خط داده: کانکون ، مکزیک

من اخیراً با دوستم تیم ملاقات کردم. او اصالتاً از گرفتن اقامت دائم اروپا انگلستان است اما تازه دکترای خود را به پایان رسانده است. در هلند. هنگامی که در آنجا بود ، او با دوست دختر دو ساله خود که اصالتاً تایوانی است آشنا شد. در کارت اقامت ، او به عنوان "عضو خانواده یک شهروند اتحادیه اروپا" ثبت شده است.

پس از بازگشت به انگلستان ، هر دو در فرودگاه از آنها بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

 گمرک فرودگاه ادعا کرد که اگر با هم باشند دیگر نمی توانند به انگلستان بیایند و در آنجا بمانند. مطمئناً ، همانطور که هرکسی در این شرایط انجام می داد ، دست به هیجان زد و رفت. هر دوی آنها به پرتغال رفتند و فقط در عرض چند روز اقامت دوم را بدست آوردند.

بله ، روزها را گفتم.

بسیار راحت بود و کمتر از ده دقیقه طول کشید! هیچ قرارداد اجاره ای لازم نیست!

به طور رسمی ، برای دریافت اجازه اقامت در پرتغال ، کافی است با سوگند اعلام کنید که پول کافی برای زندگی در آنجا دارید. وقتی تیم به منشی میز گفت که او پول کافی برای زندگی در کشور را دارد بدون اینکه در آنجا کار کند ، او به او مشکوک نگاه کرد و خواست تا حساب بانکی وی را ببیند.

پول کافی داشت.

و دقیقاً مانند آن ، به آنها اقامت غیر عادی داده شد.

کل هزینه صرف شده 30 یورو بود. برای یک شهروند اتحادیه اروپا 15 یورو بود و سپس برای یکی از اعضای خانواده دارای کارت اقامت 15 یورو دیگر بود.

از آنجا که گروه های ملی گرا در بسیاری از کشورهای اروپا تسخیر می شوند ، گرفتن اقامت دوم در اتحادیه اروپا - به ویژه کشورهای اروپای مرکزی - را دشوار می کنند ، اما اجازه ندهید این شما را دلسرد کند. همانطور که از لیست کشورهای زیر مشاهده می کنید ، هنوز می توان اقامت دوم را در بسیاری از کشورهای اروپایی دریافت کرد.

در حالی که بدست آوردن برخی از آنها دشوارتر از بقیه  اخذ سریع اقامت اروپا است ، در اینجا 15 آسانترین و ارزانترین اقامتگاه دوم در اتحادیه اروپا وجود دارد که می توانید به عنوان یک مقیم غیر اتحادیه اروپا دریافت کنید.

پادشاهی متحد
نحوه راه اندازی شرکت در انگلستان برای کارآفرینان
اگر زندگی دائمی در انگلیس برای شما جذاب به نظر می رسد ، پس فرصت هایی برای تحقق آن وجود دارد. با این وجود ، شما باید حداقل 2 میلیون یورو برای مراحل دریافت اقامت سرمایه گذاری کنید ، بنابراین ممکن است گزینه های مقرون به صرفه تری برای فکر کردن وجود داشته باشد.

برنامه سرمایه گذاران مهاجر انگلیس یک سیستم سه طبقه است که به افرادی که در سطح بالاتری سرمایه گذاری می کنند اجازه می دهد زودتر اقامت بگیرند.

این برنامه مطمئناً ارزان نیست - شخصاً یک هفته یا بیشتر در انگلیس برای هر دو سال خرید بسیار کافی است - اما برای هر کدام از آنها برنامه خودش است.

برای واجد شرایط شدن در این برنامه ، باید خود را بدون اشتغال (خارج از خوداشتغالی یا شغلی) حفظ و اسکان دهید و انگلستان را به خانه اصلی خود تبدیل کنید.

اگر می توانید این شرط را برآورده کنید ، سپس می خواهید دو میلیون یورو با پنج سال اقامت برای تسویه حساب (IRL) ، پنج میلیون یورو با سه سال IRL یا 10 میلیون یورو با دو سال IRL سرمایه گذاری کنید.

پس از انتخاب ردیف سرمایه گذاری خود ، باید حداقل 75 درصد سرمایه گذاری خود را در اوراق قرضه دولتی انگلستان ، سرمایه سهام یا سرمایه وام در شرکت های فعال و بازرگانی سرمایه گذاری کنید.

25 درصد باقیمانده باید در انگلیس سرمایه گذاری شود ، یا با خرید دارایی یا با واریز وجوه در یک موسسه مالی تحت نظارت انگلیس.

پس از پنج سال از نگهداری محل اقامت خود ، می توانید درخواست تابعیت دهید و پاسپورت انگلستان را دریافت کنید.

بلژیک
ارزان ترین-اقامتگاه های-دوم-بلژیک
اگر یکی از مطلوب ترین گذرنامه های اروپایی را می خواهید ، بلژیک را جدی بگیرید. برنامه های آنها به بهترین وجه کارآفرینان پرشوری را که به دنبال خانه دوم هستند را در خود جای می دهد.

در حالی که در سالهای اخیر جدول زمانی شهروندی افزایش یافته است ، هزینه اخذ اجازه اقامت در بلژیک کاهش یافته است. این کشور اکنون در یک سرمایه گذاری جدید به سرمایه پرداختی کمتری نیاز دارد و قوانین مربوط به حداقل حقوق لازم برای کسانی که متقاضی اقامت هستند را تغییر داده است.

اگر همچنین می توانید حداقل یک کارمند نیمه وقت اخذ اقامت کشورهای اروپایی استخدام کنید ، می توانید با راه اندازی مشاغل کوچک با حداقل 12،400 یورو سرمایه پرداختی ، اقامت بلژیک را دریافت کنید. گزینه دیگر شما این است که نشان دهید "توانایی قابل توجهی" برای حمایت از زندگی خود یا تقریبا 1 میلیون یورو در بانک دارید.

به عنوان یک شهروند غیر اتحادیه اروپا ، بهتر است ابتدا برای ویزای طولانی مدت اقدام کنید و سپس برای اقامت بلژیک اقدام کنید. دریافت اقامت دائم پس از زندگی در بلژیک با ویزا ، در دراز مدت آسان تر خواهد بود.

از آنجا که بلژیک کشوری در اتحادیه اروپا و منطقه شینگن است ، یک مقیم بلژیک می تواند بدون ویزا در منطقه شینگن سفر کند.

بلژیک همچنین یکی از بهترین کشورهایی است که پاسپورت اروپایی ارائه می دهد. پس از حدود پنج سال اقامت قانونی ، می توانید برای گذرنامه درخواست دهید و اساساً بدون ویزا به هر کجا سفر کنید.

اگر تصمیم دارید که مسیر کاری خود را طی نکنید یا ویزای طولانی مدت را انتخاب نکنید ، اجازه اقامت بلژیک در واقع یکی از برنامه های پر هزینه در تمام کشورهای اتحادیه اروپا است.

هزینه اقامت برای شما فقط 400000 یورو هزینه پرداخت می شود و پردازش آن سه تا چهار ماه طول می کشد. اگر می خواهید در اینجا اجازه اقامت اروپا را بدست آورید ، آسان ترین کار این است که یک سرمایه گذار ، کارآفرین یا خود باشید


https://nomadcapitalist.com/2017/12/11/easiest-cheapest-second-residencies-eu/

چهارشنبه 5 خرداد 1400
بؤلوملر :