سنجهای برقی
واحدهای حسگر برقی

واحدهای سنسور برای سنجهای الکتریکی با کشیدن یک برف پاک کن به سمت یک گیج روغنی تیغه خمیده از مقاومت شناخته شده کار می کنند. برف پاک کن توسط یک دیافراگم حرکت می کند که فرستنده را محکم در روغن نگه می دارد.
جریان الکتریکی از منبع تغذیه ذوب شده به اندازه گیری می شود در عمل جریان از یکی از سیم های متعدد یا مسیرهای چاپی پشت داشبورد گرفته می شود.

جریان از یک سیم پیچ سیم پیچ شده در اطراف یا داخل محوری سوزن عبور می کند و یک میدان مغناطیسی تولید می کند که سوزن را از طریق مقیاس کالیبره شده سنج حرکت می دهد. سوزن تا چه اندازه از مقیاس عبور می کند - میزان خواندن آن - به میزان جریان جریان در سنج بستگی دارد. این به نوبه خود به مقاومت سیم برگشتی سنج بستگی دارد که از طریق سنسور به بلوک موتور می رسد.

مقاومت سنسور به فشار روغن بستگی دارد. روغن وارد انتهای سنسور می شود که به داخل بلوک موتور پیچ می شود و به دیافراگم فشار می آورد. دیافراگم یک برف پاک کن را به داخل سنسور حرکت می دهد که از یک تیغه مقاومت شناخته شده بالا یا پایین می رود ، این تیغه از سیم سنج به سیم برگشت متصل است. هرچه دیافراگم تحت فشار بیشتر حرکت کند ، برف پاک کن به سمت پایین تر حرکت می کند. بنابراین مقاومت سنسور در فشار روغن متفاوت است و بر این اساس سوزن گیج را حرکت می دهد.

همه گیج ها روشن هستند تا بتوان شب آنها را خواند. گیج گاز 22 سنجهای انتگرال از یکی از چراغهای پنل روشن می شوند که بقیه دستگاهها را نیز روشن می کند ، در حالی که سنجهای جداگانه دارای یک لامپ کوچک (0.5 تا 3 وات) در یک نگهدارنده در عقب خود هستند. تمام این چراغ ها معمولاً به مدار نور جانبی / پنل متصل می شوند.

مزایا و معایب
ادغام سنجهای برقی در صفحه های مدرن مدار چاپی یک تکه مدرن که در اکثر اتومبیل های مدرن استفاده می شود ، راحت تر است ، دارای ابعاد کمتری هستند و مسیریابی و اتصال سیم نسبت به لوله راحت تر است.

سنجهای مکانیکی به اندازه اندازه های برقی معمول نیستند ، اگرچه هنوز در مغازه های لوازم جانبی موجود هستند. از آنجا که روغن وارد قسمت عقب می شود در فشار موتور است ، در صورت از کار افتادن لوله مشکل نشتی نادرست دارید. با این حال ، برخی از افراد سنج مکانیکی را قابل اعتمادتر می دانند.

چراغ های هشدار دهنده روغن
بسیاری از اتومبیل ها به طور استاندارد دارای فشار سنج روغن نیستند  گیج روغنی فشار بالا ، اما از آنجا که برخی از نشانه های فشار روغن پایین (به ویژه خواندن صفر) بسیار مهم است ، حداقل چراغ هشدار قرمز یا نارنجی دارند که در صورت افت فشار روغن زیر یک سطح مشخص.

غالباً این چراغ هشدار دهنده به سنسور سطح روغن نیز متصل می شود و در بعضی از اتومبیل ها چراغ به عنوان چراغ هشدار دمای موتور دو برابر می شود.

بلوک موتور
18 دقیقه
اتلاف وقت در YouTube را متوقف کنید و جدی بگیرید!
دوره ویدیویی Ultimate Car Mechanics
همه چیز درباره اتومبیل های مدرن را از سری فیلم های جدید ما بیاموزید.

بیشتر بیاموزید>
ما از ابتدا یک مزدا MX5 میاتا می سازیم
ما با پاره کردن و سپس بازسازی کل ماشین شروع می کنیم.

هر قسمت توضیح داد
در هر قسمت جزئیات مسخره ای وجود دارد. به روشنی و آسان توضیح داده می شود.

همه به صورت سه بعدی مدل شده اند
ما دقیق ترین مدل سه بعدی تولید شده را ایجاد کرده ایم تا بتوانیم همه کارها را به شما نشان دهیم.

شروع به تماشا کنید
توضیحات فوق العاده دقیق در دوره ویدئو
15 ساعت محتوای HD با کیفیت عالی و زیرنویس


https://www.howacarworks.com/accessories/how-an-oil-pressure-guage-works

شنبه 22 خرداد 1400
بؤلوملر :