آخرین به روزرسانی در 24 دسامبر 2020 | آلیسون اسمیت
جدا کننده های روغن
چگونه کار می کنند
فواید
نگهداری
آیا شما به یکی نیاز دارید؟
جدا کننده روغن در وسایل نقلیه دیگر
شاید شنیده باشید که جداکننده روغن باید از اولین مودهایی باشد روغن جدا کن  که برای موستانگ شما تهیه می شود. و بیشتر اوقات ، کاملاً درست است. جدا کننده های روغن یا قوطی های گیر می توانند از تجمع احتمالی روغن در منیفولد ورودی موتورهای تزریق مستقیم جلوگیری کنند.

چه عواملی باعث روغن در منیفولد مصرف می شود؟
با رخ دادن فرآیند احتراق در سیلندر ، مقداری از هوا می تواند از پشت پیستون نشت کند. وقتی هوا از پشت پیستون عبور می کند و به داخل میل لنگ می رود ، این حالت را دمنده می نامند. این می تواند باعث ایجاد فشار در داخل میل لنگ همراه با مخلوطی از هوا ، روغن ، سوخت و آلاینده ها شود.

به عنوان بخشی از سیستم تهویه مثبت میل لنگ Mustang (PCV) ، دریچه ها به میل لنگ متصل می شوند تا فشار و هوا از آن خارج شود. به عنوان راهی برای بازیافت بخارهای گاز استفاده نشده فکر کنید. با این حال ، دریچه ها می توانند روغن موجود در انتهای میل لنگ را برداشته و هوای آلوده را مجدداً به سمت ورودی دریافت کنند.

هنگامی که این بخارات روغن از طریق سیستم دوباره به داخل ورودی می روند ، روغن می تواند دریچه های ورودی ، آسترها ، داخلی و بدنه دریچه گاز را پوشش دهد. تجمع روغن و اسلحه می تواند باعث کاهش کارایی موتور شود ، در نتیجه روغن جدا کن کستل باعث از دست رفتن قدرت ، گاز رقیق شده و سطح اکتان کاهش می یابد.

این اتفاق می تواند در یک موتور تنفس طبیعی رخ دهد ، اگرچه احتمال آن در موتور توربوشارژ یا سوپرشارژ بیشتر است.

روغن گرفتن چگونه می تواند کار کند؟
قوطی های روغن گیر به سیستم PCV متصل می شوند و آلودگی های موجود در هوا را قبل از ارسال به منیفولد ورودی فیلتر می کنند. آنها از سیستم فیلترها و بافل ها استفاده می کنند که روغن را جمع می کند و آلودگی ها را به دام می اندازد. جدا کننده های روغن به طور معمول دو شلنگ دارند. اولین شیلنگ به درگاه خارج از میل لنگ متصل می شود و هوای آلوده را به قوطی گیر می فرستد. سپس یک شیلنگ دوم هوای فیلتر شده را به سمت بالا به منیفولد ورودی می فرستد.

شات زیر کلاهبرداری جداکننده روغن فورد پرفورمنس که روی موستانگ نصب شده است

مزایای استفاده از روغن روغن چیست؟
با نصب جداکننده روغن بر روی موستانگ خود ، از لخته شدن روغن با روغن جلوگیری خواهید کرد. یک دستگاه مکش روغنی می تواند باعث کاهش کارایی شود و یک خطر ایمنی است.

بدون جدا کننده روغن روی اتومبیلی که مدت زمان مناسبی را در دورهای بالای دور می گذراند ، روغن می تواند در اطراف بدنه دریچه گاز جمع شود. این امر باعث می شود بدنه دریچه گاز به دلیل عدم پاسخگویی ، چراغ موتور چک را قطع کند. بدنه دریچه گاز همچنین می تواند به طور بالقوه باز یا بسته شود ، که چیز خوبی نیست.

در اینجا بزرگترین مزایای نصب قوطی روغن گیر وجود دارد:

بادگیر را از منیفولد ورودی خارج می کند
از تجمع کربن روی شیرهای ورودی و بالای پیستون ها جلوگیری می کند
احتمال ضربه موتور و خرابی احتراق را کاهش می دهد
با جلوگیری از جمع شدن ، کارایی موتور را بهبود می بخشد
چقدر باید یک روغن گیر روغن خالی کنید؟
جدا کننده روغن روغن را فیلتر کرده و برای نگهداری آسان در اویل سپراتور کستل  یک مخزن کوچک جمع می کند. توصیه می شود که هر 1000 مایل پس از نصب اولیه قوطی را بررسی کنید تا اندازه گیری کنید که چند بار نیاز به تخلیه دارد. بعضی از سبک های رانندگی ممکن است بیشتر از سایر موارد چک را تضمین کنند. وقتی برنامه ای را پیدا کردید که برای شما مناسب است ، بهتر است آن را ادامه دهید.

برای یک ماشین خیابان معمولی ، بررسی جداکننده روغن هر 3000 مایل معمول است. برای اتومبیل های کشیدن موستانگ ، توصیه می شود که در انتهای هر اجرا قوطی را خالی کنید. به خاطر داشته باشید که هرچه مخزن بزرگتر باشد ،PCV   مقدار بیشتری از آن نیز در خود نگه می دارد. همیشه دستورالعمل های سازنده را برای جزئیات بیشتر در مورد برنامه نگهداری بررسی کنید.

آیا یک روغنگیری می تواند ضروری باشد؟
قوطی های روغن گیر ضروری نیستند ، اما به هر روشی که بتوانید از موتور خود محافظت کنید قابل تأمل است. اگر رانندگی با عملکرد زیاد انجام نمی دهید ، ممکن است آنقدرها مهم نباشند. اما اگر قصد انجام هرگونه رانندگی تهاجمی یا داشتن موتور پرقدرت را دارید ، قوطی روغن گیر یک نسخه هوشمند است.

حتی اگر یک قوطی کارخانه گیر داشته باشید ، ارتقا separa به یک جدا کننده روغن پس از فروش می تواند عملکرد را بهبود بخشد زیرا آنها در به دام انداختن آلاینده ها بهتر عمل می کنند.

سه شنبه 18 خرداد 1400
بؤلوملر :