوندگان "عادی" در واقع ممکن است کم شنوایی ناشناخته در فواصل بین نواری ، یا کاهش شنوایی بین 8000 تا 20،000 هرتز داشته باشند ، جایی که شنوایی به ندرت ارزیابی می شود ، یا سایر اختلالات شنوایی که توسط دستگاه شنوایی سنجی تشخیص داده نمی شود. آزمایشات بالینی که اثربخشی داروهایی را که برای درمان وزوز گوش استفاده می شوند ارزیابی می کنند ، اغلب از آزمایشات روان آکوستیک استفاده می کنند تا مشخص شود آیا در نتیجه درمان ، بلندی صدا ، صدا یا سایر کیفیت های وزوز گوش تغییر می کند. در بعضی از افراد ، کیفیت ادراکی وزوز گوش ممکن است از صبح تا عصر یا از روز به روز دیگر در نوسان باشد ، در حالی که در برخی دیگر وزوز گوش با گذشت زمان ثابت می ماند (15). اگر وزوز گوش بیمار نوسان دارد ، انجام چندین اندازه گیری اساسی قبل از شروع درمان مهم است.

گام و کیفیت طیفی وزوز گوش از فردی به فرد دیگر متفاوت است ، اما متداول ترین توصیف کننده های زنگ ، وزوز ، خش خش یا سوت زدن هستند (16). از آنجا که سیستم شنوایی از نظر تنوتوپی مرتب شده است به گونه ای که فرکانسهای مختلف مکانهای مختلف آناتومیکی را در مسیر شنوایی فعال می کنند (شبیه صفحه کلید پیانو) ، کیفیت صدا و طیفی وزوز گوش ممکن است سرنخهایی را در مورد نورونها ایجاد کند که باعث ایجاد احساس شبح می شود. گام یا کیفیت طیفی وزوز گوش اغلب در منطقه حداکثر کاهش شنوایی یا در مرز بین شنوایی طبیعی و غیر طبیعی قرار دارد (17 ، 18). این نتایج نشان می دهد که سلولهای عصبی مسئول درک وزوز گوش ممکن است در لبه یا مرز حداکثر کاهش شنوایی قرار داشته باشند (19).

بلندی ، یک پدیده ادراکی ، بیشترین ارتباط را با شدت صدا دارد ، اندازه گیری فیزیکی ارزیابی شده در واحد دسی بل (دسی بل). اندازه گیری بلندی صدای وزوز گوش اغلب با مقیاس 10 نقطه ای آنالوگ بصری به دست می آید ، با نمره 10 بسیار بلند و نمره 1 نرم است. هنگامی که از بیماران خواسته می شود بلندی ذهنی وزوز گوش خود را ارزیابی کنند ، میانگین درجه بلندی صدای آن 6.3 ~ است که نشان می دهد صدای فانتوم نسبتاً بلند است (20). رویکردهای دیگر با داشتن ضمیمه موضوع ، بلندی صدای وزوز گوش را تخمین می زنند


https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3136369/

آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :

خرید سمعک از سایت سمعک مهر آذین

0 گؤروش
یازار:‌

اگر شما یکی از 48 میلیون آمریکایی هستید که دارای درجه ای از کاهش شنوایی هستید خرید سمعک ، ممکن است این سال را داشته باشید که آیا سمعک می تواند به بهبود شنوایی شما کمک کند.

اگرچه آنها نمی توانند شنوایی طبیعی را بازیابی کنند ، اما یک سمعک می تواند توانایی شنیدن شما را بهبود بخشد ، و همچنین ممکن است نقش مهمی در افزایش کیفیت زندگی شما داشته باشد.

به مطالعه ادامه دهید تا با انواع مختلف سمعک موجود و نحوه انتخاب مناسب یکی از آنها آشنا شوید.

سمعک چیست؟
اگر دچار کم شنوایی هستید ، پزشک ممکن است یک وسیله الکترونیکی کوچک به نام سمعک را که در گوش یا پشت گوش خود استفاده می کنید ، توصیه کند.

طبق انستیتوی ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی (NIDCD) ، این دستگاه ارتعاشات صوتی ورودی به گوش را بزرگتر می کند و به بهبود شنوایی و درک گفتار کمک می کند.

سمعک ها ، صرف نظر از نوع ، سه قسمت مختلف دارند:

میکروفون
تقویت کننده
بلندگو
صدا از طریق میکروفون پخش می شود و سپس به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود. این سیگنال ها به تقویت کننده می روند که باعث افزایش قدرت سیگنال می شود. سپس آمپلی فایر آنها را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

انواع سمعک ها
سمعک با توجه به مکان قرارگیری ، نحوه کار و ویژگی های خاص متفاوت است. چهار نوع اصلی دستگاه عبارتند از:

پشت گوش (BTE)
درون کانال (ITC)
در گوش (ITE)
گیرنده در کانال (RIC)
ما در بخش های زیر به مرور هر یک از این انواع خواهیم پرداخت.

یک کلمه در مورد هزینه
بسته به نوع ، فناوری و ویژگی ها ، سمعک ها با توجه به یک مجموعه داده Data Trust Source و 4،700 دلار با توجه به مجموعه دیگری از داده ها ، می توانند از 1400 دلار تا 2200 دلار باشند. بهترین راه برای یافتن سمعک با قیمت های مختلف ، خرید در اطراف است.

پشت گوش (BTE)
پشت گوش یا کمک BTE در پشت گوش قرار می گیرد و یک لوله شفاف به گوش گوش متصل می شود. قطعات - محفظه باتری ، میکروفون و کنترل ها - همه در محفظه ای است که پشت گوش قرار دارد. این سبک برای کم شنوایی خفیف تا عمیق مناسب است.

BTE ها به راحتی تمیز و اداره می شوند و همچنین نسبتاً محکم هستند. طبق منبع معتمد سازمان غذا و دارو (FDA) ، BTE برای کودکان توصیه می شود زیرا شما می توانید گوش گوش را همزمان با رشد جایگزین کنید.

نوعی از BTE سمعک باز است که به شما اجازه می دهد مجرای گوش با قرار گرفتن در پشت گوش کاملاً باز بماند. یک لوله باریک به داخل کانال می رود. در صورت داشتن جرم گوش زیاد یا مستعد تجمع ، گاهی اوقات این سبک توصیه می شود.

درون کانال (ITC)
In-the-canal (ITC) پوستی پلاستیکی سبک است که در داخل کانال قرار دارد. آنها به راحتی و استفاده آسان معروف شده اند. بعلاوه ، آنها متناسب با اندازه و شکل گوش شما ساخته شده اند. با این حال ، از آنجا که کوچک هستند ، بعضی از افراد استفاده از آنها را دشوارتر می کنند.

ITC برای کاهش شنوایی متوسط ​​تا شدید کار می کند اما برای کاهش شنوایی عمیق توصیه نمی شود.

تنوع سمعک ITC
نوعی سمعک ITC نوعی دستگاه است که عمیقا در کانال قرار گرفته است. این سبک کاملاً درون کانال (CIC) نیز خوانده می شود ، این سبک کوچک است ، با کمترین میزان قابل مشاهده است و هنگام استفاده از تلفن هیچ بازخوردی را ارائه نمی دهد.

