در بعضی از شیرهای برقی شیر برقی مستقیماً روی خرید شیر برقی کستل اصلی عمل می کند. برخی دیگر از یک شیر برقی کوچک و کامل ، که به عنوان خلبان شناخته می شود ، برای تحریک شیر بزرگتر استفاده می کنند. در حالی که نوع دوم در واقع یک شیر برقی است که با یک سوپاپ محرک پنوماتیک ترکیب می شود ، آنها به عنوان یک واحد واحد که به آن شیر برقی گفته می شود ، فروخته و بسته بندی می شوند. شیرهای خلبان برای کنترل به انرژی بسیار کمتری نیاز دارند ، اما به طور محسوسی سرعت آنها کمتر است. سلونوئیدهای خلبان معمولاً برای باز و باز ماندن در همه زمان ها به برق کامل احتیاج دارند ، جایی که شیر برقی مستقیم ممکن است فقط برای مدت کوتاهی برای باز کردن آن به برق کامل و فقط برای نگه داشتن آن به برق کم احتیاج داشته باشد.

یک شیر برقی با عملکرد مستقیم معمولاً در 5 تا 10 میلی ثانیه کار می کند. زمان کار یک شیر خلبان به اندازه آن بستگی دارد. مقادیر معمول 15 تا 150 میلی ثانیه است. [2]

مصرف برق و نیاز مورد نیاز شیر برقی با کاربرد متفاوت است ، که اساساً انواع شیر برقی کستل توسط فشار سیال و قطر خط تعیین می شود. به عنوان مثال ، یک شیر آب پاش 3/4 "150 psi ، در نظر گرفته شده برای سیستم های مسکونی 24 ولت (50 - 60 هرتز) ، دارای هجوم لحظه ای 7.2 ولت و قدرت مورد نیاز 4.6 ولت است. [4] در مقایسه ، دریچه 1/2 "10000 psi صنعتی ، برای سیستم های 12 ، 24 یا 120 VAC در سیالات فشار بالا و برنامه های برودتی در نظر گرفته شده است ، دارای هجوم 300 ولت و قدرت نگهداری 22 ولت است. [5] در هیچ یک از شیرها حداقل فشار مورد نیاز برای بسته ماندن در حالت بدون برق وجود ندارد.

با خلبانی داخلی
در حالی که انواع مختلفی از طراحی وجود دارد ، در زیر به تفکیک جزئی از یک طراحی شیر برقی معمولی اشاره شده است.

یک شیر برقی دارای دو قسمت اصلی است: شیر برقی و شیر. شیر برقی کستل انرژی الکتریکی را به انرژی مکانیکی تبدیل می کند که به نوبه خود ، دریچه را به صورت مکانیکی باز یا بسته می کند. یک شیر عمل مستقیم فقط یک مدار جریان کوچک دارد که در بخش E این نمودار نشان داده شده است (این بخش در زیر به عنوان شیر پایلوت ذکر شده است). در این مثال ، یک دریچه خلبان دیافراگم با استفاده از آن برای کنترل جریان از یک روزنه بسیار بزرگ ، این جریان کوچک خلبان را ضرب می کند.

دوشنبه 6 اردیبهشت 1400
بؤلوملر :