اجزای اساسی شیر کمپرسور چیست؟
بیشتر شیرها دارای پنج جز components اساسی هستند:
صندلی
محافظ (محافظ ، صفحه توقف ، بافر ، صفحه و غیره)
عنصر آب بندی (صفحه شیر یا حلقه شیر ، کانال ، گلدان ، نوار پر ، توپ و غیره)
عنصر میرایی (فنرهای کویل ، صفحات بالشتک ، صفحات فنر  شیر روتولاک ، صفحات میرایی و غیره)
عنصر مونتاژ (پیچ و مهره ، حلقه نگهدارنده و غیره)

آیا انواع مختلفی از شیرهای کمپرسور وجود دارد؟
انواع مختلفی از شیرهای کمپرسور وجود دارد: دریچه های صفحه ای ، شیرهای حلقه ای ، دریچه های کانال ، شیرهای پر ، شیرهای گلدان ، دریچه های توپی ، نی و شیرهای متحدالمرکز. هر طرح دارای معیارهای خاصی با توجه به عنصر آب بندی است و کلیه اجزای دیگر بر این اساس طراحی می شوند.

آیا چنین مواردی به عنوان "دریچه تمام هدف" وجود دارد؟
در واقع ، هر دریچه برای کاربرد خاصی طراحی شده است و بهترین استفاده در محدوده شرایط عملیاتی است که برای آن طراحی شده است.

شیر کمپرسور چه کاری انجام می دهد؟
شیر کمپرسور جریان هوا یا گاز را در یک سیلندر کمپرسور تنظیم می کند. برای هر محفظه فشرده سازی حداقل یک شیر مکش و یک شیر تخلیه وجود دارد. هر دریچه با هر چرخه پیستون باز و بسته می شود. به عنوان مثال ، دریچه ای که در کمپرسور با سرعت 1200 دور در ساعت استفاده می شود. به مدت 24 ساعت در روز و 365 روز در سال ، باز و بسته می شود:
72000 بار در ساعت ، یا
1،728.00 بار در روز ، یا
630،720،000 بار در سال!

شیر کمپرسور چه کاری باید انجام دهد؟
اپراتورهای کمپرسور معمولاً انتظار دارند که شیر باشد:
کارآمد
با دوام
ساکت
نیازهای بهره وری شامل راندمان جریان آیرودینامیکی و بازده حجمی است قیمت شیر روتولاک . یک دریچه بادوام باید کارکرد بدون تعمیر و نگهداری در طی چندین هزار ساعت به علاوه سهولت نسبی در سرویس و تعمیر را فراهم کند.

منطقه برابر دریچه چیست؟
مساحت معادل ناحیه روزنه در اینچ مربع یک شیر است که همچنین افت فشار معینی دارد. اختلاف عملکرد بالقوه دو شیر را می توان با مقایسه مناطق معادل آنها تعیین کرد.
هرچه مساحت معادل آن بیشتر باشد ، بازده جریان بهتر است.

هنگام ارزیابی کارآیی دریچه به چه موارد دیگری باید توجه کنم؟
بازده حجمی. بازده حجمی (VE) یک سیلندر فشرده سازی ممکن است تحت تأثیر یک شیر تبدیل باشد. حجم ترخیص کالا از گمرک بر VE تأثیر می گذارد. حجم ترخیص ، حجم در انتهای سیلندر است که با حرکت پیستون جارو نمی شود. بسته به اندازه سیلندر ، حجم ترخیص می تواند از 2٪ تا حداکثر 60٪ جابجایی یا بیشتر باشد. شامل فضاهای بین پیستون و سر در انتهای ضربه ، فضای زیر دریچه ها و البته فاصله در سمت پیستون خود شیر است.
هرچه فاصله بالاتر باشد ، بازده حجمی سیلندر ضعیف است.

پویایی دریچه به چه معناست؟
با هر چرخه فشرده سازی یک شیر کمپرسور باز و بسته می شود. از زمان و الگوی این وقایع به عنوان پویایی دریچه یاد می شود. مهم است که شیر در زمان مناسب باز و بسته شود و بال زدن نداشته باشد. پویایی شیر کمپرسور بر روی عمر سوپاپ و بازده فشرده سازی تأثیر می گذارد. فنر و جرم اجزای متحرک بر پویایی دریچه تأثیر می گذارند. برای عملکرد مناسب ، دریچه ها برای پنجره های عملیاتی خاص طراحی شده اند.

شما نسبت فشار را ذکر کردید. این چیست؟
نسبت تراکم ، نسبت فشار تخلیه مطلق به فشار ورودی مطلق است.

آیا راههایی برای پیشبرد آنالیز عملکرد وجود دارد؟
آره. تجزیه و تحلیل مهندسی کارایی دریچه را تعیین یا حداقل پیش بینی می کند. انجام آنالیز شیر قبل از ته نشینی روی محصول ، احتمال عملکرد شیر با کارایی و دوام مورد انتظار هنگام نصب را افزایش می دهد. خرید شیرآلات صرفاً براساس قیمت یا در دسترس بودن اطمینان یکسانی را ارائه نمی دهد.

ما درباره کارایی صحبت کردیم. درباره ماندگاری چگونه است؟
پیش بینی اینکه یک سوپاپ چه مدت کار می کند دشوار است ، اگر غیرممکن نباشد. معیارهای خاصی وجود دارد که احتمال عملکرد ماندگار شیر را افزایش می دهد:
r.p.m. پایین
بالابر سوپاپ پایین
عناصر آب بندی (صفحات ، حلقه ها) با شکل ساده نسبت به قسمتهایی خرید شیر روتولاک با شکل پیچیده تر مقاومت در برابر خستگی بیشتری دارند. عناصر بالشتک و میرایی مکانیکی خوب تمایل دارند نیروهای ضربه را به حداقل برسانند و به طور قطع عمر را افزایش دهند. شیرهای بالشتکی هوا یک سیستم میرایی کنترل مکانیکی نیستند. آنها صرفاً به حفظ تحمل درست تولید ، چه در ساخت و چه پس از تعمیر بستگی دارند. بیشتر عناصر آب بندی از مواد کامپوزیتی پر شده از الیاف شیشه یا فیبر کربن مانند نایلون و PEEK ساخته می شوند. صفحات و حلقه های استیل کمتر رایج است. این مواد جدید در کاربردهای شیرآلات بسیار م valveثر واقع شده اند. کامپوزیت ها در سرویس های دشوار با مقاومت در برابر آلودگی ها و مایعات موجود در جریان گاز بهتر کار می کنند. عناصر آب بندی غیرفلزی تمایل دارند بیشتر از صفحات فولادی در هنگام جدید نشت کنند. این حالت به طور معمول خود را درست می کند وقتی کمپرسور برای چندین ساعت کار کند و شیر فرسوده شود. به یاد داشته باشید که یک شیر برای هر کمپرس یک بار باز و بسته می شود

شنبه 22 خرداد 1400
بؤلوملر :