لطفا توجه داشته باشید: پرونده های دعوی طبقاتی علیه LG برای خرابی های کمپرسور کولر گازی ال جی خطی که از سال 2018 آغاز شده اند ، منجر به واکنش های منفی نسبت به LG و کمپرسور خطی شده است که در زیر به آنها پاسخ خواهیم داد.

LG چیزی منحصر به فرد برای ارائه به خریداران یخچال و فریزر دارد: کمپرسور خطی. کمپرسور قطعه مهمی برای سیستم است که هوای گرم را از یخچال شما خارج می کند. این کم و بیش یک "پمپ" است که برای بخار طراحی شده است تا آب ، بخار مبرد گرم را به سیم پیچ های پشت یخچال شما هل می دهد تا بخار بتواند خنک شود و دوباره از طریق یخچال شما دور بزند. شما می توانید این را به این فکر کنید که یخچال و فریزر شما هوای گرم را از بین می برد تا "باعث خنک شدن هوا" شود.

کمپرسور خطی ال جی نوعی کمپرسور اینورتر دیجیتال است. یخچال معمولی شما دارای "کمپرسور تک سرعته" است که در صورت لزوم روشن و خاموش می شود. کمپرسورهای دیجیتال اینورتر بیشتر شبیه شتاب دهنده های اتومبیل عمل می کنند: آنها موتورهای متغیری دارند و به جای اینکه به 100٪ برق برسند ، دائماً در سطح قدرت پایین تر کار می کنند و دوباره خاموش می شوند. این باعث صرفه جویی در مصرف انرژی و کاهش ساییدگی کمپرسور می شود.

 

 

دادخواستها - چه خبر است؟

شما ممکن است با تعجب یا قبلاً در مورد پرونده های دعوی طبقاتی علیه LG برای کمپرسور خطی خود به این پست رسیده باشید. در این پرونده های قضایی ادعا می شود که کمپرسورها دارای طراحی معیوبی هستند که منجر به خرابی می شود و همچنین در تعمیرات از همان طراحی معیوب استفاده شده است ، بنابراین برخی از افراد چندین مورد از خرابی کمپرسور را تجربه کرده اند.

اول از همه ، این یک دست و پا زدن است. مقابله با هر نوع مسئله یا تعمیرات گارانتی کمپرسور 24 هزار ال جی لوازم خانگی بسیار دشوار است - و این روند بخشی از عصبانیت برخی از LG است (به نظرات خوانندگان در زیر مراجعه کنید). این مسئله اضافه می شود این واقعیت است که در برخی مناطق تعداد زیادی از تکنسین های مجاز تعمیرات ال جی وجود ندارد و قطعات موجود در پشت سفارش می تواند باعث تاخیر شود. به همین دلیل است که ما توصیه می کنیم یک خرده فروش لوازم خانگی را با یک تیم خدمات داخلی انتخاب کنید تا مجبور نشوید برچسب تلفن را پخش کنید یا روزها یا هفته ها بین تشخیص اولیه و تعمیر صبر کنید.

در این مرحله ، ما اطلاعات خوبی در مورد میزان خرابی کمپرسور نداریم ، اما مسئله برخی از تعمیرات زودرس کمپرسور نیز پس از چند سال از کار افتاده است ، موضوعی است که شاهد آن بوده ایم. مشکل تعویض کمپرسور از آن زمان حل شده است و تعمیرات جدید باید ادامه داشته باشد. متأسفانه ، ما از نقطه قطع تعویض های زودبازده مستعد و جایگزین های بهبود یافته نمی دانیم.

در اینجا آنچه LG برای رفع این مشکل انجام می دهد:

ضمانت اولیه آنها در مورد کمپرسور 10 سال فقط در قطعه بود. با این حال ، هزینه های نیروی کار با این نوع تعمیرات هنوز هم می تواند قابل توجه باشد (تکنسین های منطقه ما حدود 300 دلار برای کارگر دریافت می کنند). آنها اکنون پنج سال قطعات و پوشش کار را در سیستم خنک کننده یخچال های خریداری شده پس از 1/1/2018 ارائه می دهند.

این ضمانت نامه در مورد یخچالهای خریداری شده قبل از 1/1/2018 نیز اعمال می شود و از تاریخ خرید شروع می شود.

(توجه داشته باشید که متأسفانه این ضمانت نامه ها در مورد یخچال های مارک Kenmore اعمال نمی شوند ، همانطور که مشاهده کردیم.)

در سطح کلان ، آنها تلاش زیادی برای جایگزینی این کمپرسورها کرده اند. از ساخت و توزیع قطعه گرفته تا تکنسین های اعزامی ، اتفاقات زیادی در پشت صحنه وجود دارد.

اطلاعات عمومی در مورد این موضوع بسیار کم است. طبق تجربه بخش خدمات ما ، یخچال های ال جی تا اواخر سال 2018 / اوایل سال 2019 میزان تعمیر کمپرسور طبیعی داشتند. اگرچه امروز در اواخر سال 2020 شاهد کاهش کلی تماس ها در مورد این مشکل هستیم ، اما آنها هنوز هم بالاتر از حد معمول هستند.

یک دادخواست اخیر علیه ال جی در سپتامبر سال 2020 توافق شد. مدل های خاصی که بین 1 ژانویه 2014 و 31 دسامبر 2017 تولید شده اند تحت پوشش قرار می گیرند. آخرین مهلت برای طرح ادعا برای یک مسئله خنک کننده گذشته 11 ژانویه 2021 است. گزارش Consumer Reports را اینجا بخوانید ، یا مستقیماً به وب سایت تسویه حساب مراجعه کنید.

از نظر ما ، یکی از مهمترین کارهایی که تولیدکننده لوازم خانگی می تواند در مواردی از این دست انجام دهد ، برداشتن گامهای مثبت برای مقابله با مشکل است نه چشم بستن و انتظار طولانی برای واکنش. اقداماتی که ال جی در رابطه با به روزرسانی ضمانت بازگشتی مدل های کمپرسور خطی انجام داد ، از نظر ما گامی بزرگ است و نشان می دهد که ال جی متعهد به رفع مشکلات و یافتن راه حل در هنگام بروز آن است. در گذشته ، ما شاهد بوده ایم که شرکتها به مشکلات از این قبیل خیلی پاسخ نمی دهند یا اصلاً پاسخ نمی دهند. اگرچه ممکن است واکنش ال جی ناقص باشد ، اما نشان می دهد که آنها به مشتریان خود اهمیت می دهند.

ما همچنان بر بازخورد مشتریان در مورد این پست نظارت خواهیم کرد و با در دسترس کمپرسور 12 هزار ال جی قرار گرفتن اطلاعات جدید ، آنها را به روز می کنیم.

 

 

کمپرسور LG Linear که قرار است چه کاری انجام دهد؟

اگرچه پرونده های قضایی این سوال را زیر سوال می برند ، اما در اینجا نحوه استفاده کمپرسور خطی LG برای شما آورده شده است:

صرفه جویی در مصرف انرژی: کمپرسور مسئول اکثر مصرف انرژی یخچال شماست ، بنابراین ایجاد یک کمپرسور کارآمدتر می تواند باعث صرفه جویی در مصرف انرژی زیاد در مصرف انرژی شود.


https://blog.bellinghamelectric.com/blog/lg-linear-compressor-refrigerators-what-makes-them-different

یکشنبه 23 خرداد 1400
بؤلوملر :