پلی وینیل کلراید (PVC) که معمولاً به عنوان "وینیل" شناخته می شود ، انواع مختلف پارکت پی وی سی را تولید می کند ، از جمله بسیاری از محصولات با ظاهر دانه چوب مصنوعی. این ماده از پی وی سی پلاستیکی ساخته شده برای استفاده در خانه ها و مشاغل ساخته شده است. پی وی سی در برابر آب نفوذ ناپذیر است و به دلیل ماندگاری طولانی مدت شناخته می شود. در حالی که بسیاری از کفپوشهای وینیل تولید شده در گذشته از جزئیات زیبایی برخوردار نبودند ، کفپوش های جدید چوبی PVC دارای رنگها ، بافتها و الگوهای بسیار قانع کننده ای هستند.

انواع کفپوش
امروزه سه نوع کفپوش وینیل چوبی در بازار موجود است. دو مورد اول کاملاً سنتی هستند و برای دهه ها در دسترس بوده اند. آنها کفپوش رولی و کاشی هستند. با کفپوش رول بهترین قیمت و سریعترین نصب را دریافت می کنید ، اگرچه به طور معمول کمترین ظاهر و احساس است. کاشی ها در الگوهای مختلف پارکت چوبی ساخته می شوند تا ظاهر کف پارکت را تقلید کنند. جدیدترین کفپوش پی وی سی چوبی کفپوش به سبک تخته است که به عنوان وینیل لوکس یا لوکس شناخته می شود و از تخته های چوب سخت تقلید می کند. در تخته های عرض تخته که به یکدیگر می چسبند طراحی شده است.

انتخاب طبقه شما
همانند سایر محصولات کفپوش ، ملاحظات اصلی شما تطبیق دکوراسیون ، محدودیت در  پارکت pvc بودجه و آگاهی از شرایط نصب شما خواهد بود. ابتدا یک رنگ و دانه متناسب با فضای خود انتخاب کنید. با کارهای چوبی موجود شروع کنید. اگر به جای رنگ آمیزی رنگ آمیزی شده است ، یک کف متناسب با رنگ و دانه انتخاب کنید ، یا یک کف متضاد که مکمل آن باشد. در مرحله بعد تصمیم بگیرید که کدام نوع کفپوش متناسب با بودجه و توانایی های نصب شماست و کفپوش مورد نظر خود را در آن محصول انتخاب کنید.

نصب و راه اندازی
برای کفپوش رول ، یکباره کل منطقه پوشانده می شود. اتاق را با دقت اندازه بگیرید و کف کفپوش مشمایی طرح پارکت خود را ببرید تا متناسب باشد. چسب را روی کل قسمت نصب پخش کنید و کف را از یک دیوار بیرون بکشید. کف را با غلتک وزنه دار فشار دهید. برای پوشاندن هرگونه شکاف ، اطراف لبه خارجی کف را مرتب کنید. برای کاشی ها ، با علامت گذاری T در مرکز اتاق خود شروع کنید ، هر دو جهت را اجرا کنید. کاشی را در امتداد خطوط T قرار داده و از مرکز به سمت دیوار کار کنید. کاشی ها یا خود چسب هستند یا باید چسب روی هر کاشی پخش شود. کاشی ها را ببرید تا در امتداد دیوار قرار گیرند. این کار به راحتی با اره میتر یا ابزار چرخشی و لوازم جانبی تیغه برش انجام می شود. بعد از اتمام کار ، کف را با غلتک وزنی بغلتانید.

نصب لوکس وینیل
با وینیل لوکس ، کفپوش به خود می چسبد ، نه به کف کف ، و باعث می شود تا مانند کف لمینت "شناور" شود. به جای داشتن یک اتصال قفل در امتداد لبه های بلند تخته ها ، هر لبه دارای یک نوار چسب است. تخته ها در امتداد یک دیوار قرار می گیرند ، در حالی که نوار چسب از دیوار دور است. هر تخته در انتهای دیوار چسبیده است و ردیف های بعدی در لبه بلند اضافه می شوند. با فشار دادن غلتک ، می توانید کف را پس از اتمام نصب فشار دهید.

یکشنبه 23 خرداد 1400
بؤلوملر :