درمان جدید وزوز گوش زنگ آزار دهنده گوش را کاهش می دهد
یک دستگاه غیرتهاجمی طراحی شده برای سیم کشی مجدد مدارهای مغزی ، درمان وزوز گوش در یک آزمایش بالینی بزرگ و اکتشافی علائم وزوز گوش را کاهش داد

توسط دیانا کوون در 7 اکتبر 2020
درمان جدید وزوز گوش زنگ آزار دهنده گوش را کاهش می دهد
اعتبار: گتی ایماژ
وزوز گوش ، درک صداهای فانتوم در غیاب صدای واقعی ، میلیون ها نفر را در سراسر جهان تحت تأثیر قرار می دهد. طبق یکی از ارزیابی های اخیر ، تقریباً از هر 10 بزرگسال در ایالات متحده یکی از وزوز گوش را تجربه می کند - و تقریباً در یک چهارم این افراد ، علائم بیش از 15 سال طول می کشد. کسانی که وزوز گوش دارند نیز می توانند عوارضی مانند مشکل در تمرکز ، خستگی ، اضطراب و کاهش کلی کیفیت زندگی را تجربه کنند.

مداخلات روانشناختی مانند درمان رفتاری شناختی می تواند به کاهش پریشانی کمک کند ، اما تاکنون اثبات نشده است که هیچ دارو یا وسیله پزشکی بتواند به طور قابل اعتماد این شرایط را بهبود بخشد. اکنون محققان به واقعیت ترمیم درمان وزوز گوش نزدیک شده اند. بر اساس مطالعه جدیدی که امروز در Science Translational Medicine منتشر شده است ، دستگاهی غیرتهاجمی که از روشی درمان شگفت انگیز وزوز گوش معروف به مدولاسیون عصبی دوقلوی استفاده می کند ، ترکیبی از اصوات با زخم های زبان است ، ممکن است یک روش موثر برای تسکین بیماران وزوز گوش باشد.

طبق گفته های همکار مطالعه ، هوبرت لیم ، دانشیار مهندسی پزشکی و گوش و حلق و بینی در دانشگاه مینه سوتا ، این روش درمانی زیرمجموعه ای از سلول های مغز را هدف قرار می دهد که به طور غیر طبیعی شلیک می شوند. از طریق مطالعات انجام شده بر روی انسان و حیوانات ، تیم Lim و دیگران قبلا گزارش دادند که نورونهای حساس به لمس در زبان یا صورت تحریک الکتریکی می توانند سلولهای عصبی را در سیستم شنوایی فعال کنند. به نظر می رسد جفت شدن این زپ ها با صداها باعث چرخش مجدد مدارهای مغزی مرتبط با وزوز گوش می شود.

تبلیغات

دستگاه نورومدولاسیون برای کاهش وزوز در حالی که یک آرایه الکترود زبان را تحریک می کند ، صداها را تحویل می دهد. اعتبار: از "Byrodal Neuromodulation ترکیبی از تحریک صدا و زبان باعث کاهش علائم وزوز گوش در یک مطالعه کلینیکی تصادفی بزرگ" ، توسط Brendan Conlon و همکاران ، در علوم ترجمه پزشکی. منتشر شده بصورت آنلاین در 7 اکتبر 2020
این تکنیک توسط لیم و همکارانش طراحی شده است تا فعال سازی مدارهای مغزی را در پاسخ به صداهای مختلف برای غرق شدن صدای فانتوم تقویت کند. لیم توضیح می دهد: "ایده این است که در نهایت مغز شما نسبت به چیزهای مختلف حساس می شود." "به نوعی ، شما نورون های وزوز گوش را سرکوب کرده اید اما فقط با بالا بردن سایر نورون ها." گروه دیگری به رهبری سوزان شور ، استاد گوش و حلق و بینی در دانشگاه میشیگان ، دستگاهی مشابه با رویکردی متفاوت تولید کردند: به جای افزایش حساسیت به طیف گسترده ای از صداها ، روش pend صدایی را جفت می کند که با فانتوم شنیده شده مطابقت داشته باشد بیماران با نبض الکتریکی مشخص شده به سر یا گردن. در یک مطالعه 2018 که شامل 20 فرد مبتلا به وزوز گوش بود ، تیم Shore اعلام کرد که این روش در کاهش صدا و نفوذ وزوز گوش افراد موثر است. لیم می گوید: "شما می توانید آن را به عنوان دو روش برای درمان وزوز گوش تصور کنید." "یکی این است که شما می توانید سلولهای وزوز گوش را پیدا کرده و آنها را خاموش کنید. رویکرد ما این است که همه چیز را در سیستم شنوایی بسیار پرتحرک تر از همه به جز وزوز گوش کنیم. "

لیم و همکارانش برای بررسی کارایی و ایمنی دستگاه خود ، یک مطالعه اکتشافی تصادفی دوسوکور با 326 بزرگسال که وزوز گوش مزمن داشتند در دو سایت انجام دادند: بیمارستان جیمز در ایرلند و مرکز وزوز گوش در دانشگاه رگنسبورگ آلمان. به شرکت کنندگان آموزش داده شد که به مدت 12 هفته روزانه 60 دقیقه از این دستگاه استفاده کنند. آنها به سه گروه تقسیم شدند - هر یک از آنها درمانهای کمی متفاوتی را دریافت کردند که با توجه به نوع صدای مورد استفاده ، زمان پالسهای الکتریکی و تأخیر بین صدا و تحریک متفاوت بود. این مطالعه توسط Neuromod Devices ، یک شرکت مستقر در دوبلین ، جایی که لیم مدیر ارشد علمی است ، در حال توسعه و فروش دستگاه مدولاسیون عصبی دوقلوی است.

نتایج نشان داد که 84 درصد از شرکت کنندگان رژیم 12 هفته ای را کامل کردند. قطره درمان وزوز گوش پس از آن ، تقریباً 81 درصد از شرکت کنندگان سازگار با درمان ، در متغیرهای روانی - اجتماعی مانند توانایی تمرکز یا خواب ، همراه با سطح اضطراب و ناامیدی و کیفیت بهتر زندگی ، بهبود یافتند. در حدود 77 درصد از گروه ، این پیشرفت یک سال بعد ادامه داشت. همچنین ، 66 درصد از شرکت کنندگان احساس کردند که از دستگاه بهره مند شده اند. تفاوت قابل توجهی در این اقدامات در بین سه گروه وجود ندارد.

ریچارد تایلر ، شنوایی سنجی از دانشگاه آیووا که در مطالعه جدید نقش نداشت ، می گوید: "این مطالعه بسیار جامع و جامع است." "با توجه به اینکه در این مرحله ، هیچ قرص یا جراحی برای وزوز گوش وجود ندارد ، این کار بسیار مهم است." وی اضافه می کند که تحقیقات برخی کاستی های قابل توجه داشت. نگران کننده ترین مسئله کمبود بود

شنبه 22 خرداد 1400
بؤلوملر :