شنوایی و تعادلآدینا مایکل-تیتوس ، ... پیتر شورتلند ، بهترین شنوایی سنجی در اهواز در سیستم عصبی (چاپ دوم) ، 2010
سایر تست های شنواییشنوایی سنجیدستگاه شنوایی سنجی که صداهای خالص را در حجم های خاصی تولید می کند ، برای آزمایش هر گوش به طور جداگانه استفاده می شود. آستانه شنوایی برای طیف وسیعی از تن ها با کاهش حجم هر تن تا زمانی که فرد دیگر نتواند آن را بشنود ، تعیین می شود. آزمایش های شنوایی سنجی می توانند فرکانس های از دست رفته را مشخص کنند: در بیماری گوش میانی ، از دست دادن فرکانس پایین شایع است ، در حالی که آسیب عصب حلزون با اختلال فرکانس بالا همراه است.
تمپانومتریاین روش امپدانس (مقاومت در برابر فشار) گوش میانی را اندازه گیری می کند. برای تعیین علت کم شنوایی رسانا استفاده می شود. نیازی به مشارکت فعال شخص مورد آزمایش ندارد و معمولاً در کودکان استفاده می شود. دستگاهی در شنوایی سنجی در اهواز مجرای گوش قرار می گیرد و تشخیص می دهد که چقدر صدا از گوش میانی عبور می کند و چقدر با تغییر فشار در مجرای گوش بازتاب می یابد. نتایج نشان می دهد که آیا مشکل انسداد لوله استاشی ، مایع در گوش میانی یا اختلال در زنجیره استخوانی است. تمپانومتری همچنین تغییرات انقباض عضله استاپدیوس را که به ناحیه چپکی متصل است ، تشخیص می دهد. این عضله به طور معمول در پاسخ به صداهای بلند منقبض می شود. این یک رفلکس صوتی محافظ است که از گوش داخلی محافظت می کند. اگر افت شنوایی عصبی باشد ، بازتاب صوتی تغییر می کند. هنگامی که رفلکس صوتی کاهش می یابد ، عضله استاپدوس نمی تواند در طول تماس مداوم با صدای بلند منقبض شود.
الکتروکولوگرافیالکتروکوکلوگرافی فعالیت حلزون حلزون و عصب شنوایی را اندازه گیری می کند. این تست و تست پاسخ شنوایی ساقه مغز می تواند برای اندازه گیری شنوایی در افرادی که نمی توانند یا به طور داوطلبانه به صدا پاسخ نمی دهند ، Audiometer - an overview مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال ، از این آزمایش ها برای مشخص شدن اینکه آیا نوزادان و کودکان دچار کم شنوایی شدید هستند یا خیر یا تقلب در شنوایی (هیپوآکوزیس سایکوژنیک) استفاده می شود یا خیر. گاهی اوقات آزمایشات می توانند به تعیین علت کم شنوایی حسی عصبی کمک کنند.
پاسخ شنوایی ساقه مغزاین آزمایش دیگری است که می تواند بین کم شنوایی حسی و عصبی تمایز قائل شود. این دستگاه تکانه های عصبی مغز را که در نتیجه تحریک عصب های شنوایی با کلیک های کالیبره شده به گوش ارائه می شود ، اندازه گیری می کند. رایانه به طور متوسط ​​از پتانسیل های برانگیخته شده پوست شنوایی سنجی اهواز سر تصویری از الگوی موج تکانه های عصبی تولید می کند. این تکنیک برای ارزیابی نقایص ناشی از ضربه یا بیماری مربوط به ساقه مغز ، به ویژه در کودکان استفاده می شود. نشان داده شده است که کودکانی که تصور می شد "دیرآموز" هستند ، به جای عقب ماندگی ذهنی ، کم شنوایی دارند. پاسخ شنوایی ساقه مغز همچنین می تواند برای نظارت بر عملکردهای خاص مغز در افرادی که در کما هستند یا در افرادی که تحت عمل جراحی مغز قرار گرفته اند مورد استفاده قرار گیرد.


https://www.sciencedirect.com/topics/medicine-and-dentistry/audiometer

چهارشنبه 31 شهریور 1400
بؤلوملر :