سیستم های واحد
راجر لگ ، در طراحی سیستم تهویه مطبوع ، 2017

سیستم های واحد فن کوئل
از بسیاری جهات ، سیستم فن کوئل مشابه سیستم القایی است که از خرید فن ebm سیستم های تغییر ، عدم تغییر و چهار لوله استفاده می شود. واحدهای ترمینال معمولاً یا در زیر پنجره یا در یک سقف خالی نصب می شوند که می توان از آن تعداد زیادی از محل های عرضه را تأمین کرد. در حالت دوم ، از فضای خالی سقف می توان برای هوای برگشت استفاده کرد.

واحدهای اتاق متشکل از یک فن ، سیم پیچ ، شبکه های تأمین کننده و برگشتی هوا و فیلتر است (شکل 7.7). با سیستم چهار لوله ، سیم پیچ با آب سرد و گرم تامین می شود. دمای اتاق یا از طریق ترموستات یا با کنترل سرعت فن یا با شیر دو پورت روی سیم پیچ واحد اتاق حفظ می شود.


برای بارگیری تصویر در اندازه کامل وارد سیستم شوید
شکل 7.7 دستگاه فن کویل.

در جایی که هوای تهویه از طریق یک مشبک در دیواره خارجی کشیده شود ، تراکم روی سیم پیچ واحد ایجاد می شود ، که برای آن سینی تخلیه و لوله مورد نیاز است. همچنین ممکن است در اثر آلودگی خاک و سر و صدا از محیط خارجی مشکلاتی وجود داشته باشد.

یک کارخانه تهویه مطبوع مرکزی برای تأمین هوای تازه (در فضای باز) راه حل رضایت بخش تری برای نیازهای تهویه است. این اجازه می دهد تا انعطاف پذیری بیشتری در موقعیت واحد و در همان زمان ، همانطور که با سیستم القایی ، برخی از کنترل رطوبت اتاق. هوای تازه را می توان به واحد ترمینال کانال زد یا از یک خروجی ، که مستقل از واحد اتاق است ، تأمین کرد. اگر دو جریان هوای تأمین کننده از نقاط جداگانه اتاق تخلیه شوند ، می توان یک چرخه روان سنجی ترسیم کرد ، همانطور که برای  فن آلمانی  سیستم واحد القایی در شکل 7.4 و 7.6.

روشهای رد گرما در تولید برق زمین گرمایی
A. Chiasson ، در تولید زمین گرمایی ، 2016

15.5.3 پیکربندی کندانسور
اجزای اصلی یک کندانسور تبخیری شامل سیم پیچ کندانس ، فن (های) ، پمپ گردش آب ، سیستم توزیع آب ، مخزن آب سرد ، حذف کننده های دریفت و مجموعه آرایش آب است.

در کندانسورهای تبخیری معمولاً از سیم پیچ های متراکم ساخته شده از لوله لخت یا لوله بدون باله استفاده می شود. سرعت نسبتاً زیاد انتقال انرژی از سطح خارجی مرطوب به هوا ، نیاز به سطح گسترده را برطرف می کند. سیم پیچ های برهنه نیز کمتر در معرض رسوب قرار می گیرند و به راحتی تمیز می شوند. سرعت بالای انتقال انرژی از سطح خارجی مرطوب به هوا باعث می شود که سیم پیچ های پره ای صرفاً برای کار مرطوب استفاده نشوند. با این حال ، گاهی اوقات برای کاهش یا از بین بردن توده ها و / یا برای کاهش مصرف آب با خشک کردن کندانسور در مواقعی که دمای لامپ خشک مناسب است ، از کویل های جزئی یا کاملاً پره ای استفاده می شود. سیم پیچ ها معمولاً از لوله های فولادی ، لوله های مسی ، لوله های آهنی یا لوله های فولادی ضد زنگ ساخته می شوند.

پمپ گردش آب آب را از مخزن آب سرد به سیستم توزیع واقع در بالای سیم پیچ می رساند. آب از طریق هوای گردش یافته توسط فن (ها) ، روی سطح سیم پیچ پایین می آید و در نهایت به مخزن برمی گردد. سیستم توزیع برای مرطوب سازی کامل و مداوم سطح کامل سیم پیچ طراحی شده است زیرا خیس شدن کامل سرعت بالای انتقال حرارت ناشی از تبخیر را تضمین می کند. یک سطح مرطوب مداوم همچنین از پوسته پوسته شدن بیش از حد جلوگیری می کند ، که احتمالاً در سطوح متناوب یا فن 80 تهویه نیمه مرطوب رخ می دهد. پوسته پوسته شدن بدیهی است که نامطلوب است زیرا باعث کاهش بازده انتقال حرارت می شود. آب از طریق تبخیر ، رانش و دمیدن از مخزن آب سرد از دست می رود از طریق سیستم آرایش آب جایگزین می شود.

کندانسورهای تبخیری ، پیش نویس مکانیکی هستند. یعنی فن ها جریان کنترل شده هوا را از طریق واحد حرکت می دهند. این فن ها ممکن است در سمت ورودی هوا (پیشگیری اجباری) یا سمت تخلیه هوا (پیش نویس القایی) باشند. نوع فن انتخاب شده ، گریز از مرکز یا محوری ، به نیاز فشار خارجی ، نیازهای انرژی و میزان صدای مجاز بستگی دارد


https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/fan-coil

چهارشنبه 9 تیر 1400
بؤلوملر :