شیر برقی که به آن شیر برق نیز گفته می شود ، دریچه ای است که شیر برقی کستل  برای کار از نیروی الکترومغناطیسی استفاده می کند. هنگامی که جریان الکتریکی از سیم پیچ برقی عبور می کند ، یک میدان مغناطیسی ایجاد می شود که باعث حرکت میله فلز آهنی می شود. این فرآیند اساسی است که دریچه را باز می کند و به طور مستقیم یا غیر مستقیم روی هوا کار می کند.

شیرهای برقی می توانند به طور معمول باز یا به طور معمول بسته باشند:

به طور معمول باز (N / O) ، شیر در هنگام شارژ شدن شیر برقی باز می ماند.
به طور معمول بسته (N / C) ، شیر شیر هنگامی که شیر برقی شارژ نمی شود بسته می ماند.
چرا باید از شیر برقی استفاده کرد؟
شیرهای برقی نیازی به کنترل دستی یا پنوماتیک مدار پنوماتیک ندارند و برای کار کردن فقط به یک ورودی الکتریکی (و فشار هوا برای شیرهای خلبان) احتیاج دارند ، این امر باعث می شود برنامه ها و نصب آنها در طیف گسترده ای از برنامه ها آسان باشد.

انواع مختلف شیر برقی کدامند؟
همانطور که خواهیم دید ، شیرهای برقی را می توان به دسته های گسترده زیر تقسیم کرد: عملکرد مستقیم یا خلبان شیر برقی. شیرهای خلبان شیر برقی را می توان بیشتر به شیرهای خلبان داخلی یا خارجی تقسیم کرد و گاهی اوقات به آنها شیر برقی کمک سروو می گویند.

بازیگری مستقیم
در مورد شیرهای برقی با عملکرد مستقیم ، نیروی تولید شده توسط سلونوئید باید بیشتر از نیرویی

+باشد که در اثر فشار هوا وارد می شود. آنها برای کار به فشار خطی نیاز ندارند و می توانند در شرایط خلا کار کنند.

با عملکرد مستقیم ، شیرهای N / C ، میله برقی به قرقره متصل می شود و تا بهار در جای خود قرار می گیرد. هنگامی که شیر برقی شارژ می شود ، میدان مغناطیسی باعث بلند شدن میله برقی می شود ، قرقره را حرکت داده و اجازه می دهد هوا به طرف دیگر منتقل شود. در یک شیر N / O ، عکس این اتفاق می افتد - فنر قرقره را در موقعیت باز نگه می دارد.

دریچه های برقی با عملکرد مستقیم کاربرد محدودی دارند و فقط در حدود 10٪ موارد کاربرد مشاهده می شوند. این به این دلیل است که جریان می تواند محدود باشد و آنها مقدار زیادی انرژی الکتریکی مصرف می کنند.

با خلبانی داخلی
شیرآلات خلبان داخلی برخلاف سلونوئیدهای مستقیم عمل می کنند ، نه اینکه در برابر آن باشند ، برای کمک به کنترل با فشار سیستم کار می کنند. این باعث می شود که آنها بتوانند جریان هوا را با استفاده از انرژی کمتری نسبت به فشار در خط کنترل کنند.

در شیرآلات خلبان داخلی ، سلونوئید یک مسیر کوچکتر بین خط و یک حفره پشت قرقره دارد. با باز شدن این فشار ، فشار در خط قرقره را به سمت دیگر هل می دهد و دریچه را باز می کند. از آنجا که سلونوئید دهانه قیمت شیر برقی کستل های بسیار کوچکتری را کنترل می کند ، در مقایسه با یک شیر برقی کارگردانی به نیروی کمتری برای حرکت نیاز دارد.

خلبانی خارجی
شیرهای برقی خلبان خارجی به روشی مشابه شیرهای خلبان داخلی کار می کنند ، اما به جای فشار درون شیر ، از هوا برای تأمین کمک به حرکت شیر ​​استفاده می کنید. این باید از بالادست شیر ​​باشد ، اما می تواند از یک مدار جداگانه تأمین شود. این منبع هوای خارجی به یک درگاه اضافی روی شیر منتقل می شود. دریچه های خلبان خارجی معمولاً در سناریوهای فشار کم ، خلاuum یا حمل و نقل جایگزین ، جایی که فشار کم ، منفی یا بدون فشار در خود دریچه وجود دارد ، برای تسهیل حرکت استفاده می شود.

چگونه شیر برقی کنترل می شود؟
در ساده ترین سطح ، سلونوئیدها را می توان با استفاده از یک کلید روشن و خاموش برقی دستی کنترل کرد ، که در بعضی از برنامه ها کافی است. با این حال در بیشتر اوقات ، با استفاده از تابلوی کنترل ، کنترل پیچیده تری لازم است. تابلو های کنترل سوپاپ ها را به صورت دیجیتالی تنظیم می کنند تا در فواصل زمانی مشخص کار کنند یا می توان برای عملکرد سوپاپ در صورت تحقق شرایط خاص ، به عنوان مثال هنگام دریافت سیگنال از سوئیچ فشار ، برنامه ریزی کرد. شیرهای برقی را می توان با رایانه کنترل کرد ، و ادغام آنها در سیستم های Industry 4.0 را آسان می کند.

نحوه انتخاب شیر برقی
نوع سلونوئید مورد نیاز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

فشار خط چقدر است؟ این مقدار قدرت مورد نیاز را تعیین می کند. همچنین به شما خواهد گفت که آیا به شیر مستقیم عمل می کنید ، به شیر داخلی یا خارجی نیاز دارید.
شیر به چه سرعت نیاز به باز یا بسته شدن دارد؟ سوئیچ شیرهای خلبان بیشتر از شیرهای مستقیم عمل می کنند ، اما به برق کمتری نیاز دارند.
آیا به شیر N / O یا شیر N / C نیاز دارید؟ شیر باید متناسب با کاربرد باشد. تنها مهمترین مورد تأثیر بالقوه قطع برق یا خرابی سوپاپ است - آیا در صورت وقوع ، جریان متوقف یا ادامه می یابد؟ اگر ملاحظات خرید شیر برقی کستل  ایمنی وجود ندارد ، در این صورت بررسی کنید که آیا خط در بیشتر اوقات باز یا بسته خواهد بود. اگر یک خط بیشتر در جریان باشد ، یک شیر باز معمولاً مورد نیاز است. اگر عکس این قضیه درست باشد ، یک شیر بسته معمولاً مورد نیاز است. دریافت این اشتباه منجر به افزایش هزینه های انرژی و فرسودگی احتمالی سلونوئید می شود.
دبی مورد نیاز ، اندازه پورت و تعداد پورت ها چقدر است؟ مانند هر سوپاپ ، این عوامل کاملاً به عملکرد سوپاپ و اینکه در چه سیستمی یکپارچه می شود بستگی دارد.
آیا برای کارکرد شیر برقی به چیز دیگری نیاز دارم؟
بله ، اتصالات ، اتصالات الکتریکی و لوله مورد نیاز خواهد بود

شنبه 22 خرداد 1400
بؤلوملر :