سوپاپ چک چیست؟
شیرهای چک به طور کلی برای جلوگیری از برگشت چک ولو جریان هوا در خطوط لوله نصب می شوند. سوپاپ چک اساساً یک شیر یک طرفه است که در آن جریان می تواند آزادانه یک طرفه کار کند ، اما اگر جریان چرخانده شود شیر برای محافظت از لوله کشی ، شیرآلات دیگر ، پمپ ها و غیره بسته می شود. نصب شده ، چکش آب می تواند رخ دهد. چکش آب اغلب با شدت شدید اتفاق می افتد و به راحتی به خط لوله یا اجزای آن آسیب می رساند.

شیرهای کنترل در کجا استفاده می شوند؟
دریچه های بررسی در کاربردهای مختلفی مورد استفاده قرار خرید چک ولو می گیرند. به عنوان مثال ، آنها اغلب در سمت خروجی پمپ قرار می گیرند تا پمپ را از جریان برگشتی محافظت کند. پمپ های سانتریفیوژ ، متداول ترین نوع پمپ های آب ، خود شوفاژ نیستند و بنابراین دریچه های بررسی برای نگهداری آب در لوله ها ضروری هستند. همچنین ، از شیرهای کنترل اغلب در سیستم های تهویه مطبوع (سیستم های گرمایش ، تهویه و تهویه هوا) استفاده می شود. سیستم های تهویه مطبوع به عنوان مثال مورد استفاده در ساختمانهای بزرگ ، که در آن یک خنک کننده بسیار طبقه بالا پمپ می شود. شیرهای کنترل در اینجا نصب شده اند تا اطمینان حاصل کنید که مایع خنک کننده دوباره پایین نمی رود.

ملاحظات هنگام انتخاب شیر چک
هنگام انتخاب شیر چک مهم است که از سیستم خاص یک تحلیل هزینه و سود استفاده کنید. اغلب تمرکز بر کاهش هزینه و در عین حال به دست آوردن کمترین افت فشار ممکن است ، اما وقتی نوبت به بررسی سوپاپ ها می رسد ایمنی بالاتر برابر با افت فشار بالاتر است. بنابراین برای اطمینان از اینکه شیر چک از سیستم به درستی محافظت می کند ، باید هر سیستم به صورت جداگانه ارزیابی شود و عواملی مانند خطر چکش آب ، افت فشار قابل قبول و نتیجه مالی نصب شیر چک با ایمنی بیش از حد بالا حاشیه در برابر چکش آب باید در نظر گرفته شود. برای جزئیات بیشتر لطفاً به چگونگی انتخاب شیر کنترل مناسب بروید.

انواع مختلف شیرآلات چک
انواع مختلفی از شیرهای کنترل برای کاربردهای آب و فاضلاب موجود قیمت چک ولو  است. آنها به روش های مختلف کار می کنند اما هدف یکسانی دارند. AVK طیف گسترده ای از سوپاپ های چک نوسان ، سوپاپ های توپی ، شیرهای چک دیسک کج ، سوپاپ های کنترل صندلی مورب ، سوپاپ های کنترل نازل و سوپاپ های بی صدا را ارائه می دهد. متداول ترین نوع دریچه های کنترل آب و فاضلاب ، شیرهای کنترل سوئیچ و شیرهای توپی هستند:

سوپاپ های سوئیچ: سوئیچ سوئیچ با دیسک نصب می شود که روی لولا یا شافت تاب می خورد. دیسک از صندلی چرخانده می شود تا جریان رو به جلو ایجاد شود و هنگامی که جریان متوقف می شود ، دیسک دوباره به صندلی چرخانده تا جریان معکوس را مسدود کند. وزن دیسک و جریان برگشتی بر خصوصیات خاموش شدن شیر تأثیر دارد.
سوپاپ های توپی: یک سوپاپ چک توپی با استفاده از توپی که در چک ولو کمپرسور داخل شیر به سمت بالا و پایین حرکت می کند ، عمل می کند. صندلی ماشینکاری شده متناسب با توپ است و محفظه بصورت مخروطی شکل هدایت توپ به داخل صندلی جهت آب بندی و جلوگیری از جریان معکوس است.


یکشنبه 9 خرداد 1400
بؤلوملر :