چقدر در مورد روغن موتور ماشین خود می دانید؟ شاید شما قبلاً از تفاوت روغن خرید گیج روغنی مصنوعی با روغن معمولی و اینکه چرا انجام تغییرات منظم روغن مهم است ، اطلاع داشته باشید ، اما فشار سنج روغن خود را چطور؟ فشار سنج روغن یکی از مهمترین ابزارهای اتومبیل شماست. این به عنوان یک سیستم هشدار سریع برای انواع مشکلات بالقوه گران قیمت عمل می کند - اگر فقط شما می دانید چگونه آن را بخوانید.

فشار سنج روغن 101
دو نوع سنج وجود دارد: الکتریکی و مکانیکی.

سنجش فشار روغن برق
اکثر اتومبیل های مدرن دارای فشار سنج برقی روغن هستند. برق سنجهای برق از یکی از سیمهای متصل شده در پشت داشبورد وسیله نقلیه شما تأمین می شود. جریان از طریق سیم پیچ عبور می کند و مقاومت در سیم برگشت دستگاه را اندازه گیری می کند. این مقاومت با فشار روغن مطابقت دارد. ادغام سنجهای برقی به طور معمول در مدارهای مدرن آسان تر است ، این یکی از دلایل نصب آنها در اکثر اتومبیل های جدید است.

معیارهای فشار روغن مکانیکی
گیج های مکانیکی از لوله ها به جای سیم استفاده می کنند. این باعث گیج گاز فریونی  می شود آنچه برخی از تکنسین ها می خوانند قابل اعتمادتر است ، اما همچنین خطر بیشتری را تهدید می کند. به جای اندازه گیری مقاومت با جریان های الکتریکی ، سنج مکانیکی روغن را با فشار مشابهی که در موتور جریان دارد به لوله های کوچک قیف می کند. اگر هر چیزی لوله روغن را سوراخ کند ، می تواند روغن را با فشار موتور شروع کند! به همین دلیل ، سنجهای مکانیکی بیشتر از سنجهای برقی نیاز به توجه و نگهداری دارند.

چگونه می توان یک روغن روغن بخوانید
سنسورهای روغن مانند بیشترین شاخص ها در داشبورد شما به نظر می رسند. یک برچسب (به طور معمول "OIL") ، اعداد (بین 1-80 یا 1-100) و شماره گیری با سوزن نشانگر وجود دارد. به جای اعداد ، بعضی از وسایل نقلیه از "L" و "H" برای نشان دادن فشار زیاد یا پایین استفاده می کنند. برای مطالعه اولیه ، کتابچه راهنمای مالک خود را از نظر توصیه سازنده بررسی کنید.

psst! در حالی که تقریباً در هر خودرو سیستمی برای کنترل لیست قیمت گیج روغنی وجود دارد ، همه وسایل نقلیه دارای فشار سنج روغن بر روی داشبورد نیستند. این به ساخت و مدل بستگی دارد. بعضی از وسایل نقلیه قرائت دیجیتال را ارائه می دهند و برخی دیگر چراغ داشبورد دارند که با تغییر فشار روغن چشمک می زند. برای صحبت آخر در مورد محل قرار گرفتن فشار سنج روغن و نحوه خواندن آن ، به دفترچه راهنمای خود مراجعه کنید.

خواندن صفر
این فقط در شرایطی است که وسیله نقلیه در دور کار است. اگر این میزان با سرعت بالاتر اتفاق بیفتد ، این می تواند به معنای یکی از سه چیز باشد: 1) گیج معیوب است ، 2) سطح روغن کم است ، یا 3) پمپ روغن (یا درایو آن) خراب است. در هر صورت ، موتور را خاموش کرده و موتور خود را در اسرع وقت بررسی کنید. اگر روغن شما واقعاً خالی است ، قبل از آوردن اتومبیل خود به نزدیکترین مراقبت خودکار Firestone ، آنرا پر کنید.

خواندن کم
اگر فشار سنج روغن شما در حین کارکردن خودرو به طور مداوم تعداد کمتری را می خواند (معمولاً زیر 20 یا در ربع پایین گیج) ، آن را بررسی کنید. این می تواند نشان دهنده وجود مشکلی در سنج باشد (مانند نشتی در سنج مکانیکی) ، اما به احتمال زیاد به این معنی است که یک قطعه موتور فرسوده شده و باعث ایجاد فشار روغن شده است. با تعمیر یا تعویض سریع قطعه ، می توانید از آسیب شدید - و گران - موتور در خط جلوگیری کنید.

خواندن بالا
سوزن فشارسنج باید پس از حدود 20 دقیقه کارکردن ماشین در نقطه میانی قرار گیرد. اگر به سمت بالای سنج بنشیند ، می تواند نشان دهنده فشار زیاد روغن باشد. شیر تسکین دهنده فشار ممکن است گیر کرده یا معیوب باشد ، یا در خطوط انتقال روغن انسداد وجود داشته باشد. از آنجا که فشار زیاد می تواند باعث ترکیدن فیلتر روغن شما شود ، به محض مشاهده قرائت ، موتور خود را خاموش کنید.

نشانگرها ، چراغ ها و چراغ های ماشین شما برای کمک به شما ساخته شده اند! آنها شما را درگیر موضوعاتی می کنند که ممکن است به راحتی مشخص نباشد قبل از اینکه هزینه و زمان قابل توجهی برای شما تمام شود. اگر چراغ هشدار روغن شما روشن است یا در مورد فشار سنج روغن خود که نگران کننده شما است ، دریافت می کنید ، اجازه دهید تکنسین های حرفه ای ما با تعویض روغن کامل ، نظر شما را راحت کنند. این سرویس شامل بازرسی 19 نقطه ای است که می تواند به تشخیص مشکلات فشار روغن خودرو کمک کند. قرار ملاقات تعویض روغن را با نزدیکترین مراقبت خودکار Firestone خود امروز تنظیم کنید و ببینید که چگونه می توانید با کوپن های تماشایی تعویض روغن نیز پس انداز کنید!

چهارشنبه 5 خرداد 1400
بؤلوملر :