3. آکروپلیس آتن ، یونان
آکروپلیس آتن با معبد پارتنون در بالای تپه هنگام غروب آفتاب
آکروپلیس آتن با معبد پارتنون در بالای تپه هنگام غروب آفتاب
با تماشای آتن از بالای یک صخره سنگی ، ارگ باستان یکی از اقامت دائم در مجارستان مشهورترین مقاصد گردشگری یونان است.

مشهورترین ساختمانهای آکروپلیس همه در قرن پنجم قبل از میلاد تحت نظارت دولتمرد و ژنرال پریکلس ساخته شده اند.

قلب آکروپلیس پارتنون است ، معبدی که برای تشکر از خدایان برای پیروزی بر مهاجمان پارسی ساخته شده است (اگرچه مدتی به عنوان خزانه شهر نیز خدمت می کرد). از دیگر بناهای برجسته می توان به دروازه Propylaea (که به عنوان ورودی آکروپولیس عمل می کند) ، معبد Erechtheion (وقف آتنا و پوزیدون) و معبد کوچک اما زیبا آتنا نایک اشاره کرد.

بسیاری از بناهای موجود در آکروپلیس در جریان جنگ مورن در سال 1687 آسیب دیده اند. بیشتر آثار باستانی یافت شده در معابد که از این خسارت جان سالم به در برده اند از آن زمان به موزه آکروپولیس در نزدیکی آن منتقل شده اند.

محل اقامت: در آتن کجا اقامت کنید: بهترین مناطق و هتل ها

بیشتر بخوانید:
جاذبه ها و کارهای جالب در آتن
4. استون هنج ، انگلیس
استون هنج
استون هنج
بنای یادبود استون هنج پیش از تاریخ یکی از مشهورترین بناهای دیدنی انگلستان است. اقامت مجارستان استون هنج در بین 3000 سال قبل از میلاد و 2000 قبل از میلاد ساخته شده است و در منطقه ای از انگلستان قرار دارد که به دلیل گوردخمه های بسیار معروف است.

یک حلقه عظیم سنگ ماسه ای به طول چهار متر با دایره سنگی نعل اسبی شکل داخلی ، استون هنج و اطراف آن نفس گیر ، در میراث جهانی یونسکو ثبت شده است.

هدف از استون هنج یک معما باقی مانده است. باستان شناسان بر این باورند که این مکان می تواند یک محل دفن باشد که قدمت آن به 3000 سال قبل از میلاد باز می گردد. همچنین می توانست به عنوان یک تقویم نوسنگی (به عنوان طرح سنگ ها برای نشان دادن حرکات خورشید) ، یک مکان مذهبی یا یک رصدخانه علمی باشد. این سنگها که وزن تقریبی هر کدام 25 تن است ، حداقل 19 کیلومتر به محل فعلی خود منتقل شده اند.

بیشتر بخوانید:
جاذبه های گردشگری دارای بالاترین امتیاز در سالزبری
5. موزه لوور ، فرانسه
منظره رودخانه سن به موزه لوور
نمایی از رودخانه سن تا موزه لوور
بزرگترین موزه هنر جهان و بیشترین بازدید از آن ، درست در ساحل رود سن قرار دارد. کاخ اصلی لوور در قرن سیزدهم که روزی در اینجا بود ، طی قرن ها گسترش و بازسازی شد و در نتیجه ساختمانی عظیم تقریباً 73000 متر مربع که امروزه می بینید.

در خارج ، هرم شیشه و فلز موزه به نمادی مدرن از لوور تبدیل شده است. ابعاد آن در شرایط اقامت در مجارستان هر طرف 34 متر و قد 21.6 متر است و اکنون به عنوان ورودی اصلی موزه مورد استفاده قرار می گیرد.

از مجموعه خیره کننده موزه لوور که شامل 380،000 اشیا about است ، حدود 35000 مورد به صورت دائمی در معرض نمایش قرار دارند. اینها نه تنها شامل نقاشی ، بلکه نقاشی ، مجسمه و موارد باستان شناسی نیز می باشد. در این موزه علاوه بر La Mona Lisa و Venus of Milo از لئوناردو داوینچی ، مجسمه Winged Victory of Samothrace به طول هشت فوت و تاجگذاری با شکوه شش و نه متری نقاشی ناپلئون نیز قرار دارد.


https://www.planetware.com/europe/top-rated-tourist-attractions-in-europe-cz-1-24.htm

یکشنبه 23 خرداد 1400
بؤلوملر :