با این حال ، CIC گرانتر است و ممکن است باعث شود صدای شما خیلی بلند شود (همچنین به عنوان اثر انسداد شناخته می شود).

این سبک بیشتر برای کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​مناسب است.

در گوش (ITE)
سمعک های داخل گوش (ITE) کمی بزرگتر از سمعک های ITC هستند ، اما کار با آنها آسان است. این قسمت ها در پوسته ای قرار دارند که در قسمت خارجی گوش پر می شوند.

طبق NIDCD ، یکی از مزایای ITEs امکان نصب telecoil است. با این کار می توانید برخلاف میکروفون ، صدا را از طریق مدار سمعک دریافت کنید. همچنین شنیدن هنگام استفاده از تلفن باعث سهولت در شما می شود.

ITE برای افرادی که کم شنوایی خفیف تا شدید دارند بهتر عمل می کند.

گیرنده در کانال (RIC)
سبک گیرنده در کانال (RIC) گیرنده را درون کانال گوش حرکت می دهد. لوله تقریباً نامرئی است و گیرنده آن بسیار کوچک است. آنها معمولاً کوچکتر از BTE هستند و برای کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​مناسب هستند.


https://www.healthline.com/health/types-of-hearing-aids#in-the-ear-ite


آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :

سمعک زیمنس از کجا باید خرید؟

0 گؤروش
یازار:‌

تقویت کننده های شنوایی و سمعک هر دو محصولی هستند سمعک زیمنس که صدا و صدا را تقویت می کنند. برای خرید آمپلی فایر نیاز به نسخه پزشک نیست. با این حال ، کسانی که کم شنوایی خفیف تا شدید دارند ممکن است سمعک را مفیدتر بدانند.

این مقاله توضیح می دهد که تقویت کننده های شنوایی و سمعک چیست و تفاوت بین آنها ، برخی از محصولات را برای خرید آنلاین بررسی می کند و اطلاعاتی در مورد سلامت شنوایی ارائه می دهد.

تقویت کننده های شنوایی چیست؟
تقویت کننده های شنوایی یا محصولات تقویت کننده صدای شخصی ، دستگاه های پوشیدنی هستند که برای بلند کردن صداهای اطراف از میکروفون استفاده می کنند. سپس آنها این صدا را پردازش کرده و با صدای بلندتر به گوش فرد می رسانند.

شخص برای خرید دستگاه تقویت کننده شنوایی نیازی به نسخه پزشک ندارد. با این حال ، تولیدکنندگان این دستگاه ها را برای افراد کم شنوا تولید نمی کنند. در عوض ، افراد می توانند از تقویت کننده های شنوایی برای شنیدن صداهای خاص با وضوح بیشتری مانند هنگام شکار یا تماشای پرنده استفاده کنند.

سازمان غذا و دارو (FDA) در حال حاضر تقویت کننده های شنوایی را به عنوان دستگاه های پزشکی تنظیم نمی کند.

نظرسنجی خواننده
لطفاً یک بررسی سریع 1 دقیقه ای انجام دهید
پاسخ های شما به ما کمک می کند تا تجربه خود را بهبود ببخشیم. تو بهترینی!

سمعک چیست؟
سمعک وسیله ای است که صداها را بلندتر می کند تا افراد کم شنوا از حد خفیف تا شدید بتوانند بشنوند و به طور کامل تری در فعالیت های روزمره شرکت کنند. سبک ها و انواع مختلفی برای خرید موجود است.

سمعک دارای میکروفون ، تقویت کننده و بلندگو است. میکروفون صدا را می گیرد و صدا به سیگنال های الکتریکی تبدیل می شود که به یک تقویت کننده ارسال می شود. سپس تقویت کننده امواج صوتی را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.

FDA سمعک ها را به عنوان وسایل پزشکی تنظیم می کند. برای خرید سمعک فرد به نسخه پزشک یا شنوایی سنج نیاز دارد.

در اینجا در مورد انواع مختلف سمعک بیشتر بدانید.

تفاوت در چیست؟
اگرچه هم تقویت کننده های شنوایی و هم سمعک ها می توانند صدا را تقویت کنند ، این محصولات برای افراد مختلف مناسب است.

انستیتوی ملی ناشنوایی و سایر اختلالات ارتباطی (NIDCD) اظهار داشت: تقویت کننده های شنوایی برای افرادی که کم شنوایی کم و بدون شنوایی دارند بهترین حالت برای تقویت توانایی شنوایی در شرایط خاص مانند شکار یا تماشای پرندگان است.

اگر فردی دچار کم شنوایی باشد ، ممکن است سمعک مفیدتر باشد. شنوایی شناسان می توانند سمعک را متناسب با نیازهای خاص فرد برنامه ریزی کنند و سمعک ها برنامه های مختلفی برای محیط های مختلف صوتی دارند.

برخی از تفاوت های اضافی بین تقویت کننده های شنوایی و سمعک ها شامل موارد زیر است:

سفارشی سازی: بسته به نیازهای شخص ، سمعک دامنه و گزینه های بیشتری برای سفارشی سازی دارد. سمعک ها نیز به سبک ها ، انواع و رنگ های مختلفی ارائه می شوند. از طرف دیگر ، آمپلی فایرهای شنوایی معمولاً در طرح "یک اندازه متناسب برای همه" ارائه می شوند.
نسخه: شخص برای خرید سمعک به نسخه نیاز دارد. با این حال ، برای تهیه تقویت کننده شنوایی به نسخه نیاز ندارند.
مقررات: FDA سمعک ها را تنظیم می کند ، در حالی که تقویت کننده های شنوایی نیازی به تنظیم FDA ندارند.
هزینه: هزینه تقویت کننده ها معمولاً کمتر از سمعک است.
میزان صدا واضح نیست: تقویت کننده ها صدا را در مقابل واضح تر می کنند. آنها معمولاً نمی توانند بین گفتار و سایر نویزهای پس زمینه تفاوت قائل شوند و همیشه مانند اکثر سمعک ها لغو بازخورد ندارند.
مهم این است که فرد دستگاه مناسبی را برای نیازهای خود انتخاب کند. منبع FDATrusted می گوید اگر برخی از افراد قرار ملاقات شنوایی سنجی و نسخه سمعک را با تقویت کننده شنوایی جایگزین کنند ، ممکن است کاهش شنوایی قابل توجه تری داشته باشند. دلیل این امر این است که برخی از اشکال کاهش شنوایی بدون درمان به تدریج بدتر می شوند.

یکی از بررسی های 2017 منبع معتمد دریافت که برخی از دستگاه های شنوایی مستقیم به مصرف کننده ، از جمله تقویت کننده های شنوایی ، می توانند در نتیجه سطح بسیار زیاد صدا آسیب ببینند. افراد نباید از حجم تقویت کننده شنوایی که بیش از حد لازم است استفاده کنند.

