گسترش از طریق تمرکز
تعریف: توسعه از طریق تمرکز اولین سطح  اکسپنشن ولو از استراتژی Expansion Grand است که شامل سرمایه گذاری منابع در خط تولید ، تأمین نیازهای بازار شناسایی شده با کمک فناوری اثبات شده و آزمایش شده است.

به سادگی ، استراتژی دنبال شده هنگامی که سازمانی منابع خود را در یک یا چند مورد از مشاغل خود در متناسب با نیازهای مشتری ، کارکردها و گزینه های فناوری ، چه به صورت جداگانه و چه به صورت جمعی ، همزمان می کند ، گسترش از طریق تمرکز نامیده می شود.

این سازمان ممکن است هر یک از راههای تمرین گسترش از طریق تمرکز را دنبال کند:

xpansion از طریق تمرکز

استراتژی نفوذ در بازار: شرکت با محصول فعلی خود به شدت بر بازار موجود تمرکز دارد.
نوع تمرکز توسعه بازار: جذب مشتریان جدید برای محصول موجود.
نوع توسعه محصول غلظت: معرفی محصولات جدید در بازار موجود.
شرکت ها گسترش از طریق تمرکز را ترجیح می دهند زیرا آنها ملزم اکسپنشن برقی به انجام کارهایی هستند که قبلاً انجام داده اند. به دلیل آشنایی با صنعت ، شرکت دوست دارد به جای تجارت جدید ، در مشاغل شناخته شده سرمایه گذاری کند. همچنین ، از طریق استراتژی تمرکز ، هیچ تغییر عمده ای در ساختار سازمانی ایجاد نمی شود و به دلیل دانش عمیق در مورد یک یا چند کسب و کار ، تخصص کسب می شود.

با این حال ، گسترش از طریق تمرکز خطرناک است زیرا این استراتژی ها به شدت به صنعت وابسته هستند ، بنابراین هرگونه شرایط نامطلوب در صنعت می تواند به شدت بر تجارت تأثیر بگذارد. همچنین ، سرمایه گذاری های کلان انجام شده در یک تجارت خاص ممکن است به دلیل اختراع فن آوری جدید ، نابسامانی بازار و کهنه شدن محصول ، متحمل ضرر شود.

شرایط مرتبط:
استراتژی توسعه
گسترش از طریق تنوع
گسترش از طریق همکاری
گسترش از طریق ادغام
گسترش از طریق بین المللی شدن
تعاملات خواننده
پاسخ دهید
آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد. قسمتهای خرید اکسپنشن برقی مورد نیاز علامت گذاری شده اند *

اظهار نظر

نام *

پست الکترونیک *

https://businessjargons.com/expansion-through-concentration.html

 

 

چهارشنبه 5 خرداد 1400
بؤلوملر :