سمعکدر این صفحه:
سمعک ها چگونه می توانند کمک کنند؟چگونه می توانم بفهمم بهترین سمعک در اهواز که به سمعک احتیاج دارم؟آیا انواع مختلف سمعک وجود دارد؟آیا همه سمعک ها به یک شکل عمل می کنند؟کدام سمعک برای من بهتر عمل می کند؟قبل از خرید سمعک چه سوالاتی باید بپرسم؟چگونه می توانم سمعک خود را تنظیم کنم؟چگونه می توانم از سمعک خود مراقبت کنم؟آیا انواع جدیدی از کمک ها در دسترس هستند؟آیا می توانم برای سمعک کمک مالی دریافت کنم؟چه تحقیقی در مورد سمعک انجام می شود؟کجا می توانم اطلاعات اضافی در مورد سمعک پیدا کنم؟سمعک چیست؟سمعک یک وسیله الکترونیکی کوچک است که در داخل یا پشت گوش خود قرار می دهید. این صدا برخی از صداها را بلندتر می کند تا فرد مبتلا به کم شنوایی بتواند به طور کامل گوش دهد ، ارتباط برقرار کرده و در فعالیتهای روزانه شرکت کند. سمعک می تواند به افراد کمک کند در شرایط آرام و پر سر و صدا بیشتر بشنوند. با این حال ، از هر پنج نفری بهترین سمعک در اهواز که از سمعک استفاده می کنند ، فقط یک نفر از آن استفاده می کند.
سمعک دارای سه قسمت اساسی است: میکروفون ، تقویت کننده و بلندگو. سمعک صدا را از طریق میکروفون دریافت می کند که امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کرده و آنها را به تقویت کننده می فرستد. تقویت کننده قدرت سیگنال ها را افزایش می دهد و سپس آنها را از طریق بلندگو به گوش می فرستد.
سمعک ها چگونه می توانند کمک کنند؟سمعک ها در درجه اول برای بهبود شنوایی و درک گفتار افرادی که دچار کم شنوایی هستند ، ناشی از آسیب به سلول های حسی کوچک در گوش داخلی است که سلول های مو نامیده می شوند. این نوع کم شنوایی را کم شنوایی حسی عصبی می نامند. این آسیب می تواند در نتیجه بیماری ، افزایش سن ، یا صدمه ناشی از سر و صدا یا داروهای خاص رخ دهد.
سمعک ارتعاشات صوتی وارد شده به گوش را بزرگ می کند. سلولهای موی زنده ، ارتعاشات بزرگتر را تشخیص داده و آنها را به سیگنال های عصبی تبدیل می کنند که به مغز منتقل می شود. هرچه آسیب سلول های موی فرد بیشتر باشد ، کاهش شنوایی شدیدتر است و تقویت سمعک بیشتر برای ایجاد تفاوت لازم است. با این حال ، محدودیت های عملی برای میزان تقویت سمعک وجود دارد. علاوه بر این ، اگر گوش داخلی بیش از حد آسیب دیده باشد ، حتی ارتعاشات بزرگ نیز به سیگنال های عصبی تبدیل نمی شوند. در این شرایط ، سمعک بی اثر خواهد بود.
چگونه می توانم بفهمم که به سمعک احتیاج دارم؟اگر فکر می کنید ممکن است کم شنوایی داشته باشید و از سمعک استفاده کنید ، با پزشک خود مشورت کنید ، او ممکن است شما را به متخصص گوش و حلق و بینی یا گوش شناسی ارجاع دهد. متخصص گوش و حلق و بینی یک پزشک متخصص در بیماریهای گوش ، بینی و گلو است و علت کم شنوایی را بررسی می کند. متخصص شنوایی شناسی یک متخصص شنوایی است که کم شنوایی را شناسایی و اندازه گیری می کند و برای ارزیابی نوع و میزان از دست دادن تست شنوایی انجام می دهد.
آیا انواع مختلف سمعک وجود دارد؟سبک های سمعک5 نوع سمعک پشت گوش (BTE) ، Mini BTE ، In-the-ear (ITE) ، درون کانال (ITC) و کاملاً داخل کانال (CIC)منبع: NIH / NIDCD
سمعک های پشت گوش (BTE) شامل یک قاب پلاستیکی سخت است که در پشت گوش پوشیده شده و به یک گوش پلاستیکی متصل شده است که در داخل گوش خارجی قرار دارد. قطعات الکترونیکی در قاب پشت گوش نگه داشته می شوند. صدا از سمعک از طریق قالب گوش به داخل گوش منتقل می شود. کمک های BTE توسط افراد در هر سنی برای کاهش شنوایی خفیف تا عمیق استفاده می شود.
نوع جدیدی از سمعک BTE سمعک با قابلیت باز شدن است. وسایل کمکی کوچک و باز به طور کامل در پشت گوش قرار می گیرند و تنها یک لوله باریک در مجرای گوش وارد شده و باعث باز ماندن کانال می شود. به همین دلیل ، سمعک های باز برای افرادی که تجمع موم گوش را تجربه می کنند ، می تواند انتخاب خوبی باشد ، زیرا این نوع کمک ها کمتر در معرض آسیب چنین موادی قرار می گیرند. علاوه بر این ، برخی افراد ممکن است سمعک باز را ترجیح دهند ، زیرا درک آنها از صدای آنها "وصل" نیست.
سمعک های داخل گوش (ITE) به طور کامل در داخل گوش خارجی قرار می گیرند و برای کم شنوایی خفیف تا شدید استفاده می شوند. قاب دارای قطعات الکترونیکی از پلاستیک سخت ساخته شده است. برخی از کمک های ITE ممکن است برخی ویژگی های اضافی مانند telecoil را نصب کرده باشند. تله کوئل یک سیم پیچ مغناطیسی کوچک است که به کاربران اجازه می دهد صدا را از طریق مدار سمعک بجای میکروفون آن دریافت کنند. این باعث می شود که مکالمات از طریق تلفن راحت تر شنیده شود. تله کویل همچنین به مردم کمک می کند تا در اماکن عمومی که سیستم های صوتی خاصی را نصب کرده اند ، به نام سیستم های حلقه القایی ، بشنوند. سیستم های حلقه القایی را می توان در بسیاری از کلیساها ، مدارس ، فرودگاه ها و سالن های تماشا یافت. کودکان کم سن و سال معمولاً از وسایل کمکی ITE استفاده نمی کنند ، زیرا با بزرگ شدن گوش باید غلاف ها اغلب تعویض شوند.
وسایل کمکی داخل مجرای گوش قرار می گیرند و در دو نوع موجود هستند. سمعک داخل کانال (ITC) متناسب با اندازه و شکل مجرای گوش فرد ساخته شده است. سمعک کاملاً داخل کانال (CIC) تقریبا در مجرای گوش پنهان شده است. هر دو نوع برای کاهش شنوایی خفیف تا متوسط ​​استفاده می شود.
از آنجا که آنها کوچک هستند ، کمک کننده های کانال هستند


https://www.nidcd.nih.gov/health/hearing-aids

چهارشنبه 31 شهریور 1400
بؤلوملر :