خبرنامه پزشکی امروز
دانش قدرت است. خبرنامه رایگان روزانه ما را دریافت کنید.
بیشتر در موضوعات مربوط به سلامتی که بیشتر به آنها اهمیت می دهید ، کاوش کنید. امروز در اولین خبرنامه حقایق ما مشترک شوید.


https://www.medicalnewstoday.com/articles/hearing-amplifiers-vs-hearing-aids-whats-the-difference#whats-the-difference

آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :

کاهش شنوایی چیست؟

0 گؤروش
یازار:‌

کاهش شنوایی کاهش ناگهانی یا کم شنوایی است. بسته به علت ، می تواند خفیف یا شدید ، موقتی یا دائمی باشد.

کاهش شنوایی مادرزادی یعنی شما بدون شنوایی به دنیا آمده اید. این موضوع بر کاهش شنوایی تدریجی متمرکز است ، که با گذشت زمان اتفاق می افتد و می تواند افراد را در همه سنین تحت تأثیر قرار دهد.

اگر دچار کم شنوایی هستید ، ممکن است از آن آگاهی نداشته باشید ، به خصوص اگر با گذشت زمان اتفاق افتاده باشد. اعضای خانواده یا دوستان شما ممکن است متوجه شوند که در درک سخنان دیگران مشکل دارید.

روش هایی وجود دارد که می توانید با کاهش شنوایی کنار بیایید. و سمعک ها و سایر دستگاه ها می توانند به شما در شنیدن کمک کنند.

چه عواملی باعث کاهش شنوایی می شود؟
در بزرگسالان ، شایع ترین علل کاهش شنوایی عبارتند از:

سر و صدا. کاهش شنوایی ناشی از صدا می تواند با گذشت زمان به آرامی رخ دهد. قرار گرفتن در معرض صداهای روزمره ، مانند گوش دادن به موسیقی بسیار بلند یا استفاده از ماشین چمن زنی ، می تواند به ساختارهای گوش داخلی آسیب برساند و منجر به کاهش شنوایی در طی سالها شود. صداهای ناگهانی و بلند مانند انفجار می تواند به شنوایی شما آسیب برساند.
سن. در کاهش شنوایی مربوط به افزایش سن ، تغییراتی در گوش داخلی که با افزایش سن رخ می دهد باعث کاهش شنوایی آرام اما مداوم می شود. این خسارت ممکن است خفیف یا شدید باشد و همیشه دائمی است.
از دیگر دلایل از دست دادن شنوایی می توان به تجمع موم گوش ، جسم در گوش ، آسیب به گوش یا سر ، عفونت گوش ، پارگی لاله گوش و سایر شرایطی اشاره کرد که گوش میانی یا داخلی را تحت تأثیر قرار می دهد.

علائم چیست؟
علائم رایج کاهش شنوایی شامل موارد زیر است:

شنوایی خفه و احساس گرفتگی گوش شما.
مشکل در درک آنچه مردم می گویند ، به ویژه هنگامی که افراد دیگر در حال صحبت هستند یا هنگام ایجاد سر و صدای پس زمینه ، مانند رادیو.
گوش دادن به تلویزیون یا رادیو با صدای بیشتر نسبت به گذشته.
علائم دیگر ممکن است شامل موارد زیر باشد:

صدای زنگ ، خروش ، خش خش ، یا وزوز در گوش ، به نام وزوز گوش.
درد گوش ، خارش یا تحریک گوش ، یا نشت مایعات از گوش.
احساسی که شما یا اطرافتان می چرخید (سرگیجه).
کم شنوایی چگونه تشخیص داده می شود؟
ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی شما معاینه فیزیکی می کند و در مورد علائم و سلامتی شما در گذشته س askال می کند. او همچنین ممکن است با وسیله ای روشن به نام اتوسکوپ به گوش شما نگاه کند.

شما می توانید مستقیماً با مراجعه به متخصص شنوایی سنجی یا پزشک ابزار شنوایی بدون مراجعه پزشک وقت بگیرید.

اگر متخصص مراقبت های بهداشتی شما فکر می کند که کم شنوایی دارید ، وی آزمایش شنوایی را انجام می دهد تا بررسی کند که آیا شما کم شنوایی دارید یا خیر و از شدت آن پی می برد. این آزمایشات ممکن است شامل موارد زیر باشد:

یک تست تنظیم چنگال ، که به پزشک شما کمک می کند بفهمد چه نوع کم شنوایی دارید.
آزمایش های دیگر برای اینکه بفهمید چه نوع کم شنوایی دارید یا کدام قسمت از گوش شما را تحت تأثیر قرار داده است.
چگونه درمان می شود؟
ارائه دهنده خدمات بهداشتی و درمانی می تواند به شما کمک کند تا در مورد بهترین روش درمانی تصمیم بگیرید. کاهش شنوایی ناشی از سر و صدا یا وابستگی به سن را می توان با دستگاه های شنوایی مانند سمعک درمان کرد. دستگاه های دیگر می توانند به شما در مورد صداهای اطراف خانه مانند تلفن یا زنگ در کمک کنند. اگر سمعک به درد شما نمی خورد ، کاشت حلزون ممکن است یک گزینه باشد.

شما همچنین می توانید راه های زندگی با کاهش شنوایی را یاد بگیرید ، مانند توجه به حرکات ، حالت های چهره ، وضعیت بدن و تن صدا.

در انواع دیگر کاهش شنوایی ، می توانید مشکلی که باعث کم شنوایی شده را درمان کنید. به عنوان مثال ، شما می توانید جرم گوش را بردارید یا برای عفونت دارو کمک کنید تا به شنوایی شما برگردد.

چگونه می توانید از کاهش شنوایی جلوگیری کنید؟
از سر و صدای زیاد مانند سر و صدای دستگاه های محل کار ، ابزارهای برقی ، موسیقی بسیار بلند و موتورسیکلت های بسیار بلند خودداری کنید.
هر چیزی را که از طریق جوانه های گوش یا هدفون گوش می دهید ، مانند پخش کننده های MP3 ، میزان صدا را کم کنید.
از محافظ شنوایی استفاده کنید ، مانند شاخه گوش یا مانتوی گوش.
از قرار دادن اشیا در گوش خودداری کنید.


https://www.healthlinkbc.ca/health-topics/hw107979

آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :

ثبت شرکت در مجارستان چطور انجام بدم؟

0 گؤروش
یازار:‌

مجارستان از نظر موقعیت جغرافیایی ، اقتصاد بسیار پیشرفته و با ثبات ثبت شرکت در مجارستان یکی از مراکز مطلوب قضایی است. برای مشاغل خاص ، این کشور ممکن است فرصت های اضافی فراهم کند. متخصصان Prifiance ممکن است دقیقاً در مورد مزایایی که ممکن است هنگام انجام تجارت در اینجا از آن بهره مند شوید دقیقاً با شما مشورت کنند. نمایه این کشور کوتاه ممکن است در هنگام در نظر گرفتن مجارستان به عنوان حوزه قضایی خود به شما کمک کند.

