فرش چیست؟
فرش کف پوش پارچه ای است که برای ایجاد گرما ، راحتی و نرمی در زیر پا برش موکت  طراحی شده است. می توان آن را از مواد طبیعی یا مصنوعی مختلف برای ویژگی های منحصر به فرد خود انتخاب کرد ، مانند مقاومت در برابر لکه یا دوام. انواع مختلفی از فرش مانند ساکسونی ، بافت ، پیچ و تاب و حلقه وجود دارد که همه آنها ظاهر و احساس خاصی دارند. انواع و اقسام فرش ها در مجموعه ما وجود دارد ، انتخاب آنها دشوار است! یک فرش با کیفیت خوب می تواند سالها دوام بیاورد - ترفند انتخاب یک فرش مناسب است که آنچه را که شما می خواهید انجام دهد. با تشکر از چندین سال تخصص کفپوش ، ما می توانیم به شما کمک کنیم تصمیم بگیرید که آیا فرش کفپوش مناسب خانه شما است و در صورت وجود ، کدام را انتخاب کنید.


فرش چگونه ساخته می شود؟

فرش سازی یک مهارت سنتی است که قرن ها در وجود آن بوده است. همه روشها با نخ شروع می شود - اعم از پشمی ، پلی پروپیلن ، نایلون یا مخلوط - چرخیده و رنگ آمیزی می شود ، سپس هر نوع فرش به روش کمی متفاوت ساخته می شود تا ظاهر و احساس متمایز خود را ایجاد کند (آنچه ما شمع می نامیم ) انواع اصلی فرش عبارتند از: ساکسونی ، پیچ و تاب ، بافته ، حلقه (بربر نیز نامیده می شود) و مخمل. اینها به دو دسته تقسیم می شوند: بافته و بافته شده.

استفاده از دستگاه تافتینگ سریع ترین و مدرن ترین روش برای ساخت فرش است. برای ساخت فرش پرزدار ، نخ را از پشت اصلی عبور می دهید و سپس توسط حلقه ای از زیر آن را می کشید تا ارتفاع شمع مناسب برسد. برای فرش های شمع بریده مانند ساکسونی ، پیچ و تاب و مخمل ، نخ حلقه ای بریده شده و در قسمت بالا جدا می شود تا بافت نرم و دوست داشتنی ایجاد شود. در مورد فرش های حلقه ای یا بربر ، نخ ها به صورت حلقه باقی می مانند ، که آنها را محکم تر و قوی تر از فرش شمع بریده می کند. پس از آن پشتی ثانویه متصل می شود.

فرش های بافته شده به روش سنتی بر روی باف ساخته می شوند. نخ کاملاً از طریق پشتی اولیه و ثانویه بافته می شود و یک فرش قوی و محکم ایجاد می کند که زیر پای شما سفت می شود. دو نوع فرش بافته شده Axminster و Wilton نامیده می شوند که روش های تولید ویژه آنها امکان ایجاد فرش های طرح دار فوق العاده دقیق و رنگارنگ را می دهد.

یکشنبه 31 مرداد 1400
بؤلوملر :