شرایط سرمایه گذاری در بازار املاک مجارستان


مجارستان به دلیل اینکه یکی از کشورهای عضو اتحادیه اروپایی و ناحیه شنگن می باشد و از  سرمایه گذاری های خارجی و منابع و نیروهای کار ماهر بهره گرفته است؛ توانسته طی سال های اخیر رشد اقتصادی قابل قبولی را کسب کند. همچنین شهر بوداپست مجارستان از لحاظ بازار املاک از رونق خوبی برخوردار شده که توانسته افراد زیادی را ترغیب سرمایه گذاری در این کشور نماید. این دلایل سبب تضمین سودآوری سرمایه گذاری و برگشت بهره در بخش املاک مجارستان گردیده است. همچنین آن روشی قابل اطمینان و کم ریسک برای سرمایه گذاران ایرانی در این کشور محسوب می شود.

 

چه کسانی از واجدین شرایط خرید زمین در مجارستان هستند؟

نسبت به سال های گذشته خرید املاک و مستغلات در مجارستان راحت تر شده و افراد بیشتری می توانند از طریق خرید ملک در مجارستان اقدام به سرمایه گذاری در این کشور و دریافت ویزای آن نمایند. البته محدودیت هایی در حقوق مشابه خریداران بین المللی با شهروندان مجارستانی وجود دارد که همین به عنوان مانعی جهت خرید ملک توسط سرمایه گذاران خارجی شده است.

بنابراین مهاجران و سرمایه گذاران خارجی در مجارستان مجاز به خرید خانه های شهری یا مسکونی می باشند و بازار املاک روستایی مختص خرید و فروش شهروندان مجارستانی است. تنها چیزی که برای خرید ملک لازم است،  بایستی از شورای ناحیه دریافت شود. این مجوز به صورت رسمی بوده و طی شش هفته  تایید می شود.

متقاضیانی که از یک کشور غیر اتحادیه اروپا هستند و برای ورود به مجارستان به مجوز نیاز دارند باید این درخواست را می توان در نزدیکترین سفارت یا کنسولگری قبل از ورود به محل اقامت داد.



دوشنبه 2 فروردین 1400
بؤلوملر :