اشکال حضور حقوقی و تجاری
اگر قصد دارید حضور شرکتی خود را در مجارستان تاسیس کنید ، مجاز به انجام این موارد به صورت عمده است:

شرکت با مسئولیت محدود - وسیله نقلیه ای که می تواند پس از تشکیل سرمایه قانونی اولیه به مبلغ 3،000،000 HUF تأسیس شود. در این مورد ، مسئولیت شرکای تجاری برای کلیه شرکتها فقط به ارزش مبالغ مشارکت یافته محدود می شود. سهام را نمی توان به تبلیغات عمومی ارائه داد. از مالکیت شخصی م foundسسان (سهامداران) نمی توان برای جبران خسارات خودرو استفاده کرد ، مگر در موارد خاص. این نهاد ممکن است توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی ادغام شود. آنها می توانند هم مقیم باشند و هم اشخاص حقیقی و حقوقی خارجی. محدودیت های صفر در این مورد اعمال می شود.
شرکت خصوصی محدود شده توسط سهام - وسیله نقلیه ای با حداقل سرمایه قانونی اولیه به مبلغ 5،000،000 HUF. همچنین نسبت مشارکت های نقدی در زمان ثبت شرکت نباید کمتر از 30 درصد باشد. سهام آن می تواند آزادانه منتقل شود و بنیانگذاران (سهامداران) فقط در ارزش اسمی یا صادر شده سهام متعلق به خود مسئولیت دارند.
شرکت سهامی عام محدود شده توسط سهام - این تشکیلات تجاری باید حداقل سرمایه قانونی اولیه 20،000،000 HUF داشته باشد. مقدار مشارکت های نقدی نباید در زمان عضویت از 30٪ کمتر باشد. سهام ممکن است به عموم عرضه شود. این سهام می توانند عادی ، ترجیحی ، قابل بازخرید و غیره باشند.
مشارکت عمومی - این تشکیلات تجاری است که توسط شرکا برای انجام فعالیت های تجاری مشترک تأسیس شده است مشروط بر اینکه مسئولیت آنها در قبال کلیه مشارکت های مشارکت نامحدود باشد. این تشکیلات شخصیت حقوقی جداگانه ای ندارد.
مشارکت محدود - تشکیل مشاغل تجاری است که می تواند توسط حداقل دو شریک تاسیس شود که در آن (من) حداقل یک شریک عمومی وجود دارد که مسئولیت نامحدودی برای کلیه شرکت های مشارکت دارد و (ب) شرکای محدود که مسئولیت آنها منحصر به مقدار محدود است از مشارکت های انجام شده در این حالت ، مشارکت شخصیت حقوقی جداگانه ای نیز ندارد.
شعبه - این شکل مناسب حضور تجاری برای اشخاص خارجی است که قصد دارند فرصت های شغلی این حوزه را بدون سرمایه گذاری مقادیر قابل توجهی در لحظه تأسیس کشف کنند.
شرایط ثبت نام و مراحل
اگر گزینه ایجاد شرکت در مجارستان را در نظر می گیرید ، ممکن است لازم باشد این مراحل اولیه را انجام دهید:

تعیین اولویت های کاری خود و تنظیم برنامه کاری.
انتخاب نام تجاری برای یک شرکت آینده و تأیید در دسترس بودن آن.
جمع آوری اطلاعات در مورد بنیانگذاران و صاحبان ذی نفع.
جستجوی مدیران شرکت آینده. معمولاً هیئت مدیره باید از سه نفر تشکیل شود. اما ، سند قانونی وسیله نقلیه ممکن است به یک مدیر واحد اجازه دهد این وسیله نقلیه را اداره کند. توصیه می شود برای عضویت و اداره وسیله نقلیه در مجارستان مدیر محلی انتخاب کنید.
ترتیب شکل گیری سرمایه قانونی خودرو. ساده ترین روش ، در این مورد ، انتقال کمک به مدیر آینده است که بیانیه تأیید مربوطه را به صورت کتبی اجرا می کند. بعداً این مبلغ در سوابق وسیله نقلیه احتمالی منعکس خواهد شد.
انتخاب آدرس ثبت شده برای وسیله نقلیه آینده.
تهیه اسناد قانونی.
تشکیل مجموعه اسناد ثبت نام (کلیه اسنادی که به زبان مجارستانی نیستند باید قبلاً محضری ، ضمیمه شده و ترجمه شوند).
ارسال مجموعه اسناد ثبت نام به دادگاه ثبت احوال وزارت دادگستری.
ثبت نام برای اهداف مالیاتی (ثبت نام مالیات بر ارزش افزوده به طور پیش فرض انجام می شود).
ثبت نام برای اهداف تأمین اجتماعی.
افتتاح حساب بانکی
چارچوب قانونی و نظارتی
ممکن است فضای قانونی مجارستان به طور کلی مطلوب تلقی شود. مجارستان اقداماتی را برای ارتقا the بخشهای مختلف اقتصاد اعمال می کند. صنایع تولیدی و خدماتی مهمترین تمرکز سیاست دولت مجارستان است. هنوز هم ، سرمایه گذاری ها تشویق می شوند - تجار خارجی ممکن است از انگیزه های خاصی برخوردار شوند. در نتیجه ، مجارستان دارای درصد بالایی از سرمایه گذاری مستقیم خارجی است.

روش ایجاد شرکت در مجارستان سنگین و پرهزینه نیست. مقامات مجارستان اقدامات ساده ای را برای ساده سازی روش ایجاد و تجارت در این کشور انجام می دهند. یک فرصت بسیار سودمند دیگر برای انجام تجارت این است که سود سهام پرداختی به افراد غیر مقیم کاملاً از پرداخت مالیات معاف است. هنوز هم ، قانون تجارت مجارستان کاملاً قانون اساسی دارد


https://prifinance.com/en/european-companies/hungary/

آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :

دستگاه سیمان کاری ایرانی کارکرده

0 گؤروش
یازار:‌

قیمت دستگاه سیمانکاری اتوماتیک میکسر بتن (که معمولاً به طور عامیانه میکسر سیمان نامیده می شود) وسیله ای است که به طور همگن سیمان ، سنگدانه هایی مانند شن و ماسه و شن و آب را برای تشکیل بتن ترکیب می کند. یک میکسر بتن معمولی از یک درام گردان برای مخلوط کردن اجزا استفاده می کند. برای کارهای با حجم کمتر ، اغلب از میکسرهای بتونی قابل حمل استفاده می شود تا بتوان بتن را در محل ساخت و ساز ساخت ، و به کارگران فرصت کافی برای استفاده از بتن قبل از سخت شدن می دهد. یک گزینه دیگر برای ماشین مخلوط کردن بتن با دست است. این کار معمولاً در یک چرخ دستی انجام می شود. با این حال ، چند شرکت اخیراً فروش تارپ اصلاح شده را برای این منظور آغاز کرده اند.

میکسر بتن توسط کلمبوس ، صنعتگر اوهایو ، گبهارد جاگر اختراع شد.

