چکیده
شیر انبساط جریان مایع فشار بالا را به اواپراتور فشار کم کنترل می کند. اکسپنشن الکترونیکی ets 100 در مدارهای انبساط مستقیم دو نوع اصلی ترموستاتیک و الکترونیکی هستند. عملکرد ترموستاتیک هر دو برابری داخلی و یکسان سازی خارجی با اشاره به نمودارها توصیف شده است. انواع الکترونیکی به دسته های مدولاسیون عرض پالس و مدولاسیون مداوم تقسیم می شوند. انواع دیگری که از دهانه ثابت استفاده می کنند در سیستم های کوچک یافت می شوند و یا لوله های مویرگی یا محدود کننده هستند. جریان مایع به داخل اواپراتور سیل شده توسط شیر شناور قابل کنترل است. این ممکن است از نوع فشار بالا یا پایین باشد. انواع کم فشار در مدارهای گیرنده فشار کم استفاده می شود. سایر کنترل کننده های سطح به طور خلاصه شرح داده می شوند.

سیزدهمین سمپوزیوم بین المللی مهندسی سیستم های فرآیند (PSE 2018)
رودریگو لوئیز شیل پلگرینی ، ... Míriam Tvrzská de Gouvêa ، در مهندسی شیمی با کمک رایانه ، 2018

2 شرح ساختمان و مدل سازی ریاضی
نامگذاری
ائف
باز شدن EEV

آگ
ناحیه هندسی گلو از EEV

cp
ظرفیت گرما در فشار ثابت

رزومه
ظرفیت گرما در حجم ثابت

fbpr
کسر بای پس

ساعت
آنتالپی

متر
جرم

جریان جرم

پ
فشار

س
سرعت گرما

تی
درجه حرارت

اوا
نسبت رطوبت

UR
رطوبت نسبی

دبی حجمی

VU
حجم مشخص

Wcp
shat کار کمپرسور

γ
نسبت ظرفیت گرما

ηi
بازده ایزنتروپیک

ηv
کارایی حجمی

ω
سرعت شافت


زیرنویس
ج
چیلر

سی دی
کندانسور

cp
کمپرسور

دا
هوای خشک

ه
ورود

EV
اواپراتور

داخلی
هوای خارجی

پنکه
سیم پیچ فن

fc
از چیلر

که در
هوای باد شده

lw
آب مایع

بازگرداندن
بازگشت هوا

RF
مبرد

s
خارج شدن

تی سی
به چیلر

vw
آب بخار

w
اب

z
منطقه


ساختمانی که در این مقاله در نظر گرفته شده است در شهر بلو هوریزونته در برزیل واقع شده  اکسپنشن الکترونیکی ets 50 است و مساحت آن با سیستم تهویه مطبوع 19193/40 مترمربع انجام می شود که به 73 منطقه با 73 فن کوئل تقسیم شده است. ظرفیت اسمی هر یک از 3 چیلر مورد نیاز برای یخچال ساختمان در نقطه کار 1064،4 کیلووات است. مبرد R-410A است. در طراحی ، دمای هوای خشک و لامپ به ترتیب 32 درجه سانتی گراد و 24 درجه سانتیگراد در نظر گرفته شد. شرایط محیطی همه مناطق باید در دمای 24 درجه سانتیگراد و رطوبت نسبی 50٪ کنترل شود. دمای اشباع اواپراتور و کندانسور به ترتیب -5 درجه سانتیگراد و 50 درجه سانتیگراد در نقطه اسمی هستند. بیش از حد طراحی 10 درجه سانتیگراد است و خنک کننده خنک کننده (ΔTsub) 5 درجه سانتیگراد طراحی شده است.

خصوصیات هوا و آب مایع مانند ASHRAE (2017) مدل شده است. حجم ویژه R-410A توسط معادله حالت مارتین-هو مدل شده است (DuPont ، 2004). آنتالپی ، انرژی داخلی و آنتروپی بخار فوق گرم در شرایط فشار کم با توجه به یک رفتار ایده آل گاز مدل سازی شد. ظرفیت حرارتی گاز ایده آل همانند Dupont (2004) در نظر گرفته شد. تمام خصوصیات دیگر از داده های ارائه شده در Çengel and Boles (2011) بدست آمده است.

تمرکز مدل سازی ارائه شده در اینجا بر روی رفتار حرارتی سیستم HVAC است. از دست دادن اصطکاک در لوله کشی و مبدل های حرارتی غفلت می شود. ترازهای انرژی هر منطقه و فن کوئل مربوطه آن ، همچنین هر اواپراتور و کندانسور با فرض یک محفظه مخلوط ، همانطور که معمولاً در مدل سازی HVAC انجام می شود ، مدل می شوند (افرام و جنابی شریفی ، 2014). معادله (1) تا معادله (4) به عنوان مثال روش. توجه داشته باشید که اگرچه این معادلات واقعیت فیزیکی را ساده می کنند ، اما می توانند به اندازه کافی پیش سرد شدن و گرم شدن بیش از حد مبرد در چیلرها را پیش بینی کنند. همچنین ، تأثیر وضعیت هوای خارجی بر عملکرد سیستم به طور صریح مورد توجه قرار گرفته است. آب جریان یافته از اواپراتور هر چیلر دارای دبی ثابت است. میزان گرما برای هر دستگاه تبادل گرما مربوط به میانگین دمای لگاریتمی است. در این مقاله ، هر ضریب تبادل گرمایی جهانی ثابت فرض می شود. ایده این است که این مقادیر را می توان از طریق همسان سازی داده ها به صورت آنلاین بدست آورد (Özyurt and Pike، 2004). بار حرارتی به منطقه ممکن است متناسب با مشخصات حرارتی طراحی یا شبیه سازی شرایط غیر طبیعی محیط تغییر کند.

(1)
(2)
(3)
(4)
تمام جریان های آب از همه فن کوئل ها به یک جریان مخلوط می شوند که به 3 جریان اکسپنشن الکترونیکی ets 25 تقسیم می شوند ، هر کدام به یک چیلر وارد می شوند. به همین ترتیب ، تمام جریان های آب از 3 چیلر مخلوط شده و سپس به 73 جریان تقسیم می شوند که فن کوئل ها را تغذیه می کنند. در این کار ، ما از مدل پیشنهادی لی (2013) برای شبیه سازی EEV استفاده می کنیم. تحت شرایط مبهوت ، معادله (5) می تواند برای مدل سازی جریان جرم R-410A استفاده شود. پارامترهای a1 تا a4 را می توان از Li (2013) بازیابی کرد ، ΔTsub زیر خنک کننده در کندانسور است و دمای بحرانی Tc 345.28K است (Dupont، 2004).

(5)
در این مقاله ، با فرض اینکه دینامیک آن بسیار سریع است ، کمپرسور با جابجایی مثبت در حالت پایدار مدل سازی می شود. دبی حجمی به طور معمول در مقالات توسط Eq انجام می شود. (6) و بازده حجمی توسط معادله مدلسازی می شود. (7) کار شافت توسط Eq داده شده است. (8) Roskosch و همکاران (2017) وابستگی راندمان ایزنتروپیک به نسبت فشار کمپرسور را نشان می دهد. این هست



https://www.sciencedirect.com/topics/engineering/expansion-valve

یکشنبه 23 خرداد 1400
بؤلوملر :