سنجه های کلیدی
دامنه کاربرد:
چاههای تولید ، تأسیسات FPSO ، بازیافت حرارت از آب یا نفت خام ، گرمایش  نمایندگی آلفالاوال در ایران  ، سرمایش و چگالش آب ، محیط محصول ، هیدروکربن ها و گازها ، گرمایش یا خنک سازی هوای احتراق ، تولید بخار گازهای خروجی.
کارایی: 2. 80٪ تا تقریبا 100٪
هزینه های راهنمای سرمایه: به دلیل طیف گسترده ای از مبدل های موجود ، "قوانین کلی" عمومی برای هزینه ها در دسترس نیست. هزینه های در نظر گرفته شده شامل مبدل حرارتی ، لغزش یا زیرساخت ، کنترل ها ، اتصال لوله های ورودی و خروجی ، فیلترهای ورودی ، ابزار ، دریچه ها ، فن ها ، پمپ ها ، مخازن ، مواد شیمیایی ، افزونگی ، و همچنین هزینه های نصب ، راه اندازی و راه اندازی می شود.
هزینه های عملیاتی راهنما: شامل تعمیر و نگهداری معمول مانند تمیز کردن لوله ها و صفحات ، ترمیم نشتی ، بازسازی پمپ ها ، جایگزینی پر کردن برج های خنک کننده. هزینه های اضافی یا درآمد از دست رفته مربوط به زمان قطع نیروگاه در حالی است که تجهیزات از خط خارج هستند. هزینه های عملیاتی شامل برق برای پمپ ها ، فن ها و کنترل ها و مواد شیمیایی تصفیه آب است.
پتانسیل کاهش GHG:
مبدل های حرارتی می توانند نیازهای ورودی به انرژی یک فرآیند را تا حد زیادی کاهش دهند و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای شوند.
زمان انجام مهندسی و نصب: 1 هفته - 6 ماه
محدوده معمول توصیف کار: مبدلهای حرارتی در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. یک پروژه معمولی استفاده از مبدلهای حرارتی را در هنگام برنامه ریزی اولیه پروژه در نظر می گیرد ، شرایط عملیاتی را تعیین می کند و مشخصات تجهیزات را می نویسد. مبدل حرارتی به طور کلی توسط یک تولید کننده تخصصی ساخته شده ، آزمایش شده و آماده نصب به سایت می شود. مبدلهای بزرگتر ممکن است در چند قطعه حمل شوند ، یا حتی در درایورهای سایت تصمیم گیری مونتاژ یا ساخته شوند
فنی: محدوده فشار مایعات در حال کار و اختلاف فشار بین آنها
افت فشار مجاز مایعات از طریق مبدل حرارتی
دامنه دما برای مایعات در حال کار و دمای نزدیک مورد نیاز است اواپراتور صفحه ای آلفالاوال
خصوصیات مایعات در حال کار (خصوصیات فیزیکی ، مانند تراکم ، گرانروی ، گرمای خاص ، هدایت حرارتی ، دما)
تمایل مایعات در حال کار برای ایجاد رسوب
در دسترس بودن آب برای خنک سازی
فضای در دسترس
حاکم بر کدهای طراحی
افزونگی
عملیاتی: پیچیدگی سیستم
سطح اتوماسیون
نیازهای نگهداری
تجاری: زمان تحویل
هزینه تجهیزات
قدرت انگلی طلب می کند
انتخاب مواد
محیط زیست: منابع آب و در دسترس بودن
دمای تخلیه
کاهش ستون
شرایط مجوز
الزامات صوتی فناوری های جایگزین
فناوری هایی وجود دارند که ممکن است به عنوان گزینه هایی برای استفاده از مبدل های حرارتی در نظر گرفته شوند.

از حوضچه های خنک کننده ممکن است استفاده شود تا بتواند آب گرم را از طریق از دست دادن تبخیر در جو به طور طبیعی خنک کند. سپس می توان آب موجود در حوضچه را به عنوان آب خنک کننده درون گیاه چرخاند. این استخرها ممکن است اهداف تفریحی ثانویه مانند ماهیگیری ، قایقرانی یا شنا را داشته باشند. برای جبران تلفات تبخیری آب مورد نیاز است. مقدار زیادی زمین برای این گزینه مورد نیاز است.

تخلیه مستقیم بخار ممکن است نیاز به خنک کننده آب فرآیند را کاهش دهد اما این گزینه دلایل اصلی خنک سازی را که بهبود کارایی سیستم و صرفه جویی در آب با کیفیت فرآیند است ، نادیده می گیرد و منجر به ترکیبات اضافی آب و مواد شیمیایی تصفیه آب می شود. این گزینه معمولاً بجز در عملیات راه اندازی ، تخلیه اضطراری و خاموش کردن استفاده نمی شود.

طراحی و اصلاحات فرآیند ممکن است از نیاز به مبدلهای حرارتی جلوگیری یا کاهش دهد.


مسائل / خطرات عملیاتی
مبدلهای حرارتی برای کار با بازده بالا به تعمیر و نگهداری منظم نیاز دارند و معمولاً به یک برنامه دقیق تعمیرات اساسی نیاز دارند. بیشتر این تلاش در جهت مقابله با اثرات رسوب زدگی است ، جایی که مواد جامد (مانند ذرات خارجی یا رسوبات) روی سطوح مبدل حرارتی جمع می شوند ، مانع انتقال گرما و محدود کردن جریان مایع می شوند. مواد افزودنی شیمیایی همچنین می توانند از رسوب ذرات جلوگیری کنند و ممکن است وسیله ای مقرون به صرفه برای جلوگیری از رسوب باشد.

تعمیرات اساسی می تواند از فعالیت های ساده نگهدارنده  کندانسور آلفالاوال  پیشگیرانه (به عنوان مثال شستشو) تا تعمیراتی که برای تمیز کردن نیاز به حذف بسته نرم افزاری لوله از پوسته مبدل حرارتی دارند ، باشد. هنگام اندازه گیری مبدل های حرارتی و طراحی شبکه فرآیند ، این زمان کم نیز باید در نظر گرفته شود.

بسیاری از مبدلهای حرارتی در فشارها و دماهای بالا یا با مایعات خطرناک کار می کنند و برای جلوگیری از خطرات پرسنل و قطع سیستم باید مراحل کار کافی را دنبال کرد.

مبدل های حرارتی معمولاً توسط کدهای صنعتی مانند آنهایی که ANSI و TEMA تنظیم می کنند ، تنظیم می شوند. طراحی و تجهیزات جدید و تعمیرات باید مطابق با کدهای قابل اجرا باشد.

فرصت ها / پرونده تجاری
بسیاری از طرح های مبدل حرارتی در مواد مختلفی موجود است و می تواند برای کاربردهای خاص و همچنین طرح های استاندارد که با حداقل زمان سرب با هزینه های کمتر در دسترس هستند ، سفارشی شود. چندین مزیت استفاده از مبدلهای حرارتی در زیر ذکر شده است:

بهبود بهره وری انرژی سیستم های نیروگاهی

کاهش مصرف سوخت ، گازهای گلخانه ای و غیره

چهارشنبه 9 تیر 1400
بؤلوملر :