یکی از اولین میکسرهای بتنی که در سال 1900 توسط T.L. اسمیت در میلواکی. میکسر قبلاً ساخت اولیه معمولی را با یک درام مخروطی قابل انعطاف (به عنوان مخروط دوتایی در آن زمان) با تیغه ها به نمایش گذاشته است. در سال 1925 ، حداقل دو میکسر که 25 سال پیش ساخته شده بود ، هنوز در حال استفاده بودند (شماره های سریال 37 و 82). در واقع طلسم اسمیت همان ساخت میکسرهای کوچک امروزی را دارد. در دهه 1920 ، T.L. شرکت اسمیت در میلواکی بزرگترین میکسرهای بتن جهان را ساخت. میکسرهای این شرکت استفاده شده است e. g برای ساخت سد ویلسون (شش میکسر 2 حیاط و دو حیاط 4 حیاط ، در آن زمان بزرگترین نصب بزرگترین میکسرهای بتونی در جهان) ، اولین استادیوم دانشگاه ایالتی اوهایو و سد Exchequer.
بازار امروز به طور فزاینده ای برای تولید صنعتی بتن آماده و بیشتر برای بتن پیش ساخته / پیش تنیده به همگنی مداوم و زمان کوتاه اختلاط نیاز دارد. این منجر به تصفیه فن آوری های اختلاط برای تولید بتن شده است. سبک های مختلفی از میکسرهای ثابت ایجاد شده اند که هرکدام دارای نقاط قوت ذاتی خاص خود هستند و قسمت های مختلف بازار تولید بتن را هدف قرار می دهند. متداول ترین میکسرهایی که امروزه استفاده می شوند به سه دسته تقسیم می شوند:


دستگاه سیمانکاری دستی
میکسرهای شافت دوقلو ، معروف به دلیل اختلاط با شدت زیاد و زمان مختلط کوتاه. این میکسرها به طور معمول برای بتن با مقاومت بالا ، RCC و SCC ، به طور معمول در دسته های 2 تا 6 متر مکعب (2.6–7.8 متر مکعب) استفاده می شوند.
میکسرهای عمودی که معمولاً برای بتن های پیش ساخته و پیش تنیده استفاده می شوند. این سبک از میکسر به خوبی بین دسته ها تمیز می شود و برای بتن های رنگی ، دسته های کوچکتر (به طورمعمول 0.75-3 متر مکعب یا 0.98-3.92 متر مکعب) و چندین نقطه تخلیه ترجیح داده می شود. در این گروه ، مخلوط کن ها محبوبیت خود را نسبت به میکسرهای سیاره ای (یا ضد جریان) کارآمدتر از دست می دهند [3] ، زیرا عمل اختلاط اضافی به تولید مخلوط های بتن حیاتی (قوام رنگ ، SCC و غیره) کمک می کند.
میکسرهای طبل (میکسر معکوس درام و میکسرهای کج درام) ، جایی که حجم زیادی تولید می شود (اندازه دسته ای 3–9 متر مکعب یا 3.9–11.8 متر مکعب) تولید می شود. این نوع میکسر توانایی تولید خروجی بالا را دارد.
تمام سبک های میکسر نقاط قوت و ضعف ذاتی خود را دارند و همه در درجه های مختلف محبوبیت در سراسر جهان مورد استفاده قرار می گیرند.
کامیون های حمل و نقل مخلوط کننده بتن

نمودار عملیاتی میکسر بتن
کامیون های مخصوص حمل و نقل بتن (میکسرهای عبوری) برای مخلوط کردن بتن و انتقال آن به محل ساخت ساخته می شوند. با مخلوط کردن هنگام حمل و نقل می توان آنها را با مواد خشک و آب شارژ کرد. آنها همچنین می توانند از یک کارخانه "مخلوط مرکزی" بارگیری شوند. با استفاده از این فرآیند ، مواد قبل از بارگیری مخلوط شده است. کامیون حمل و نقل مخلوط بتن تا زمان تحویل حالت مایع مواد را از طریق هم زدن یا چرخاندن درام حفظ می کند. فضای داخلی درام در یک کامیون مخلوط کن بتن با یک تیغه مارپیچ مجهز شده است. در یک جهت چرخشی ، بتن عمیق تر به درون درام رانده می شود. این جهتی است که در حین انتقال بتن به محل ساختمان ، درام چرخانده می شود. این به عنوان "شارژ" میکسر شناخته می شود. هنگامی که درام به جهت دیگر می چرخد ​​، آرایش نوع ارشمیدس "تخلیه" می شود ، یا بتن را از داخل درام خارج می کند. از آنجا ممکن است به شیارها هدایت شود تا بتن چسبناک مستقیماً به محل کار هدایت شود. اگر کامیون نتواند به اندازه کافی برای استفاده از ناودانها به محل نزدیک شود ، ممکن است بتن در یک پمپ بتن تخلیه شود ، به یک شلنگ انعطاف پذیر متصل شود یا بر روی تسمه نقاله ای که می تواند تا حدی مسافت (به طور معمول ده متر یا بیشتر) گسترش یابد ، تخلیه شود. پمپ وسیله ای برای انتقال مواد به مکانهای دقیق ، ساختمانهای چند طبقه و سایر مکانهای منع مسافت فراهم می کند. برای قرار دادن بتن از سطل های معلق جرثقیل نیز استفاده می شود. طبل به طور سنتی از فولاد ساخته می شود اما در بعضی از کامیون های جدید ، از فایبرگلاس به عنوان اندازه گیری وزن استفاده شده است.


دستگاه سیمانکاری اتوماتیک این میکسر بتن Rocket Kayaba بتن را در ژاپن تحویل می دهد
کامیون های "تخلیه عقب" برای قرار دادن بتن به روشی که برای پیمانکار مناسب است ، به یک راننده و "یک دستگاه شیلاتور" برای هدایت کامیون و شاتر به جلو و عقب نیاز دارند.


https://en.wikipedia.org/wiki/Concrete_mixer

آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :

ملات پاش ایرانی کارکرده

0 گؤروش
یازار:‌

ملاقه ملات پاش سقفی دیواری برای صنعت ساختمان سازی فرآیندی سخت و اغلب وقت گیر است. سمپاشی ملات ارائه ملات با سرعت بالا برای دستیابی به فشردگی و قرارگیری همزمان است. این تحقیق با هدف ایده پردازی گزینه های مختلف ، منجر به توسعه ، طراحی و ساخت یک ماشین نیمه اتوماتیک برای کاهش زمان صرف شده در گچ کاری انجام شده است. دستگاه بتن ریزی خمپاره انداز با استفاده از مواد موجود در محل طراحی ، تولید و آزمایش شد. این باعث بهبود سطح و محافظت از دیوار در برابر رطوبت باعث ضعیف شدن ساختار می شود. در تلاش برای شناسایی شکاف به صورت محلی ، یک نظرسنجی نیز در هراره ، زیمبابوه از طریق تعیین زمان برای سازندگان مختلف در هنگام گچ کاری انجام شد. این بررسی نشان داد که استفاده از ماله می تواند به طور متوسط ​​5 مترمربع در ساعت را پوشش دهد. با این حال ، با دستگاه سمپاشی ملات ، می توان مساحت 30m2 / ساعت را پوشش داد. دستگاه سمپاشی ملات از مواد سبک ساخته شده و وزنی دقیقاً کمتر از 20 کیلوگرم دارد و با افزودن چرخ های چند چرخ آن را انعطاف پذیر و متحرک می کند. ملات مرطوب از قبل مخلوط شده در قیف قرار داده شده و توسط یک پیچ انتقال دهنده ، که توسط یک مته برق کار می کند ،ملات پاش هم زده می شود. پس از رندر ، برای تسطیح ملات پاشش شده از لبه مستقیم استفاده شد. دستگاه پاشش ملات حداکثر سرعت جریان حجم 10 لیتر در دقیقه داشت. این تنظیم به منظور کاهش توان مصرفی از آنجا که بیشتر مواد از طریق نیروی گرانش جریان داشته اند ، طراحی شده است. دستگاه دارای یک طرح ساده و حداقل قطعات برای انجام مکانیزه گچ کاری بود. این طراحی توانسته است بسیاری از ویژگی های مثبت را در بخش ساخت و ساز از جمله کاهش زمان سربازی برای تأمین خانه ها ، ارگونومی ، کاهش هزینه های نیروی کار و کیفیت محصول از نظر قوام و تراکم گچ کاری نسبت به روش دستی ایجاد کند.

ملات پاش دیواری
طراحی دستگاه اتوماتیک گچ بری دیواری
مجله بین المللی علوم مهندسی و فناوری تحقیقات. ، 6 (3) (2017) ، ص 543-555
مشاهده ضبط در ScopusGoogle Scholar
6
Iheama NB ، Alinta-Abel U ، Ezeokoli O. ارزیابی مکانیزاسیون در تولید ساختمان به عنوان راهی برای کاهش هزینه: ملات مطالعه برخی از سایت های ساختمانی در منطقه دولت محلی Enugu South. مجله علوم محیطی انگلیس. 2017؛ 5 (2): 14-30
Google Scholar
3
Kuttarmare H C ، Dagwar D ، Bhoyar S V ، Gothe S ، Waghmare D ، Pandit A ، Raut A
طراحی و ساخت دستگاه اتوماتیک گچ بری دیواری
مجله بین المللی تحقیقات پیشرفته و ایده های نوآورانه در آموزش. ، 3 (2) (2017) ، صص 2333-2340
مشاهده ضبط در ScopusGoogle Scholar
4
والتهام تی
مبانی زمین شناسی مهندسی (ویرایش سوم) ، Spon Press ، لندن (2009)
Google Scholar
ملات پاش دستیآینده مواد مهندسی عمران: مروری بر تحولات اخیر
بررسی های علم پیشرفته مواد ، 42 (2015) ، صص 20-27
مشاهده ضبط در ScopusGoogle Scholar
6
مکی HJ. مقدمه ای بر سنگ تراشی ، سنگ ، آجر ، ملات و گچ های اولیه آمریکا. Springfield: مطبوعات حفاظت. 1980
Google Scholar
7
Jolin M ، Beaupré D. درک شاتکریت مخلوط مرطوب: طراحی ، مشخصات و محلول مخلوط. کنفرانس خطوط پشتیبانی سطح. کبک 2003: 6-12.
Google Scholar
8
Nyoni T ، Bonga W G
به سمت عوامل موثر بر تأخیر در پروژه های ساختمانی: یک مورد از زیمبابوه
مجله تحقیقات پویا: مجله اقتصاد و دارایی. ، 2 (1) (2017) ، صص 12-28
مشاهده ضبط در ScopusGoogle Scholar
9
Al-Hamad A ، Hamdallah O ، Khraishi R ، Yonis S. دستگاه دیواری گچ کاری. پروژه طراحی گروه استادان. دانشگاه ملی آن ناجا. 2016
Google Scholar
10
Bakrania S ، Lucas B. تأثیر بحران مالی بر درگیری ها و شکنندگی دولت ها در جنوب صحرای آفریقا. مقاله مقالات GSDRC دانش دانش کاربردی - مرکز منابع حاکمیت و توسعه اجتماعی. 2009. موجود: http://www.gsdrc.org/go/emerging-issues#crisis ، دسترسی: 24 مارس 2016.
Google Scholar

قیمت ملات پاش بادی بیستون

یک فناوری اسپری رباتیک جدید برای تولید مولد سازه های بتنی پیچیده و بدون قالب
رویه CIRP. ، 43 (2016) ، صص 333-338
مقاله PDFView Record را در ScopusGoogle Scholar بارگیری کنید
12
Arrayago I ، Real E ، Gardner L
شرح منحنی های فشار - کرنش برای آلیاژهای فولاد ضد زنگ
مواد و طراحی. ، 87 (2015) ، صص 540-552
مقاله PDFView Record را در ScopusGoogle Scholar بارگیری کنید
13
جی.ل.هویت
کتابچه راهنمای مهندسی: اطلاعات فنی ، G.L. Huyett ، مینیاپولیس کانزاس (2004)
Google Scholar
14
Kang I ، Khaleque M A ، Yoo Y ، Yoon P J ، Kim S Y ، Lim K T
تهیه و خواص کامپوزیت های نانولوله کربنی اتیلن پروپیلن دین / چند جداره کربن برای مواد حساس به فشار


https://www.sciencedirect.com/science/article/pii/S2212827120308398

آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :

هزینه خرید موکت تایل چفدر است؟

0 گؤروش
یازار:‌

وزن صورت با توجه به مقدار واقعی فیبر در هر متر مربع تعیین می شود موکت تایل و بر حسب اونس اندازه گیری می شود. به عنوان مثال یک فرش معمولی ممکن است دارای وزن صورت 35 تا 45 اونس باشد.

سرانجام ، تراکم معیاری برای محکم دوختن نخ در پشت اولیه است. فرش با چگالی بالاتر معمولاً بهتر از فرش با چگالی کم می پوشد.


مرحله دوم تولید فرش کاربرد رنگ است.
اکنون فرش یکی از دو فرآیند رنگرزی گرفته شده است.

روش اول رنگرزی رنگرزی نخ یا بعضاً قبل از رنگرزی نامیده می شود که در آن رنگ قبل از تافت زدن روی نخ زده می شود.

از مزایای همه روش های رنگ آمیزی کاموا می توان به سازگاری رنگ در کنار هم ، اندازه های زیاد و یکنواختی اشاره کرد.

روش دوم شامل استفاده از رنگ روی نخ پس از تفت خوردن فرش است.

به این روش رنگرزی فرش می گویند. روشهای مختلفی برای رنگرزی فرش موکت تایل چیست وجود دارد که هر یک نتیجه نهایی منحصر به فردی را ایجاد می کنند.

تکنیک اول ، که اغلب به آن بک یا رنگرزی دسته ای گفته می شود ، شامل دوختن انتهای فرش به یکدیگر ، و سپس اجرای حلقه فرش پرزدار از طریق گلدان های بزرگ رنگ و آب به مدت چندین ساعت است. فرآیند Beck برای دوره های تولید کمتر و محصولات با وزن بالاتر وزن ایده آل است.

رنگرزی مداوم فرایندی مشابه رنگرزی بک است ، اما شامل فرش علاوه بر کاربرد رنگ ، از طریق چندین فرآیند است. رنگرزی مداوم با اسپری یا چاپ رنگ را مستقیماً روی صورت فرش اعمال می کند. این فرایند همچنین برای ایجاد جلوه های چند رنگ یا طرح دار در فرش استفاده می شود.

چاپ روی صفحه یکی دیگر از روشهای معمول رنگ آمیزی فرش است که در آن از هرجای یک تا هشت صفحه ابریشم استفاده می شود.

مهمترین مزایای رنگرزی فرش ، رنگ آمیزی فرش پس از مراحل تافتینگ ، انعطاف پذیری بیشتر رنگ و هزینه کمتر است.


مرحله سوم و آخر در تولید فرش ، فرآیند نهایی است.
این فرآیند به طور معمول یک خط تولید واحد است که مرحله نهایی ساخت فرش را به پایان می رساند.

در فرآیند اتمام ، یک پوشش از لاتکس به پشتوانه اولیه فرش منگوله ای ، رنگ آمیزی شده و همچنین به پشتی ثانویه اعمال می شود. پشتوانه ثانویه به طور معمول از یک ماده پلی پروپیلن مصنوعی بافته شده ساخته می شود.

این دو قسمت در یک پرس گرم بزرگ به هم فشرده می شوند ، جایی که آنها محکم نگه داشته می شوند تا شکل خود را حفظ کنند.

قیچی ، یکی از آخرین مراحل تولید فرش ، فرآیند از بین بردن اندکی انتهای سست و بیرون کشیدن الیافی است که ممکن است در طی تافتینگ ایجاد شده باشد. همچنین به دستیابی به تعریف نوک نخ از فرش تمام شده کمک می کند.

سرانجام ، هر فرش قبل از غلتاندن ، بسته بندی و حمل ، از نظر یکنواختی خرید موکت تایل رنگ و سایر نقص تولیدی به دقت بررسی می شود.

این داستان ما در مورد نحوه ساخت فرش است. ما معتقدیم که دانش صحیح می تواند به اندازه خود فرش کاربردی و عملی باشد. ما همچنین امیدواریم که اطلاعاتی که در اینجا ارائه کرده ایم شما را به درک بهتری از چگونگی ایجاد این محصول زیبا و همه کاره هدایت کند و به شما کمک کند تا یک خریدار فرش بهتر ، باهوش و باهوش باشید.

آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :

شاتکریت ایرانی کارکرده

0 گؤروش
یازار:‌


کاربرد شاتکریت روش مخلوط خشک شامل قرار دادن مواد خشک در یک قیف و سپس انتقال آنها به صورت پنوماتیک از طریق یک شلنگ به نازل است. نازل میزان اضافه شدن آب در نازل را کنترل می کند. آب و مخلوط خشک کاملاً مخلوط نشده است ، اما با برخورد مخلوط به سطح گیرنده کامل می شود. این امر به یک نازل ماهر نیاز دارد ، خصوصاً در مورد مقاطع ضخیم یا به شدت تقویت شده. از مزایای فرآیند مخلوط خشک این است که می توان مقدار آب را بلافاصله توسط نازل تنظیم کرد ، و این امکان را می دهد که بدون استفاده از شتاب دهنده ها ، کارایی بالاتری و عمودی در آنها موثرتر باشد. فرآیند مخلوط خشک در مواردی که لازم است مرتباً متوقف شود ، در کاربردهای ترمیم مفید است ، زیرا مواد خشک به راحتی از شلنگ تخلیه می شوند.

شاتکرت مخلوط مرطوب شامل پمپاژ بتونی است که قبلاً آماده شده و بتن معمولاً آماده به نازل است. هوای فشرده در نازل وارد می شود تا مخلوط را به سطح گیرنده منتقل کند. روش فرآیند مرطوب به طور کلی در مقایسه با فرآیند مخلوط خشک ، برگشت کمتری ، زباله (هنگامی که مواد روی زمین می افتد) و گرد و غبار ایجاد می کند. بیشترین مزیت فرآیند مخلوط مرطوب این است که تمام مواد تشکیل دهنده با آب و مواد افزودنی مورد نیاز مخلوط می شوند و همچنین می توان حجم های بیشتری را در مدت زمان کمتری نسبت به بتن فرایند خشک قرار داد.

دستگاه های شاتکرت
دستگاه های شاتکرت در دسترس هستند که روند کامل را کنترل کرده و آن را بسیار سریع و آسان می کنند. از روش های دستی و مکانیکی برای فرآیند پاشش مرطوب استفاده می شود اما بتن اسپری مرطوب به طور سنتی توسط دستگاه اعمال می شود. خروجی های پاشش زیاد و سطح مقطع بزرگ نیاز به مکانیزه شدن کار دارند. سیستم های پاشش بتن با پمپ های دوبلکس عمدتا برای کار با مخلوط های مرطوب استفاده می شود. برخلاف پمپ های بتونی معمولی ، این سیستم ها باید نیاز اضافی را برای تأمین جریان بتونی که تا حد ممکن ثابت و در نتیجه مداوم است ، تأمین کنند تا کاربرد اسپری همگن را تضمین کنند. [1] (6.1.2 ماشین آلات)

پمپ شاتکریت
گونیت در اصل یک نام تجاری بود که به طور خاص به فرآیند استفاده از سیمان پنوماتیک مخلوط خشک اشاره داشت. در فرآیند مخلوط خشک ، مخلوط ماسه و سیمان خشک از طریق یک شلنگ با استفاده از هوای فشرده منفجر می شود ، بلافاصله قبل از تخلیه آب روی سطح گیرنده ، آب در نازل برای هیدراته شدن مخلوط تزریق می شود. Gunite اصطلاح اصلی بود که توسط Akeley ابداع شد ، در سال 1909 با مارک تجاری ثبت شد و در کارولینای شمالی ثبت اختراع شد. مخلوط بتن با فشار پنوماتیک از یک اسلحه اعمال می شود ، از این رو "gun" -ite.

اصطلاح "Gunite" به علامت تجاری ثبت شده Allentown Equipment ، قدیمی ترین تولید کننده تجهیزات gunite تبدیل شد. بنابراین دیگر تولیدکنندگان مجبور به استفاده از اصطلاحات دیگر برای توصیف فرآیند مانند شاتکریت ، بتن بادی ، آجرچینی و غیره شدند.

Shotcrete اصطلاحی همه جانبه برای پاشش بتن یا ملات با فرآیند مخلوط خشک یا مرطوب است. با این حال ، ممکن است گاهی اوقات از شاتکریت (نادرست) برای تشخیص مخلوط مرطوب از روش مخلوط خشک استفاده شود. اصطلاح شاتکرت برای اولین بار توسط انجمن مهندسان راه آهن آمریکا (AREA) در اوایل دهه 1930 تعریف شد. [4] تا سال 1951 ، شاتکریت به نام عمومی رسمی فرایند بتن پاششی تبدیل شده است - خواه از فرآیند مرطوب یا خشک استفاده شود. [4]

برنامه های کاربردی
از شاتکریت معمولاً برای خط کشی دیواره های تونل ، در معادن ، مترو و تونل های اتومبیل استفاده می شود. شاتکریت مقاوم در برابر آتش در نروژ در تونل مارمارای در استانبول استفاده می شود. [5]

طرح اختلاط شاتکریت از شاتکریت برای تقویت حفاری های موقت و دائمی استفاده می شود. ممکن است برای ایجاد ثبات در حفاری برای یک ساختار پارکینگ زیرزمینی یا بلند شدن سطح زمین در حین ساخت ، در هماهنگی با لگن عقب مانده و سایر اشکال زمین استفاده شود. این یک محفظه بزرگ ضد آب را فراهم می کند که می توان در آن سازه ای را احداث کرد. پس از اتمام سازه ، منطقه بین پایه آن و شاتکریت دوباره پر و فشرده می شود.

شاتکریت همچنین یک روش و روش مناسب برای قرار دادن بتن سازه ای است. [نیاز به نقل قول]

عیار بتن شاتکریت در استخراج سنگ سخت بسیار مفید است. توسعه مسیر انحطاط برای رفتن به زیر زمین برای جابجایی ماشین آلات سنگین ، معدن کاران و مواد حیاتی است. شاتکریت به ایمن سازی این مسیرها از هرگونه ریزش زمین کمک می کند.


https://en.wikipedia.org/wiki/Shotcrete

آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :

موکت طبیعی است اما گران است.

0 گؤروش
یازار:‌

سه ماده فوق اکثر الیاف مصنوعی را تشکیل می دهند. نوع دیگر الیاف مورد خرید آنلاین موکت استفاده در ساخت فرش ، الیاف اصلی است. در حالی که از برخی مصنوعات در ایجاد الیاف اصلی استفاده می شود ، الیاف اصلی اصلی که در ساخت فرش استفاده می شود پشم است.

پشم مورد استفاده در فرش امروز عمدتا از نیوزیلند ، آرژانتین و انگلستان است. از آنجایی که پشم یک الیاف طبیعی است ، رنگ آن از سفید تا سیاه متغیر است و در بین آن تن های زیادی وجود دارد.

بربر که اکنون نوعی ساخت فرش به حساب می آید ، در واقع از نام گروهی از دامداران شمال آفریقا به نام بربرها ناشی می شود. معروف بود که بربرها پشم بسیار درشت تولید می کنند ، و دارای نخ های رنگی مشخص در نخ هایشان است.

اگرچه پشم در برابر سایش و رطوبت و همچنین مواد مصنوعی مقاومت نمی کند ، اما به خوبی تمیز می شود و به خوبی پیر می شود. پشم گرانترین الیاف فرش است و کمتر از یک درصد از بازار فرش ایالات متحده را نشان می دهد.


فرش چگونه ساخته می شود یک فرآیند 3 بخشی است.
در اصل سه مرحله برای تولید فرش وجود دارد. اولین قدم تافت زدن است.

تافتینگ با فرآیند بافتن الیاف مصنوعی یا اصلی به یک ماده اولیه اولیه شروع می شود. ماده اولیه پشتی معمولاً از پلی پروپیلن بافته شده ساخته می شود و ارزش اصلی آن تهیه پارچه پایه برای نگه داشتن نخ در موقع وقوع تافتینگ است.

ماشین تافتینگ مانند یک چرخ خیاطی واقعا بزرگ به نظر می رسد.

800 تا 2000 سوزن دارد که به طور همگام کار می کنند تا نخ را از مواد اولیه اولیه بکشند. دستگاه توفتینگ معمولی حدود 12 فوت عرض دارد و همزمان با نفوذ سوزن های آن به قسمت پشتی ، قلاب کوچکی به نام حلقه نخ را گرفته و در جای خود نگه می دارد. این فرآیند منجر به آنچه می شود ساخت شمع حلقه ای می شود.

محصولات شمع حلقه ای ظاهر خود را به طور خارق العاده ای حفظ می کنند. خرید اینترنتی موکت از آنجا که هیچ نکته کاموا در معرض آن وجود ندارد ، فقط کناره های نخ در معرض سایش و تنش قرار می گیرند. به طور کلی ، فرش حلقه ای با مشخصات کم در برابر ترافیک سنگین بهترین مقاومت را دارد.

در اینجا ، یک مرحله جایگزین ممکن است اتفاق بیفتد.
در بعضی از سبکهای فرش ، حلقه در برابر چاقو برگشت می کند ، جایی که حلقه های کوچک نخ بریده می شود ، و آنچه ما فرش برش داده می شویم ایجاد می شود. از طول این تکه های برش نخ به عنوان ارتفاع شمع یاد می شود و در واقع فاصله بین حلقه و پایه اولیه است.

این برشهای دقیق توسط رایانه کنترل می شود و بعضی اوقات برنامه ریزی می شود که فقط بعضی از حلقه ها را برش دهد. این روش برش انتخابی که ساخت برش و حلقه نامیده می شود ، یک الگوی قابل تشخیص در سطح فرش ایجاد می کند.

اکنون بیایید در داستان ساخت و ساز خود مکث کنیم تا برخی اصطلاحات و متغیرهای ساختاری را که ممکن است بخواهید هنگام تصمیم گیری در مورد خرید فرش درباره آنها بدانید ، شناسایی و توضیح دهیم.

ارتفاع شمع ، یا چرت زدن ، طول توف است که از پشتی اصلی تا نوک های نخ اندازه گرفته می شود. این معمولاً به صورت کسر یا گاهی معادل اعشاری آن نشان داده می شود. معمولاً ارتفاع کوچکتر کوتاه تر از بلندی های بلندتر دارای دوام بیشتری است.

میزان دوخت فرش اندازه گیری نزدیک بودن کامواها به هم است. میزان کوک با نفوذ یا تافت در یک طول مشخص فرش ، معمولاً یک اینچ اندازه گیری می شود. میزان دوخت توسط سرعت حرکت فرش از طریق دستگاه تافتینگ کنترل می شود. هفت تا هشت تافت در هر اینچ عدد خوبی است ، در حالی که سه یا چهار تا بسیار ضعیف است.

وزن صورت با توجه به مقدار واقعی فیبر در هر متر مربع تعیین می شود و بر حسب اونس اندازه گیری می شود. به عنوان مثال یک فرش معمولی ممکن است دارای وزن صورت 35 تا 45 اونس باشد.

سرانجام ، تراکم معیاری برای محکم دوختن نخ در پشت اولیه است.  خرید موکت فرش با چگالی بالاتر معمولاً بهتر از فرش با چگالی کم می پوشد.


مرحله دوم تولید فرش کاربرد رنگ است.
اکنون فرش یکی از دو فرآیند رنگرزی گرفته شده است.

روش اول رنگرزی رنگرزی نخ یا بعضاً قبل از رنگرزی نامیده می شود که در آن رنگ قبل از تافت زدن روی نخ زده می شود.

از مزایای همه روش های رنگ آمیزی کاموا می توان به سازگاری رنگ در کنار هم ، اندازه های زیاد و یکنواختی اشاره کرد.

آردینی اوخو
شنبه 2 مرداد 1400
بؤلوملر :